ارسال آگهی

نحوه کارکرد کولر گازی در حالت سرمایش و گرمایش

آنچه در این مطلب میخوانیم نحوه کارکرد کولرگازی در حالت سرمایش و گرمایشی و همچنین بررسی نکات زیر می باشد :

نحوه کارکرد کولر گازی در حالت سرمایش و گرمایش به چه گونه است؟ در ادامه این مطلب با نحوه کارکردن کولر گازی در دو حالت سرمایشی و گرمایشی بررسی خواهیم کرد.نحوه کارکرد کولر گازی در حالت سرمایش و گرمایش

نحوه کارکرد کولر گازی در حالت سرمایشی

بعد از اینکه گاز مبرد در درون کمپرسور متراکم می شود به سمت کندانسور هدایت می شود و در آن محل با از دست دادن گرما، به صورت مایع در می آید. سپس همین مایع از کندانسور خارج شده و از داخل شیر انبساط یا لوله مویی می گذرد و دچار افت شدید فشار می گردد سپس به دلیل همین افت فشار مقداری حالت مایع و گاز (دو فازی) گرفته و به طرف ورودی اواپراتور منتقل می گردد.

در اواپراتور یا همان تبخیر کننده با تاثیر گرفتن از دمای محیط، تبخیر می شود و دوباره تبدیل به گاز می گردد. با این کار سرمای خود را به لوله های اواپراتوز و محیط باز می گرداند. با گردش فن مخصوص پروانه داخلی، هوای اتاق از یک طرف پنل داخلی وارد می شود و با عبور از بین لوله های اواپراتور، سرد می شود و از طرف دیگر به سمت اتاق هدایت می شود. با تبخیر مبرد در اواپراتور و مکش مجدد آن بوسیله کمپرسور همچنان این سیکل ادامه پیدا می کند.

نحوه کارکرد کولر گازی در حالت گرمایشی

زمانیکه کولر گازی در حالت گرمایشی قرار دارد، سیکل فوق توسط یک شیر چهار طرفه تغییر پیدا می کند و با گرم شدن گاز مبرد در کمپرسور، به طور مستقیم به سمت اواپراتور می رود و با از دست دادن گرمای خود در آن محل، سبب گرم شدن شدن لوله های اواپراتور و در نهایت گرم شدن محیط اطراف می شود.

سیستم گرمایشی کولر گازی در فصل گرما چگونه راه اندازی می شود؟

در فصل گرما استفاده از کارائی دیگر اسپلیت یعنی استفاده از حالت گرمایشی کولر گازی رواج یافته و در بیشتر مغازه ها و اتاق های کوچک و منازلی که حالت گرمایشی کولر گازی مناسب است،استفاده از حالت گرمایشی کولر گازی رواج بیشتری دارد. حالت سرمایشی کولر گازی خیلی ساده راه اندازی می شود و لی در عین حال بسیار حساس است.سیستم گرمایشی کولر گازی در فصل گرما چگونه راه اندازی می شود؟

به این دلیل که ترموستات کمپرسور کولر گازی در حالت سرمایشی بعد از عمل کردن، خاموش می شود ولی در حالت گرمایشی بعد از اینکه کولر گازی اتاق را گرم می کند به حالت دیفراست یا همان برفک زدائی رفته و با آب کردن برفک بیرون، دوباره به حالت گرمایشی می رود.

نکته ای مهم در راه اندازی کولر گازی در حالت گرمایشی

نحوه کارکرد کولر گازی در حالت گرمایشی را در پاراگراف قبل توضیح دادیم ولی نکته ای که در این حات وجود دارد این است که شما با استفاده از دکمه MODE که بر روی ریموت کنترل کولر گازی قرار دارد حالت HEAT را انتخاب نموده (این حالت را معمولا به شکل خورشید نشان می دهند) و دما را بین 25 و 30 درجه قرار دهید.

با گذشت حدود 5 دقیقه همچنان کولر گازی باد گرم می زند تا پنل داخلی گرم شود سپس فن شروع به کار کردن می کند. اگر این زمان بیشتر از 5 دقیقه طول کشید حتما شارژ کولر گازی را چک کنید چون این زمان نباید طولانی باشد و اگر طولانی باشد می تواند دلیلی بر عدم شارژ کولر گازی باشد و شما نیاز به سرویس کولر گازی و شارژ مجدد آن دارید. اگر در کلان شهر تهران زندگی می کنید می توانید با مراجعه به سایت فنی کارا به اطلاعات یک سرویس کار کولر گازی تهران با تجربه و مطمئن دسترسی داشته باشید.

دسته بندی شده در: سرویس کولر, سرویس کولر گازی, لوازم خانگی, مجله

ارسال نظر