ارسال آگهی

۸ اصل مهم در استفاده از دستگاه تصفیه آب

استفاده از دستگاه تصفیه آب و بیان 8 اصل مهم در هنگام استفاده ، در مطلب قبل از اهمیت تصفیه آب و فواید دستگاه تصفیه آب صحبت کردیم، در این مطلب به بررسی نکات حائز اهمیت در استفاده از این دستگاه می پردازیم.استفاده از دستگاه تصفیه آب

  1. اولین قدم برای داشتن یک دستگاه تصفیه خوب اطمینان از مارک و فیلترهای با کیفیت است و همچنین نصب اصولی و قابل اطمینان دستگاه، از یک نصاب خوب بخواهید که دستگاهتان را نصب کند و با دقت تمام پیچ میکسر را تنظیم نماید.

عدم مصرف اولین آب تصفیه شده

2. هیچگاه پس از نصب یا تعمیر دستگاه تصفیه آب، اولین آب تصفیه شده را مصرف نکنید و بگذارید محفظه از آب پر شود و سپس آن آب را تماما تخلیه نمایید. از این    پس می توانید از آب تصفیه شده استفاده کنید.

3. هنگامیکه محفظه ی دستگاه کاملا از آب پر شود، پمپ دستگاه خاموش می شود و هنگامیکه آب خروجی به مقدار خیلی کمی خارج شود نشان دهنده ی این است که محفظه دستگاه خالی شده است.

4. در اصول استفاده از دستگاه تصفیه آب یکی از مهم ترین اصل ها عوض کردن فیلتر های دستگاه است، فیلترهای مورد استفاده در دستگاه هر کدام طول عمری دارند و بهتر است که هر شش ماه یکبار نسبت به تعویض آنها اقدام کنید و هر بار تنظیم آنها را چک نمایید. معمولا دستگاههای تصفیه آب دارای 5 یا 6 فیلتر می باشند که البته در بازار مدل هایی وجود دارد که تعداد فیلتر بیشتری را هم دارند ولی باید در هنگام خرید دقت نمایید این تعداد فیلتر ضروری است یا فقط جهت تبلیغات بکار رفته است.استفاده از دستگاه تصفیه آب با 3 فیلتر

5. مقدار املاح آب را توسط TDSمتر (دستگاهیست که مقدار شفافیت آب را اندازه گیری می کند) اندازه گیری کنید این مقدار معمولا بین 100 تا 150 باشد.

6. کنترل و اطمینان از نداشتن نشتی در قسمت اتصالات دستگاه، در صورت مشاهده هر گونه مشکل ابتدا نسبت به بستن شیر آب ورودی دستگاه تصفیه آب اقدام کنید سپس شیری که روی مخزن قرار دارد، را بسته و سپس دوشاخه را از برق بکشید و با تعمیرکار تماس بگیرید.

7. اگر به هر دلیلی برای مدت بیش از سه روز قصد استفاده از دستگاه تصفیه آب را ندارید حتما شیر مخزن ذخیره و شیر ورودی آب را بسته و دوشاخه برق را از پریز بکشید. جهت استفاده مجدد ابتدا پس از باز کردن شیر مخزن، آبی که از قبل در مخزن ذخیره شده را بوسیله شیر مصرفی تخلیه کنید حال می توانید شیر ورودی آب را باز و دوشاخه را به برق متصل کنید.

8. اگر پس از نصب دستگاه، در روزهای اول حباب های بسیار ریز و به شکل دانه های سفید کوچک دیدید و احساس کردید رنگ آب شیری شده است نگران نباشید این یک مساله طبیعی است که بدلیل وجود اکسیژن و منافذ بسیار ریز فیلتر های دستگاه تصفیه آب می باشد. این مساله بعد از چند روز برطرف می شود لازم است بدانید مصرف این آب هیچ مشکلی ندارد و ممکن است پس از هر بار تعویض فیلتر دوباره شاهد این قضیه باشید.

Water-purifiers1.jpg

دسته بندی شده در: لوازم خانگی, مجله, سرویس و نگهداری, دانستنی ها

ارسال نظر