ارسال آگهی

چگونه بهترین گونی نخاله ساختمانی را انتخاب کنیم؟

در بسیار از موارد به منظور حمل نخاله ساختمانی و مصالح، از انواع گونی ها استفاده می شود. انتقال و جا به جایی مصالح و نخاله باید با روش های مناسب و اصولی انجام شود تا در صورت بروز حوادث، ایمنی افراد به خطر نیفتد. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا به شما در انتخاب بهترین گونی نخاله ساختمانی کمک کنیم:

بهترین گونی نخاله ساختمانی

از انواع پاکت و گونی ها در موارد مختلف بسیاری مانند کشاورزی، صنعت، ساختمان سازی و … استفاده می شود. کاربرد گونی ها با توجه به جنس، درجه کیفیت و اندازه ای که دارند تعیین می شود. گونی ها را می توان به طور کلی به سه دسته گونی های پلاستیکی، گونی های پلاستیکی لمینتی و گونی های کنفی تقسیم بندی کرد. گونی هایی که به منظور حمل مصالح و نخاله های ساختمانی استفاده می شوند، باید دارای استحکام بسیار بالایی باشند. در ادامه همراه ما باشید تا با بررسی بیشتر گونی های نخاله ساختمانی به شما کمک کنیم بهترین نوع گونی را جهت مصارف ساختمانی خود استفاده کنید.

گونی نخاله ساختمانی چیست؟

گونی در واقع به پارچه های زمختی گفته می شود که به منظور حمل محصولات، کیسه هایی از آن ها ساخته می شود. در گذشته گونی ها از الیاف طبیعی ساخته می شدند اما امروزه با پیشرفت صنایع و فناوری، از انواع الیاف مصنوعی برای بافت پارچه گونی ها استفاده می شود.

گونی نخاله ساختمانی جزو دسته گونی های پلاستیکی لمنیتی می باشد که از الیاف پلی پروپیلن ساخته شده است. گونی های پلی پروپیلن یا اصطلاحا PP، مقاومت بسیار بالایی در برابر فشار های کششی ناشی از وزن داشته و بسیار سبک می باشند. با استفاده از این نوع کیسه علاوه بر ضایعات ساختمانی می توان مصالح مختلف مانند شن، ماسه، خاک، گچ، سیمان و … را بسته بندی کرده و با کمک انواع ماشین حمل نخاله و مصالح انتقال داد.

گونی نخاله از چه موادی ساخته می شود؟

همانطور که گفته شد، گونی نخاله ساختمانی از جنس یکی از پر مصرف ترین پلاستیک ها یعنی پلی پروپیلن (Polypropylene) ساخته می شود. پلی پروپیلن یا به اختصار PP یکی از ترموپلاست ها می باشد که کاربرد های بسیاری در صنایع مختلف نساجی، پزشکی، خودرو، صنایع غذایی و … دارد. این روزها پارچه های از جنس پلی پروپیلن با کیفیت های بسیار بالا و به صورت رولی تولید می شوند که یکی از کاربرد های اصلی آن ها ساخت گونی نخاله ساختمانی می باشد.

گونی نخاله از چه موادی ساخته می شود؟

گونی های پلی پروپیلن را می توان در سایز و اندازه های مختلف، با توجه به نوع و وزن محصولات، سفارش داد. استفاده از این کیسه ها یک روش بسیار کم هزینه و کاربردی برای بسته بندی کردن انواع محصول می باشد. از کیسه های پلی پروپیلن می توان برای دسته بندی کردن انواع محصولات غذایی، شیمیایی، کشاورزی، کود، پلیمری و … استفاده کرد.

مراحل ساخت و تولید گونی نخاله ساختمانی

گونی نخاله ساختمانی یا گونی پلی پروپیلن در طی چهار مرحله ریسندگی، بافندگی، دوخت و بسته بندی تولید شده و روانه بازار می شود. در مرحله اول یعنی مرحله ریسندگی، نخ های پلی پروپیلن در طی یک فرایند پیچیده تولید می شوند، سپس در مرحله بعدی این نخ ها توسط ماشین ها بافندگی به صورت رول گونی پلی پروپیلن در می آیند. بافت گونی حمل نخاله در حالت کلی به سه روش تار و پودی، حلقوی تاری و حلقوی پودی انجام می گیرد.

پیش از انجام مرحله دوخت لازم است تا رول گونی ها توسط تیغه های حراتی برش داده شوند. بعد عملیات دوخت گونی ها به وسیله چرخ های مخصوص و به شیوه قلاب دوزی انجام می شود. مرحله آخر بسته بندی و آماده سازی گونی ها برای فروش می باشد، در این قسمت گونی ها در دسته های حدودا 500 تایی بسته بندی شده و برای فروش آماده می شود.

ویژگی گونی های نخاله ساختمانی

آشنایی با ویژگی گونی های نخاله ساختمانی به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید با آگاهی بیشتری بهترین گونی نخاله ساختمانی را جهت بسته بندی و انتقال مصالح و پسماند های ساختمانی خود استفاده کنید. در ادامه برخی از ویژگی ها و مشخصات فنی گونی های پلی پروپیلن را بررسی خواهیم کرد:

ویژگی گونی های نخاله ساختمانی

  • ابعاد گونی: شما می توانید به دلخواه خود ابعاد مختلفی از گونی ساختمانی را به تولید کننده ها سفارش دهید، معمولا عرض این گونی ها تا 200 سانتی متر بوده و محدودیتی در اندازه طول ندارند.
  • دوخت گونی نخاله: قسمت انتهایی گونی ها را می توان به دو شیوه تک یا دو ردیفه دوخت، شما می توانید بر اساس استحکام مورد نیاز خود یکی از این روش های ته دوزی را انتخاب کنید. قسمت بالایی گونی را نیز می شود بنا بر در خواست مشتری، لب دوزی کرده و یا حاشیه دوخت تا هنگام حمل و نقل مصالح یا قرار دادن ضایعات در باکس حمل نخاله، بارگیری راحت تر انجام شود.
  • رنگ و چاپ گونی: گونی های پلی پروپیلن رنگ های مختلفی دارند که شما می توانید به دلخواه خود هر یک از آن ها را سفارش دهید. همچنین شما می توانید در صورت نیاز بر روی این نوع گونی طرح مورد نظر خود را در یک یا هر دو طرف کیسه چاپ نمایید.
  • افزایش مقاومت: شما می توانید با تعیین لمینت گونی های حمل نخاله پلی پروپیلن، استحکام و مقاومت آن ها را تا حدودی افزایش یا کاهش دهید. همچنین در صورت تمایل می توانید این گونی ها را در برابر اشعه فرابنفش نیز مقاوم کنید.

دسته بندی شده در: حمل نخاله و حمل مصالح, مجله

ارسال نظر