ارسال آگهی

کدام بهتر است گرمایش از کف یا شوفاژ و رادیاتور

گرمایش از کف یا شوفاژ ؟ امروزه با توسعه و پیشرفت صنعت و تولید پکیج های مختلف و با وجود انواع لوله های مختلف، با رشد روز افزون سیستم های حرارتی نوین از جمله انواع شوفاژ در منازل و اداره جات و دیگر مکان ها مواجه هستیم. پکیج موتورخانه ای با ابعاد کوچک می باشد که در جهت تولید آب گرم مصرفی ودر سیستم های حرارتی مورد استفاده قرار می گیرد. پکیج ها به تنهایی برای گرم کردن خانه کافی نیستند و همواره برای ایجاد گرمای کافی نیاز به مکمل خواهند داشت مثل رادیاتور یا گرمایش از کف.

مقایسه گرمایش از کف و شوفاژ

بررسی مزایای سیستم گرمایش از کف در مقایسه با رادیاتور

  • کاهش مصرف سوخت
  • سیاه نشون دیوارها
  • استهلاک زیاد رادیاتور
  • گرمای دلپذیر
  • برخورداری از آزادی عمل در دکوراسیون داخلی
  • فوم مخصوص گرمایش از کف

از مهم ترین مزایای سیستم گرمایش از کف نسبت به رادیاتور کاهش مصرف سوخت می باشد. سیستم گرمایش از کف به مراتب دارای مصرف بهینه تر و کمی می باشد و میزان مصرف سوخت آن نسبت به رادیاتور کمتر می باشد. آب داخل رادیاتور در سیستم های رادیاتور بین 65 تا 75 درجه سانتی گراید می باشد ولی در سیستم های گرمایش از کف دمای آب بین 35 تا 50 درجه سانتی گراید می باشد.

در مورد دومین مزیت سیستم های گرمایش از کف نسبت به رادیاتور سیاه نشدن دیوار ها می باشد که این قضیه از معضلات سیستم های گرمایشی شوفاژ می باشد که در سیستم های گرمایش از کف این معظل را نخواهید داشت. جریان هوایی که در اطراف رادیاتور وجود دارد، باعث به حرکت درآمدن گرد و غبار و پرز فرش می شود که همین غبار و پرزهای موجود بر روی رادیاتور می نشیند و بر اثر گرما می سوزد و دودی که از سوختن این مواد حاصل می شود سبب سیاه شدن دیوارها می گردد.

در سیستم گرمایش از کف به دلیل وجود گرمای یکنواخت در همه نقطه های ساختمان، هیچ جریان هوایی وجود ندارد و همین عدم وجود جریان هوا باعث می شود که گرد و غبار و پرزی در هوا معلق نشود در نتیجه با مشکل سیاه شدن دیوار ها هرگز روبرو نخواهید شد. این معظل هزینه هایی که هرزچند گاهی برای رنگ کردن مجدد دیوارها مجبور به پرداخت آن بودید را از بین خواهد برد.

معایب رادیاتور نسبت به سیستم گرمایش از کف

استهلاک زیاد رادیاتور: می دانیم که رادیاتور ها دارای استهلاک بالایی می باشند و شما مجبور به پرداخت هزینه تعمیرات پکیج خواهید بود. میانگینی که برای عمر مفید یک رادیاتور در نظر گرفته شده است 10 می باشد که البته اغلب مردم از تغییر رنگ دادن رادیاتور در همان سالهای اولیه شکوه دارند چرا که این کدر شدن رادیاتور جلوه زیبایی نخواهد داشت. از جمله مشکلات دیگری که برای رادیاتور با مرور زمان بوجود می آید عبارت است از:

  • نشتی رادیاتور
  • پوسیدگی
  • خرابی قطعاتی مانند شیر و یا اتصالات دیگر
  • ترکیدگی
  • از جا کنده شدن شوفاژ
  • و…

سیستم گرمایش از کف به فضای داخل گرمای مطلوبی می دهد و این گرما به طور یکنواخت در همه نقاط ساختمان قابل دسترس هست و لازم نیست برای گرم شدن به رادیاتور و یا بخاری نزدیک شوید چرا که در هر نقطه از ساختمان که حضور دارید میزان گرمای یکنواختی خواهید داشت.گرمایش از کف یا شوفاژاز دیگر مزیت های سیستم گرمایش از کف آزادی عملی است که در دکوراسیون داخلی منزل به شما می دهد. عوامل مردم و از جاگیر بودن شوفاژ و رادیاتور در منازل شکایت دارند چرا که وجود آنها باعث مزاحمت و نداشتن آزادی عمل برای چیدمان داخلی منزل می باشد سیستم گرمایش از کف مشکلات این چنینی روبرو نخواهید بود. سیستم گرمایش از کف با ماهیت کف خواب بودن این مشکل را به طور کامل برطرف کرده است.
و در نهایت آخرین مزیتی که می توان برای سیستم های گرمایش است که نسبت به رادیاتور مطرح کرد مخصوص گرمایش از کف می باشد باعث می شود که ساختمان از نظر صدا و همچنین حرارت عایق شود و همچنین استفاده از این فوم مزایای بیشتری دارد که در هنگام استفاده از آن متوجه این مزایا خواهید شد.

گرمایش از کف یا شوفاژ

در بعضی از ساختمان ها که پکیج به اندازه کافی ساختمان را گرم نمی کند، به منظور برخورداری از گرمایش مناسب و کافی از سیستم حرارتی گرمایش از کف استفاده می‌کنند. طرز استفاده از سیستم گرمایش از کف نسبت به استفاده از رادیاتور مزایایی دارد از قبیل کاهش در مصرف سوخت و پارامتر مهم دیگر سیاه نشدن دیوارها و همچنین نسبت به رادیاتور دارای استهلاک کمتری می باشد و همچنین در دکوراسیون منزل آزادی عمل بیشتری خواهد داد و در نهایت گرمای دلپذیری که به فضای داخل ساختمان خواهد داد.

دسته بندی شده در: تعمیر شوفاژ, نصب و سرویس و تعمیر پکیج

ارسال نظر