ارسال آگهی

ترفندهای کاهش هزینه مصرف برق کولر گازی در حالت گرمایشی

در این مطلب با روشهای کاهش هزینه برق کولر گازی آشنا می شوید. آنچه در ادامه میخوانید:

امروزه بیشتر کولر های گازی و اسپیلت در دو حالت سرمایشی و گرمایشی مورد استفاده قرار می گیرد که اگر نکات و استانداردهایی در حین استفاده از کولر گازی و اسپیلت رعایت نشود باعث بالا رفتن هزینه های قبض برق و هدر رفتن انرژی می شود در این مطلب قصد داریم تا ترفندهایی برای کاهش مصرف برق کولر گازی و اسپیلت را ارائه دهیم.

کاهش مصرف برق کولر گازی

اگرچه استفاده از وسایل گازسوز و دستگاه گرمایشی مثل موتورخانه و پکیج در فصل زمستان متداول تر از سایر وسایل گرمایشی می باشد اما برخی افراد با تهیه کولرهای گازی دو منظوره از سرمای آن در فصل تابستان و از گرمای آن در فصل زمستان بهره می برند که می‌توانند با رعایت یکسری نکات و استانداردها در کاهش هزینه های برق و انرژی صرفه جویی داشته باشند.

راهکارهای کاهش مصرف برق کولر گازی

  • مهم ترین و اصلی‌ترین پارامتر در مصرف برق کولر گازی توجه به رده مصرف انرژی دستگاه می باشد که در هنگام خرید باید توجه داشته باشید که کولرگازی که قصد خرید آن را دارید حتما دارای برچسب انرژی و گرید A و یا نهایتا B باشد. بهتر است بدانید که این بهتر ها متناسب با میزان مصرف، دور مورد نیاز کمپرسور را کاهش یا افزایش می دهند.
  • کولرگازی را متناسب با مساحت ساختمان انتخاب کنید.
  • کولر گازی خریداری شده دارای خدمات پس از فروش باشد تا در زمانی که نیاز به تعمیر کولرگازی داشتید بتوانید از خدمات ارائه شده توسط شرکت مورد نظر استفاده کنید.
  • در هنگام نصب کولر گازی دقت شود که پنل داخلی در جایی قرار داده شود که روبه روی محل نشستن باشد و طول پرتاب هوا بر اساس ظرفیت درست باشد.
  • دریچه های اضافی ساختمان باید بسته باشد و در هنگام استفاده از کولر گازی در حالت گرمایشی پنجره ها بسته و درزهای آن گرفته شده باشد تا انرژی هدر نرود.
  • حتماً کولر گازی با برند معتبر خریداری کنید درست است که اساس کار همه کولرهای گازی به یک صورت می باشد اما کیفیت محصول، ظرفیت و اینکه قابلیت استفاده از چند پانل را دارد، تاثیر زیادی در مصرف انرژی دستگاه می گذارد.

کاهش مصرف انرژی کولر گازی در حالت گرمایشی

بهترین روش های افزایش بازدهی کولر گازی

از نصب کولر گازی بخواهید تا پنل داخلی اسپیلت را پایین تر از سقف نصب کند چرا که هوای گرم در زیر سقف انباشته می‌شود و اگر پنل داخلی تا جایی که امکان دارد پایین‌تر از سقف نصب شود می‌توان بازدهی بیشتری از کولر گازی داشت.

تمیز کردن فیلتر ها و شستشوی ماهیانه سطح کویل های اسپلیت می تواند تاثیر بسزایی در بالا بردن راندمان کولر گازی و کاهش مصرف انرژی آن داشته باشد. برای این کار کافیست درب پنل داخلی کولر گازی را باز کنید و فیلتر را بردارید و بشویید و سطح کویل را با استفاده از دستمال مرطوب غبارروبی کنید، سپس فیلتر ها را خشک کنید و در سر جای خود قرار دهید.

  • پنل بیرونی دستگاه را در جایی نصب کنید تا از سرما و یخ زدگی و همچنین ورود گرد و غبار جلوگیری شود.
  • پنل بیرونی در جایی باشد که در پشت آن امکان گردش هوای آزاد وجود داشته باشد.
  • بهتر است تا لوله های رابط عایق بندی شده باشد.
  • سرویس کولر گازی به صورت دوره ای و سالیانه حتما انجام شود و سطح فین ها و کویل های کندانسور بیرونی تمیز شود.
  • دمای کولرگازی را متناسب با دمای محیط تنظیم کنید تا مصرف برق کمپرسور بالا نرود.
  • استفاده از پنجره های دوجداره نیز تاثیر بسزایی در حفظ گرمای محیط دارد و از ورود هوای سرد به فضای داخل جلوگیری می کند.

استفاده درست و بهینه از کولر گازی و اسپلیت ها

برای کاهش مصرف انرژی  می توانید دمای کولر را روی 26 درجه سانتیگراد تنظیم نمائید در اینصورت با وجود روشن بودن فن پنل داخلی که مصرف برق آن بین 15 تا 30 وات است در بیشتر زمانها کمپرسور دستگاه که بیشترین سهم را در برق مصرفی کولر دارد خاموش خواهد بود.

استفاده از لامپ های رشته در ساختمان باعث افزایش گرمای محیط و افزایش کارکرد کولر گازی و افزایش مصرف برق می شود . از وسایلی گرما زا مانند لامپ رشته ای که محیط خانه را به طور غیر مستقیم گرم میکند خودداری نمایید تا مصرف کولرگازی بهتر و بهنه تری داشته باشید.

اگر سطح پنجره ها نسبت به سطح کل واحد شما زیاد است و پنجره رو به شرق و خصوصا رو به غروب دارید توصیه می شود جهت جلوگیری از ورود تشعشع گرمایی در تابستان از پنجره های دو جداره یا پوشش های ضد حرارت و ضد UV روی سطح شیشه پنجره ها استفاده نمائید. این پوشش ها که به راحتی بر سطح شیشه قرار می گیرند یکبار برای همیشه خیال شما را از ورود تششع گرمایی در تابستان و همچنین تششع سرما در زمستان راحت می نماید.

اما در خصوص پنجره های ساختمان ها بهترین گزینه استفاده از پنجره های UPVC با شیشه های دوجداره و آنتی رفلکس می باشد. اگر در حال ساخت یا بازسازی ساختمان خود هستید بهتر است از پنجره های UPVC استفاده نمایید، زیرا این پنجره ها با جلوگیری از نفوذ هوای سرد و گرم و ورود صدا و غبار و ذرات معلق هوا باعث بیشترین آسایش و آرامش در محیط داخلی آپارتمان خصوصا در شهر های شلوغ و آلوده می شوند.

دسته بندی شده در: سرویس کولر, نصب کولر گازی, سرویس کولر گازی, مجله

ارسال نظر