ارسال آگهی

اهمیت تصفیه آب و فواید دستگاه تصفیه آب

اهمیت تصفیه آب لوله کشی منازل و استفاده از دستگاه تصفیه آب، مساله ای است که در مورد آن هنوز در بین مردم عادی ابهاماتی وجود دارد، تصفیه آب امروزه به یک اقدام حیاتی مبدل شده است چرا که در سالهای اخیر با از بین رفتن جنگل ها، آلودگی های صنعتی و… آب خالص و طبیعی بسیار کمیاب شده است و بدون تصفیه بدست نمی آید.

اهمیت تصفیه آب

دستگاه تصفیه آب با کیفیت به گونه ای طراحی شده است که بدون هیچ تاثیر منفی بر سلامتی، کیفیت آب را بالا ببرد. حال این سوال پیش می آید که چه آبی نیاز به تصفیه دارد؟ در ادامه توضیح خواهیم داد.

اهمیت تصفیه آب شرب

در توضیح اهمیت تصفیه آب ، این سوال نیز پیش می آید، آب شربی که ما در منازل استفاده می کنیم هم نیاز به تصفیه دارد؟ در پاسخ باید گفت کیفیت آب شرب تحت تاثیر آلودگی های مختلف و یا املاح زیاد به خصوص در فصول گرم، پایین می آید حتی در بعضی مناطق، آب بوی بد و مزه ی بدی میگیرد برای رفع این مشکلات چاره ای جز تصفیه آب نداریم.اهمیت تصفیه آب شرب
بعد از استفاده از دستگاه تصفیه آب، خیلی از مردم عنوان می کردند که کمتر دچار سنگ کلیه شده اند یا این مشکل برطرف شده است و رضایت کامل داشتند، ولی اخیرا بعضی افراد نامعلوم شایعه کردند که استفاده از این دستگاه سرطانزاست و هیچ فایده ای ندارد! ولی با اندکی تامل متوجه می شویم که اهمیت تصفیه آب لوله کشی منازل نیز به اندازه اهمیت تصفیه آب غیرلوله کشی است و استفاده از دستگاه تصفیه آب منازل امری بدیهی و آشکار است.

دستگاه تصفیه آب سرطانزاست!!

متاسفانه در بین مردم عادی این باور اشتباه را شایعه کردند که دستگاه تصفیه آب کل املاح مفید آب را فیلتر می کند، سرطانزاست و بیماریزا…
این اطمینان خاطر را داشته باشید که دستگاه تصفیه آب سرطانزا نیست و اگر بدرستی تنظیم شود هیچگاه همه ی یونها و املاح مفید را حذف نخواهد کرد.
هر آنچه که در آب است مفید نیست و باید فیلتر شود و این امکان را در برخی از دستگاههای تصفیه آب داریم که با کمک پیچ تنظیم املاح که به پیچ میکسر معروف است، میزان کمی یا زیادی املاح را تنظیم می کنیم، در اینجاست که اهمیت نصب دستگاه توسط یک فرد متخصص مشخص می شود.

مزایای استفاده از دستگاه تصفیه آب

  • حذف نیترات NO3 نیتریت با نفوذ کردن به درون خون به نوعی از گلوبین مبدل می شود که سبب می شود خون برای حمل اکسیژن تمایل کمتری نشان دهد و این نرسیدن اکسیژن به مغز سبب بروز مشکلات جدی می شود.
  • حذف تری هالومتان ها (TMH) رایج ترین محصول فرعی بوجود آمده از کلرزنی که غلظت آن از سایر مواد آلاینده بیشتر است.
  • حذف کلر
  • حذف انگل، مواد معلق و باکتری ها
  • حذف بو، رنگ، مزه ی بد و شوری
  • حذف فلزات سنگین مثل روی، سرب، کروم، آلومنیوم و …
  • کاهش سختی آب، به مجموعه املاح معدنی از جمله کلسیم و منیزیم و کربنات های هیدروژنی موجود در آب، سختی آب گفته می شود و به آبی که این مواد را زیاد داشته باشد آب سخت می گویند. تشکیل رسوبات در کتری، آب گرمکن و شیرآلات بدلیل وجود سختی آب است.

در این مطلب اهمیت تصفیه آب را متوجه شدیم و دوباره تاکید می کنیم که نصب دستگاه تصفیه آب را به متخصصین در این زمینه بسپارید. در مطلب بعدی نکات مهم و ضروری استفاده از دستگاه تصفیه آب را عنوان خواهیم کرد.

domestic-water-purifiers1.jpg

دسته بندی شده در: لوازم خانگی, مجله, دانستنی ها

ارسال نظر