ارسال آگهی

انواع روش های شارژ کولر گازی

آنچه در این مطلب میخوانید روشهای شارژکولرگازی است که به صروت زیر می باشد:

روش شارژ کولر گازی برای زمانیکه کولر نو است و زمانیکه کولر کاملا فاقد گاز است و یا گاز کولر کم می باشد به شکل متفاوتی شارژ می شود که این روش ها عبارتند از شارژ گازی وزنی، شارژ گاز به وسیله گیج مانوفیلد و…نحوه شارژ گاز کولر گازی

نحوه شارژ گاز کولر گازی که تازه خریداری نمودید

زمانیکه کولر گازی شما نو است، معمولا لوله گاز به اندازه 5 متر داخل سیستم کندانسور قرار داده شده است که بعد از اتمام نصب با وکیوم کردن سیستم و مطمئن شدن از عدم وجود رطوبت و هوا می توانید با باز کردن شیر سرویس، گاز را به کل سیستم انتقال دهید. بهتر است بدانید مقدار گازی که به صورت شرکتی در سیستم وجود دارد فقط به اندازه 5 متر لوله کفایت می کند و زمانیکه به لوله کشی بیشتری نیاز باشد، مقدار گاز هم باید اضافه شود. برای پیدا کردن اطلاعات بهترین نصباب کولر گازی در تهران می توانید به سایت فنی کارا مراجعه نمایید.

مقدار گازی که اضافه می شود به طور معمول به ازاء هر یک متر لوله، سیستم به مقدار 20 گرم گاز نیاز دارد. توجه داشته باشید اگر در هنگام نصب کولر گازی، اگر مقدار لوله کشی شما به مقدار همان 5 متر مصرف شده که نیاز به افزودن و شارژ کولر گازی نخواهید داشت ولی در صورتی که لوله کشی شما بیش تر از 5 باشد به سه روش زیر شارژ کولر گازی خود را انجام دهید.

روش اول: اصولی ترین و بهترین روشی که برای شارژ کولر گازی توصیه می شود، روش شارژ گازی وزنی است که در این روش شما از مقدار گازی که در کولر است اطلاع دارید و تنها به مقداری که لوله کشی را اضافه کرده اید به همان میزان باید گاز اضافه کنید تا شارژ کولر گازی به صورت کامل و صحیح انجام شود.

شارژ کولر گازی به صورت وزنی با ترازوشارژ کولر گازی به صورت وزنی با ترازو

مناسب ترین روش شارژ کولر گازی بعد از روش اول، روش شارژ گاز کولر گازی بصورت آمپری می باشد که در این روش با استفاده از آمپر دستگاه به مقدار گازی که باید اضافه شود پی خواهیم برد و بنا به همان نسبت مقدار گاز مورد نیاز را به کولر گازی اضافه خواهیم کرد. روش سوم شارژ کولر گازی به روش آمپرمتر است که روش قابل اعتمادی نیست زیرا درصد خطای بالاتری نسبت به دمای محیط و برخی از پارامترهای دیگر را دارد.

شارژ کولر گازی زمانیکه کولر فاقد گاز است

برای اینکه متوجه شوید کولر گازی دارای گاز است یا هیچ گازی ندارد باید والف شیر سرویس را فشار دهید اگر با این فشردن، گاز بیرون زد یعنی سیستم دارای گاز است ولی به مقداری کم و اگر گازی بیرون نزد یعنی سیستم فاقد هر گونه گازی می باشد و باید شارژ کولر گازی انجام شود.

شارژ کولر گازی زمانیکه گاز کولر گازی کم می باشد

برای پی بردن به اینکه کولر گازی کمبود گاز دارد یا نه می توانید با نصب کردن گیج به سیر سرویس و چک کردن اینکه آیا فشار گاز در کولر گازی در زمان کارکرد کمپرسور 60 pci است یا خیر؟ معمولا فشار گاز در کولر گازی همین مقدار است. زمانیکه در محیطی که کولر گازی نصب است سرمادهی کافی ندارید، نیز دلیل بر کمبود گاز می باشد.

اگر در حالت سرمایش کولر، فین های اواپراتور برفک و یخ می زند و در حالتیکه لوله رفت کندانسور (لوله نازک) یخ می زند. همه این علائم دلیلی بر کمبود گاز کولر گازی می باشد. حال اگر مطمئن شدید کولر گازی شما نیاز به شارژ گاز دارد به چند روش می توانید کولر گازی خود را شارژ نمایید.شارژ کولر گازی زمانیکه گاز کولر گازی کم می باشد

اگر از میزان گاز درون سیستم اطلاعی ندارید و مطمئن نیستید که به چه میزانی کولر را گاز کنید و نمی توانید از ترازو برای شارژ گاز استفاده کنید مگر اینکه تمام گاز سیستم را بطور کامل خالی کنید و مجددا آن را شارژ کنید. توجه داشته باشید که این گاز برای محیط زیست مضر می باشد و از لحاظ اقتصادی نیز به صرفه نیست پس با دو روش زیر شارژ کولر گازی را ادامه دهید.

روش دوم در شارژ گاز کولر گازی بوسیله آمپرمتر است، این روش دقیق تر و مناسب ترین روش می باشد. شارژ گاز بوسیله مانوفیلد و گیج آخرین روشی است که توصیه می شود، زیرا نسبت به دمای هوا متغیر است. توجه داشته باشید قبل از هر گونه شارژ گاز، نشتی آن را پیدا کنید و آن را برطرف کنید و از عدم هر گونه رطوبت و هوایی مطمئن و سپس آن را شارژ کنید.

دسته بندی شده در: سرویس کولر, تعمیر کولر, نصب کولر گازی, سرویس کولر گازی, تعمیر کولر گازی, لوازم خانگی, مجله

ارسال نظر