ارسال آگهی

مقایسه هزینه اجراء رنگ های گیاهی مخصوص چوب با رنگ های سلولوزی

کسانی که با چوب سر و کار دارند، مسلما با رنگ مخصوص چوب آشنایی دارند و برای رنگ آمیزی قطعات چوبی از آنها استفاده می کنند.

هزینه سربار در رنگ کاری چیست؟

محاسبه هزینه سربار در اجرای رنگ سلولوزی

محاسبه هزینه اجراء روغن گیاهی بر روی چوب

مقایسه هزینه اجراء رنگ های گیاهی مخصوص چوب با رنگ های سلولوزی

امروزه با پیشرفت کردن فناوری و روی کار آمدن رنگ های مخصوص چوب قدرت بیشتری در انتخاب رنگ خواهید داشت. امروزه کارخانه های تولید رنگ چوب چالش های زیادی را برای کارخانه های تولید رنگ های سلولوزی و شیمیایی بوجود آورده است که با معرفی رنگ های گیاهی و مخصوص چوب می توانید جایگزین بهتر و مناسب تری برای رنگ های شیمیایی داشته باشید.

شاید در ابتدا به دلیل هزینه بالاتر رنگ های گیاهی نسبت به رنگ های شیمیایی سراغ این نوع رنگ ها نرفته باشید ولی زمانیکه با مزایای این نوع رنگ ها آشنا شوید مسلما ترجح می دهید تا رنگ های گیاهی را جایگزین رنگ های شیمیایی کنید تا سلامتی شما به خطر نیافتد.

در این مطلب سعی شده است تا به بررسی و مقایسه هزینه اجراء رنگ های روغنی گیاهی مخصوص چوب با رنگ های سلولوزی پرداخته شود و مقیاس آن ها در یک متر مکعب در نظر گرفته شده است.

برای اینکه بتوانیم مقایسه بهتری بین این دو نوع رنگ داشته باشیم باید علاوه بر میزان موادی که در زمان اجرای رنگ کاری استفاده می شود، زمان اجرای نقاشی و سایر پارامترها را نیز در نظر گرفت. در واقع باید هزینه سربار رنگ کاری در یک متر مربع را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد تا مقایسه بهتری انجام شده باشد.

هزینه سربار در رنگ کاری چیست؟

بهتر است بدانید که هزینه سربار در نقاشی و رنگ آمیزی بیشترین بهاء تمام شده را شامل می شود. در حقیقت سربار به صورت مستقیم در ساخت و تولید محصول نقشی ندارد و به آسانی نمی توان کل این هزینه ها را مختص به تولید محصول یا کالای خاصی مرتبط دانست.

مقایسه هزینه اجراء رنگ گیاهی مخصوص چوب با رنگ سلولوزی

در این بین در زمان اجرای نقاشی ساختمان هزینه هایی وجود دارد که می توان آنها را شناسایی کرد حتی اگر نتوان آنها را مستقیما مرتبط به محصولی خاص مرتبط دانست. اگر هزینه ای در این بین صرف محصولی شده است که وجود آن چندان هم اهمیت نداشته، آن هزینه به عنوان هزینه سربار شناسایی می شود.

محاسبه هزینه سربار در اجرای رنگ سلولوزی

در محاسبه هزینه سربار در اجرای رنگ سلولوزی با محوریت رنگ نیم پلی استر به عنوان رنگ پایانی در یک متر مربع پارامترهای زیر را باید در نظر گرفت:

  • پرداخت اولیه
  • آستر اولیه
  • سیلر کاری
  • سنباده کاری دست دوم
  • سیلر کاری دست دوم
  • سنباده کاری دست سوم
  • رنگ پایانی

پرداخت اولیه شامل سنباده و مدت زمان اجرای سنباده کاری دست اول می باشد که در هر دو محصول به صورت مشترک می باشد.

آستر اولیه شامل مواد لازم آستر و مدت زمان اجرا و همچنین مدت زمان مربوط به خشک شدن آستر اولیه می باشد که ان مدت زمان معمولا بین 1 تا 4 ساعت می باشد. در این مواقع برای تغییر رنگ می توان از آستر شاپان و یا جوهر بهره برد.

سیلر کاری نیز شامل مواد سیلر و مدت زمان مربوط به سمباده کاری بعد از انجام سیلر می باشد که شامل جابجایی محصول و خاک گیری نیز می باشد.

سیلرکاری دست دوم شامل مواد سیلر و مدت زمان مربوط به اجراء آن و همچنین مدت زمانی که برای خشک شدن سیلر مورد نیاز است، می شود که این مدت زمان معمولا بین 3 تا 6 ساعت می باشد و به ازاء هر متر مربع تقریبا 400 سی سی محلول تینر و سیلر مورد نیاز می باشد.

سنباده کاری دست سوم، ورق سمباده و مدت زمان مربوط به سنباده کاری که خود شامل سنباده کاری و خاک گیری و همچنین جابجایی کالا می شود را می شود و در کل این زمان نیز به زمان نهایی افزوده می شود، را شامل می شود.

رنگ پایانی در این مرحله شامل مواد نیم پلی استر و مدت زمان اجرا و همچنین مدت زمان مربوط به خشک شدن می باشد که این مدت زمان اغلب بین 4 تا 12 ساعت می باشد.

محاسبه هزینه اجراء روغن گیاهی بر روی چوب

برای محاسبه هزینه اجراء روغن گیاهی بروی سطح چوب در یک متر مربع پارامترهای زیر در نظر گرفته می شود:

  • پرداخت اولیه
  • اجرای رنگ پایانی

پرداخت اولیه شامل ورق سنباده و همچنین مدت زمان مربوط به سنباده کاری دست اول است که در هر دو محصول به صورت مشترک می باشد.

مقایسه هزینه اجراء رنگ های گیاهی چوب با سلولوزی

اجرای رنگ پایانی شامل مواد روغن و همچنین مدت زمان اجرای کار می باشد که معمولا حدود 5 دقیقه طول خواهد کشید و مدت زمان مربوط به خشک شدن که جالب است بدانید این نوع رنگ به گونه ای است که سریعا بعد از اجرا خشک می شود.

با مقایسه این دو نوع رنگ خواهید دید که رنگ های گیاهی نه تنها در مقدار مواد مصرفی به صرفه تر است که در مهم ترین پارامتر یعنی زمان صرفه جوبب بسزایی داشته و برای کسانی که برای رنگ آمیزی زمان کمتری دارند توصیه می شود از رنگ های گیاهی استفاده کنند در ضمن این نوع رنگ ها خطراتی که رنگ های شیمیایی برای سلامتی دارند را نیز شامل نمی شود.

دسته بندی شده در: نقاشی ساختمان, مجله

ارسال نظر