ارسال آگهی

نحوه اجرای شاپان بر روی چوب

در این مطلب درباره نحوه اجرای شاپان بر روی چوب توضیحاتی را ارائه کرده‌ایم تا اگر قصد رنگ‌آمیزی وسایل چوبی خود را دارید، بتوانید به صورت صحیح و استاندارد اقدام به رنگ آمیزی آنها کنید. برای آشنایی با اینکه شاپان چیست و چه کاربردهایی دارد؟ می‌توانید به مقاله ای که در همین سایت منتشر شده است مراجعه کنید.

نحوه اجرای شاپان بر روی چوب

روشهای اجرای آستری بر روی چوب

از سه روش می‌توانید برای اجرای آستری بر روی چوب استفاده کنید:

  • پارچه
  • قلمو
  • پیستوله

استفاده از پارچه متداولترین روش اجرای شاپان بر روی چوب می باشد. بسیاری از افراد متخصص در زمینه نقاشی ساختمان توصیه می کنند که بهتر است برای اجرای شاپان بر روی چوب از پارچه تنظیف استفاده کنید. در انتخاب نوع پارچه دقت کنید چرا که بعضی از پارچه ها به دلیل وجود پرز هایی که در اطراف خود دارند برای شما ایجاد حساسیت میکنند، اما در تولید بعضی از پارچه ها که با استفاده از دستگاه های مخصوص انجام می شود با پرز برداری از روی سطح پارچه، پارچه ای را تولید می کنند که هیچگونه پرزی بر روی آن وجود ندارد و در نتیجه هیچ حساسیتی برای شما نخواهد داشت.

در زمان رنگ کاری و اجرای شاپان بر روی چوب اگر پارچه دارای پرز باشد بر روی سطح چوب این پرز ها باقی می مانند و در نتیجه شما یک کار بی نقص و تمیز نخواهید داشت. توصیه می شود که در زمان رنگ کاری و اجرای آستری بر روی چوب، چند ثانیه بعد از اجرا سطح کار را به وسیله یک دستمال خشک، تمیز کنید.

اجرای شاپان بر روی چوب با قلمو

اجرای آستری بر روی چوب با استفاده از قلمو

استفاده از قلمو یکی دیگر از روش های اجرای شاپان بر روی چوب می باشد که توصیه می‌کنیم در صورت مناسب بودن شرایط از قلمو برای اجرای آستری بر روی چوب استفاده کنید چرا که در این روش به دلیل اینکه قیر و بنزین با دست شما برخورد مستقیمی ندارد، خیالتان از بابت مسائل مربوط به سلامتی و بهداشت راحت باشد.

برخی افراد بعد از استفاده از قلمو شاهد جا ماندن رد قلمو بر روی سازه و ایجاد تیرگی و روشنی رنگ بر روی آن خواهند بود که توصیه می کنیم در این مواقع با استفاده از یک تیکه پارچه می توانید رد قلمو و رنگ ایجاد شده بر روی سطح چوب را تمیز کنید.

اجرای آستری بر روی چوب با استفاده از پیستوله

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که آیا می توان با استفاده از پیستوله چاپ آن را بر روی چوب اجرا کرد؟ در پاسخ باید گفت که بله امکان اجرای اثری بر روی چوب با استفاده از پیستوله وجود دارد اما همچنان بهترین گزینه برای اجرای آستری بر روی چوب استفاده از پیستوله نمی باشد چرا که شما با استفاده از پیستوله نمی توانید کنترل صحیح و دقیقی بر زمان اجرای آن داشته باشید.

همچنین این روش یک کار اصولی و درست نخواهد بود. تنها در صورتی اجرای آستری بر روی چوب با استفاده از پیستوله توصیه می شود که شما هیچ چاره دیگری جز استفاده از این روش را نداشته باشید و زیبایی کار چندان اهمیت نداشته باشد، در این زمان می‌توانید از پیستوله برای اجرای آستری بر روی چوب استفاده کنید.

دسته بندی شده در: نقاشی ساختمان, مجله

ارسال نظر