ارسال آگهی

عوامل موثر بر قیمت ایزوگام چه مواردی هستند؟

شاید خیلی از افرادی که نیاز به ایزوگام منزل خود دارند، در پی این باشند که قیمت این محصول چگونه تعیین می شود. در ادامه به مواردی که بر قیمت ایزوگام تاثیر می گذارند، پرداخته ایم:

امروزه ایزوگام کاربرد های بسیار زیادی دارد و در مکان های مختلف مانند پشت بام ها، استخر ها، تونل ها، باند فرودگاه، سردخانه ها، سد ها و… استفاده می شود. و کسانی که در کار نصب و اجرای ایزوگام فعالیت می کنند برای تمام این مکان ها می توانند ایزوگام نصب نمایند. ایزوگام با توجه به مزایایی که نسبت به قیر دارد مانند نصب راحت تر، کیفیت و دوام خوب و…بسیار بیشتر مورد توجه قرار گرفته است و همین اقبال عمومی باعث می شود تا قیمت ایزوگام اهمیت بیشتری پیدا کند.
عوامل موثر بر قیمت ایزوگام

به این دلیل که ایزوگام بسیار زیاد استفاده می شود، شرکت ها و کارخانه های مختلفی اقدام به ساخت ایزوگام و فروش آن کرده اند که فقط تعدادی از آن ها ایزوگام مرغوب تولید می کنند. به همین دلیل تشخیص ایزوگام با کیفیت و مرغوب که قیمت آن نیز مناسب باشد برای اکثر افراد کار سختی محسوب می شود. برای اینکه بتوانید ایزوگام اصل را از ایزوگام تقلبی تشخیص دهید، می توانید به مطلب نحوه تشخیص ایزوگام اصل نسبت به تقلبی مراجعه کنید. قیمت ایزوگام نیز با توجه به استفاده ای که از ایزوگام می شود متفاوت می باشد. عوامل دیگری نیز بر قیمت ایزوگام تاثیرگذار هستند که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم:

داشتن نشان استاندارد برای ایزوگام

مواد اولیه ایزوگام همواره نوسان قیمت شدید دارند، علاوه بر آن بازار مسکن نیز دچار رکود شده است و همین رکود باعث کاهش ساخت ساز مسکن گردیده است. کاهش ساختمان سازی نیز بر روی صنایع مربوط به عایق کاری ساختمان مانند ایزوگام تاثیر گذاشته و باعث گردیده که میزان کیفیت محصولات تولیدی کارخانه هایی که در این صنعت مشغول به کار می باشند به شدت کاهش یابد و خریداران ایزوگام برای خرید ایزوگام مرغوب و با کیفیت دچار سردرگمی شوند.

در این شرایط توجه به وجود نشان استاندارد ملی ایران که دلیل بر مرغوب بودن کالا می باشد، امری ضروری می باشد. وجود نشان استاندارد نمایانگر این می باشد که مواد تشکیل دهنده ایزوگام مانند قیر، فویل، تیشو و لایه های تشکیل دهنده آن با کیفیت و مرغوب هستند. ایزوگام هایی که نشان استاندارد دارند، دارای قیمت بیشتری نسبت به سایر مدل های ازوگام می باشد.

وجود ضمانت نامه کتبی شرکت و بیمه نامه معتبر برای ایزوگام

وجود ضمانت نامه امر بسیار مهمی می باشد. اگر شرکت ارائه دهنده ایزوگام، دارای ضمانت نامه کتبی باشد و بیمه نامه معتبر داشته باشد، یعنی این شرکت خدمات پس از فروش ارائه می دهد. و ارائه شدن خدمات پس از فروش برای ایزوگام رابطه مستقیمی با قیمت ایزوگام و میزان هزینه پرداختی برای آن دارد و باعث بالا رفتن قیمت ایزوگام می شود. زیرا شرکت هایی که خدمات پس از فروش ارائه می دهند، باید ایزوگام مرغوب نیز تولید نمایند تا پس از نصب شدن کمتر دچار مشکل شود.
قیمت ایزوگام مرغوب

آب و هوای منطقه ای که در آن سکونت دارید

شاید برایتان جالب باشد که بدانید آب و هوای منطقه ای که در آن زندگی می کنید نیز بر میزان هزینه ایزوگام تاثیر دارد. در مناطقی که در آن ها میزان بارش برف و باران زیاد می باشد، باید سقف منازل و آپارتمان ها ایزوگام با کیفیت تری داشته باشد. مانند ایزوگام هایی با الیاف 2 لایه و مواد قیری درجه یک، همین امر باعث می شود که قیمت ایزوگام هایی که برای این مناطق ساخته می شوند، نسبت به مناطق گرمسیر، بیشتر باشد. برای اطلاع از اینکه چه نوع ایزوگامی برای مناطق پر باران مناسب است می توانید به مطلب مشخصات ایزوگام مناطق سردسیر مراجعه کنید.

مکانی که ایزوگام در آن مورد استفاده قرار می گیرد

اگر ایزوگام در قسمت پایه و پی ساختمان مورد استفاده قرار گیرد، لازم نیست که ویژگی های خاصی داشته باشد و از ایزوگام ساده نیز می توان استفاده کرد. اما برای ایزوله کردن و عایق کاری مکان هایی که احتمال بارش باران و برف در آن ها زیاد می باشد، باید از ایزوگام های بهتر و ایزوگام هایی که پوشش فویلی دارند اسنفاده نمود. واضح است که ساده و یا فویل دار بودن ایزوگام بر روی قیمت ایزوگام تاثیرگذار می باشد.

دسته بندی شده در: ایزوگام و قیرگونی و آسفالت, مجله

ارسال نظر