ارسال آگهی

مشخصات ایزوگام مناسب مناطق سردسیر

معمولا ایزوگام ها را بر اساس منطقه و نوع قیر بکار رفته در آن ها، به سه دسته تقسیم بندی می کنند، که مرغوب ترین آنها ایزوگام پلیمری پلاستیکی مخصوص آب و هوای معتدل گرمسیر و در درجه بعدی ایزوگام پلیمری الاستیکی مخصوص آب و هوای سردسیر است. در ساخت هر دو نوع ایزوگام نام برد شده، از قیرخالص پالایشگاهی استفاده شده است. این امر محبوبیت و کیفیت محصول نهایی را ارتقا می بخشد.

به عنوان مثال:
ایزوگام مخصوص مناطق سردسیر، که طبق گفته هایمان، ایزوگامی با قیر پلیمری از جنس الاستیکی نوع BPE هستند، مخصوص آب و هوای سردسیر با دوام و انعطاف پذیری بالا ساخته می شود. البته پیش از هرچیز لازم است بدانید منطقه سرد سیر به چه مناطقی گفته می شود و در چه اماکنی لازم است از ایزوگام متناسب با اقلیم و آب و هوای سرد سیر استفاده کنیم!؟ایزوگام مناسب مناطق سردسیری

به چه مناطقی سردسیر گفته می شود؟!

ما در این مطلب قصد داریم به شما نوعی از ایزوگام را معرفی کنیم که کاربرد آن در مناطق سردسیر بیشتر و استفاده از آن در اینگونه اقلیم ها عملکرد بهتری را در نتیجه حاصل می کند. لذا در گام نخست لازم است بدانیم مناطق سردسیر به چه مناطقی گفته می شود.

در ایران کوهستان های منطقه غرب که رشته کوه های مرکزی ایران را نیز شامل می‌شود و میانگین دمای هوا در گرمترین فصل سال در این مناطق به ۱۰درجه سانتی گراد میرسد، جزو مناطق سردسیر محسوب می شوند. همچنین در کم تریرن حالت از نظر درجه دما به -3 درجه سانتی گراد میرسد. در مناطق سرد سیر زمستان ها طولانی هستند. بعد از گذشت چندین ماه از سال زمین پوشیده از یخ می شود. میزان بارندگی در تابستان کم و در زمستان زیاد است. از جمله شهرهایی در ایران که دارای آب و هوای سرد هستند و به مناطق سرد سیر شهرت یافته‌اند می‌توان به تبریز، ارومیه، سنندج و همدان اشاره کرد.

ویژگی های ایزوگام مرغوب متناسب با مناطق سردسیر

می دانیم که امروزه شرکت های بسیاری در زمینه ساخت و عرضه ایزوگام فعالیت دارند. نقش اصلی ایزوگام های تولیدی نیز جلوگیری از نفوذ رطوبت به قسمت های مختلف ساختمان و محافظت بوده است. در مناطق سردسیر نیز استفاده از نوعی ایزوگام مناسب با داشتن شرایط و ویژگی های زیر می تواند سلامت محل زندگی و ساختمان مورد نظر شما را به مدت های طولانی و پس از سال ها تضمین کند.

از جمله ویژگی های منحصر به فردی که لازم است ایزوگام های متناسب با اقلیم سردسیر داشته باشند می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • ایزوگام نامرغوب بوی نامطبوعی مانند بوی گازوئیل و مازوت پالایش نشده دارد. در حالیکه ایزوگام های مرغوب سردسیری، بوی نامطبوع ندارد و از نظر ظاهر شفاف هستند.
  • ایزوگام نامرغوب به علت دارا بودن مواد اولیه از جنس بد، دارای وزن ۴۰ کیلو گرم و ضخامت ۳ میلیمتر می باشد. این در حالیست که ایزوگام های مرغوب از جنس اعلا، وزن 40 کیلو گرم و ضخامت بیشتر از سه و نیم میلیمتر را دارا هستند.
  • هنگام لمس ایزوگام نامرغوب دست شما با رنگ و چربی آغشته می شود در حالیکه ایزوگام های مرغوب هنگام لمس شدن اثری بر دست و لباس شما باقی نمی گذارند.
  • ایزوگام نامرغوب در دمای ۱۰ درجه شکننده می شود و ترک بر میدارد، اما ایزوگام مرغوب سردسیری پس از مدتی باقی ماندن در فریزر یخچال و تا خوردن، دچار هیچگونه شکستگی و آسیب نمی شود. ایزوگام سردسیر

استاندارد های ملی ایزوگام مناطق سردسیر

شرکت هایی که در زمینه تولید و عرضه عایق رطوبتی مناسب اقلیم و آب و هوای سرد سیر فعالیت می کنند، دارای چهار نشان استاندارد ملی هستند که طبق مشخصات فنی آن به شکل های زیر بیان می شوند.

  • نشان استاندارد عایق رطوبتی BPP ویژه مناطق معتدل و گرمسیر
  • نشان استاندارد عایق رطوبتی BPP ویژه مناطق سردسیر
  • نشان استاندارد عایق رطوبتی BOF ویژه مناطق معتدل گرمسیر
  • نشان استاندارد عایق رطوبتی BOF ویژه مناطق سردسیر

تشخیص مرغوبیت ایزوگام برای بکارگیری در مناطق سردسیر

ایزوگامی که در مناطق سردسیر استفاده می شود باید درجه نرمی بالایی داشته باشند تا در برابر کاهش دما شکننده و آسیب پذیر نباشند. جهت تست ایزوگام در مناطق سردسیری کافیست مقدار ۲۰ سانتی متر مربع آن را از رول ایزوگام جدا کنید و به مدت دو و نیم ساعت داخل فریزر قرار دهید. پس از مدتی آن را خارج کرده و از وسط تا کنید. در صورت ترک برداشتن و شکستن ایزوگام، استفاده از این نوع ایزوگام برای مناطق سردسیر با دماهای پایین توصیه نمی‌شود.

داشتن توجه لازم هنگام خرید و انتخاب ایزوگام، شما را از پرداخت هزینه های اضافی برای تعمیر و نصب و اجرای ایزوگام نجات می دهد. چنانچه این ایزوگام پس از انجام عملیات دوام بالایی در برابر فشار و تاخوردگی از خود نشان دهد، قابل استفاده در مناطق سردسیر با دماهای بسیار پایین نیز می باشد. این روشی بود برای اطمینان از کیفیت خوبی زبان های متناسب با شرایط و آب و هوای سردسیر!تشخیص ایزوگام سردسیر مرغوب

تفاوت های ایزوگام سردسیر

شرکت های تولیدی ایزوگام سردسیر، از یک فرمول خاص جهت تولید ایزوگام متناسب با شرایط اقلیم سرد استفاده می‌کنند و به عبارتی ممکن است برخی ویژگی های ظاهری از جمله ضخامت ایزوگام، طول آن همچنین درجه کیفیت آن بسته به میزان پلیمر به کار گرفته شده در آن متفاوت باشد.

همانطور که گفته شد ایزوگام منطبق با شرایط مناطق سردسیر، تفاوت ها و مزایای مختلفی نسبت به سایر انواع ایزوگام دارند که قابل استفاده در مناطق سردسیر با طول عمر بالا باشد. برای به دست آوردن اطلاعات تخصصی در زمینه ویژگی ها و عوامل ظاهری این نوع خاص از ایزوگام ها، با مشاوران فروش که در مراکز عرضه فعالیت می کنند، مشورت کنید.عایق رطوبتی اقلیم سردسیر

مواد سازنده و برخی مشخصات فنی ایزوگام های سردسیری

از مشخصات فنی ایزوگام مورد استفاده در مناطق سردسیر می توان عوامل و موارد زیر را نام برد:

  1. طول این نوع ایزوگام در حدود 10 متر می باشد.
  2. همچنین از نظر عرض تقریباً تا ۱۰۰ سانتیمتر می رسد.
  3. ضخامت ایزوگام های متناسب با مناطق سردسیر حدود ۴ میلی متر می باشد.
  4.  از نظر وزن هر متر مربع آن ۴ کیلوگرم می باشد.
  5. حداقل مقاومت آن در برابر سرما تا منفی ۵ درجه سانتی گراد و در مقابل گرما تا ۱۰۰ درجه سانتیگراد گزارش شده است.
  6. نقطه اشتعال ایزوگام مناطق سردسیری ۲۵۰ درجه سانتیگراد است.
  7.  نوع بستر آن  از پلی استر سوزنی نبافته و تیشو و الیاف شیشه نخدار است.
  8. وجه داخلی آن از پودر معدنی یا روکش آلومینیوم تشکیل شده و در خارج فیلم پلی اتیلن آن را تشکیل داده است.

دسته بندی شده در: ایزوگام و قیرگونی و آسفالت, مجله

ارسال نظر