ارسال آگهی

نکات مهم در مورد مصرف برق کولر گازی اینورتر

در این نوشته به نکات مهم درمورد مصرف برق کولرگازی اینورتر دار میپردازیم  که درزیر به صورت فهرست وار نمایش داده شده است:

مصرف برق کولر گازی اینورتر چقدر است؟ مصرف برق کولر گازی اینورتر با گرید A چقدر است؟ چرا مصرف برق کولر گازی اینورتر نسبت به بقیه کولرها کمتر است؟ در سال های اخیر اغلب در مناطق گرمسیر و شهرهایی با آب و هوای شرجی از کولر گازی هایی با موتور کم مصرف استفاده می کنند، در این مطلب میزان مصرف برق کولر گازی اینورتر را بررسی می کنیم.

همه چیز در مورد مصرف برق کولر گازی اینورتر

اینورتر چیست و چه کاری در کولرگازی انجام میدهد؟

در کولر های گازی کم مصرف با نصب اینورتر در مسیر برق ورودی؛ کمپرسور را با سرعت کمتر و آرامتر راه اندازی می کند. اینورتر با کاهش ولتاژ و فرکانس برق ورودی به کمپرسور؛ سرعت لحظه راه اندازی کمپرسور یا موتور کولر را کاهش و پس از به حرکت درآمدن کمپرسور این دو پارامتر را تا حد مطلوب افزایش می دهد.به همین دلیل در کولر گازی های اینوتر شما شاهد افت ولتاژ در لحظه شروع به کار کمپرسور نخواهید بود و کمترین فشار و آسیب را به سیم کشی و شبکه برق داخلی ساختمان وارد می کند

مصرف برق کولر گازی اینورتر با گرید A چقدر است؟

اسپلیت های اینورتر دار یا کولر های گازی اگر دارای گرید A باشند، کمترین میزان مصرف برق را خواهند داشت و گریدهای بعدی به نسبت مصرف برق بالاتری را خواهند داشت ولی به طور کلی نسبت به کولر های گازی معمولی مصرف برق کمتری دارند. از این رو هنگام خرید کولر گازی با اندکی هزینه بیشتر کولر گازی با مصرف انرژی پایین خریداری نمایید به تدریج با صرفه جویی که در مصرف برق خواهید داشت، همان مقدار هزینه ای که بیشتر پرداخت کرده اید جبران خواهد شد.

کولر های اسپلیت با تبدیل کردن جریان برق متناوب به برق مستقیم، سبب استارت تدریجی، در هنگام کارکردن کم شدن صدا و کم مصرف شدن کولر گازی می شود. برای اینکه کولر گازی یا اسپلیت مصرف برق کمتری داشته باشد، دمای آن را همیشه روی 25 درجه سانتی گراید نگه دارید. با این کار کمپرسور بطور متناوب خاموش نخواهد شد و هزینه مصرف برق پایین خواهد آمد. (جهت پایین امدن هزینه مصرف برق در حالت گرمایشی ترفندهای کاهش هزینه مصرف برق کولر گازی در حالت گرمایشی را مطالعه نمایید )

نکات مهم در مورد مصرف برق کولر گازی اینورتر

در صورتیکه نصب پنل کولر روی دیوار صورت گرفته و فاصله بیشتری نسبت به سقف داشته باشد، با در نظر گرفتن جمع شدن هوای گرم در زیر سقف، میزان انرژی که برای خنک کردن هوای زیر سقف نیاز است کمتر شده در نتیجه مصرف برق کاهش می یابد و در سطح جریان هوای خنک به مقدار بیشتری ایجاد می گردد. اگر ساکن تهران هستید، اطلاعات نصاب کولر گازی در تهران را از طریق همین سایت می توانید مشاهده کنید.

چرا مصرف برق کولر گازی اینورتر نسبت به بقیه کولرها کمتر است؟

کولر های گازی اینورتر برای کنترل سرعت موتور دارای فرکانس متغیر می باشد بنابراین خروجی کمپرسور و سرمای را می تواند کنترل نماید، سرعت کمپرسور به فرکانس جریان متناوب وابسته است. تبدیل جریان متناوب به مستقیم و تبدیل مستقیم به جریان متناوب 4 تا 6 درصد انرژی را هدر می دهد که در کولر گازی مجهز به اینورتر این هدر رفت انرژی را نخواهیم داشت.

چرا مصرف برق کولر گازی اینورتر نسبت به بقیه کولرها کمتر است؟

کولر گازی اینورتر با حذف فرآیند روشن و خاموش شدن باعث بالا رفتن طول عمر و بازدهی قطعات و اجزاء کولر گازی گردیده و مقدار جریان زیاد مورد نیازی که کولر در هنگام روشن شدن کمپرسور دارد را از بین می برد. بطور کلی این فرآیند باعث بالا رفتن طول عمر کولر شده و مصرف برق کولر گازی اینورتر را کاهش می دهد.(جهت اطلاعات بیشتر در این زمینه مطلب نکات کلیدی افزایش طول عمر کولر گازی را مطالعه نمایید.)

دسته بندی شده در: نصب کولر, سرویس کولر, نصب کولر گازی, سرویس کولر گازی, مجله, راهنمای خرید

ارسال نظر