ارسال آگهی

باکس حمل نخاله ساختمانی: زیبایی شهر، ایمنی شهروندان

نصب باکس های حمل نخاله در سطح شهر، یکی از اقداماتی است که شهرداری ها به دلایل مختلفی از جمله حفظ نظافت شهر و ایمنی شهروندان انجام می دهند. در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر به بررسی تاثیرات باکس حمل نخاله بپردازیم:

باکس حمل نخاله ساختمانی

با گسترش شهرنشینی و به دنبال آن افزایش ساخت و ساز، متاسفانه مشاهده می کنیم که بسیاری از افراد نخاله های ساختمانی خود را در سطح شهر، خیابان و پیاده رو ها می ریزند و توجهی به پیامد های ناشی از این کار ندارند. شهرداری بسیاری از شهر های بزرگ، به دلیل جلوگیری از چنین اقدام هایی، باکس های مخصوص حمل نخاله را در شهر نصب می کند تا شهروندان بتوانند برای دور ریختن نخاله های ساختمانی خود از آن استفاده کنند.

باکس حمل نخاله ساختمانی چیست؟

همانطور که می دانید نخاله یا پسماند ساختمانی به ضایعاتی گفته می شود که از کلیه فعالیت های عمرانی و ساختمانی نظیر حفاری، ساخت و ساز، تخریب و …بر جای می ماند. به منظور حمل این پسماند های ساختمانی، از جعبه یا باکس های محکمی استفاده می شود که قابلیت حمل شدن توسط انواع ماشین حمل نخاله را دارند.

باکس های حمل نخاله انواع و ظرفیت های متفاوتی که دارند که با توجه به نوع نخاله ساختمانی، حجم و وزن آن باکس مورد نظر انتخاب می شود. معمولا باکس هایی که توسط شهرداری نصب می گردد، دو یا سه روز در محل مورد نظر باقی می ماند تا شهروندان بتوانند نخاله های ساختمانی خود را درون آن بریزند.

باکس حمل نخاله ساختمانی چیست؟

علاوه بر خدمات ارائه شده توسط شهرداری در این زمینه، شرکت های خصوصی دیگری نیز وجود دارند که در خصوص اجاره باکس حمل نخاله و همچنین جابه جایی و حمل نخاله ساختمانی فعالیت می کنند. لازم است این نکته را بدانید که استفاده از باکس حمل نخاله الزامی است و در صورتی که شهروندان اقدام به تخلیه غیر مجاز نخاله های ساختمانی خود کنند جریمه خواهند شد.

ضرورت استفاده از باکس حمل نخاله در سطح شهر

یکی از معضلاتی که تمامی کلان شهر ها با آن مواجه هستند، حجم زیاد زباله و پسماند های ناشی از فعالیت های انسانی است. به طور مثال در شهر اصفهان روزانه حدود 1200 تن نخاله ساختمانی تولید می شود. همین مسئله موجب شده است تا شهرداری ها برای مدیریت این نخاله ها، باکس هایی را به صورت مکانیزه در سطح شهر نصب کنند. در ادامه به بررسی سه مورد از ضرورت های استفاده از باکس حمل نخاله در سطح شهر می پردازیم:

حفظ نظافت و زیبایی شهر

یکی از تاثیرات منفی که وجود نخاله های ساختمانی می تواند داشته باشد، ایجاد منظره های زشت و نا زیبا در سطح شهر است. ظاهر نامناسب شهر می تواند تاثیرات نامطلوب زیادی بر روحیه شهروندان داشته باشد. برای درک بهتر این موضوع تصور کنید ضایعات باقی مانده از ساخت و ساز یک ساختمان، به طور مثال تصویر بالا، به جای اینکه داخل باکس های مخصوص حمل نخاله قرار گیرد، به صورت کاملا بی نظم در اطراف ساختمان پراکنده باشد.

ایمنی شهروندان

یکی از مهم ترین مشکلاتی که وجود نخاله در سطح شهر می تواند ایجاد کند، امکان بروز حوادث خطرناک برای شهروندان است. گاهی اوقات نخاله های ساختمانی شامل مواد خطرانکی مانند شیشه و فلز می باشند، در صورتی که این نخاله ها در محل مناسبی قرار نگیرند می توانند برای ایمنی شهروندان تهدید به شمار بیایند.

ضرورت استفاده از باکس حمل نخاله در سطح شهر

اگر نخاله های ساختمانی داخل باکس های مخصوص و در محل مناسبی قرار نگیرند، می توانند موجب بسته شدن معابر و خیابان ها و در نتیجه آن بروز تصادفات شود. بسیاری از مواقع افراد بدون توجه به نکات ایمنی، اقدام به تخلیه نخاله های ساختمانی در حاشیه خیابان ها می کنند. این مسئله می تواند عبور و مرور را برای خودرو ها و عابران پیاده دشوار کند و گاهی نیز موجب برخورد و تصادف گردد.

تاثیرات زیست محیطی نخاله

یکی دیگر نتایج مثبتی که نصب باکس های نخاله می تواند به همراه داشته باشد، جلوگیری از تاثیر منفی نخاله های ساختمانی بر روی محیط زیست جانوران، گیاهان و انسان های پیرامون آن هاست. نخاله های ساختمانی گاهی دارای ترکیبات شیمیایی هستند که می تواند تاثیرات بسیار مخربی برای محیط زیست به همراه داشته باشد. با استفاده از باکس حمل نخاله می توان این تاثیرات منفی را به شدت کاهش داد.

دسته بندی شده در: حمل نخاله و حمل مصالح, مجله

ارسال نظر