ارسال آگهی

عیب یابی موتور کولر آبی

برای جستجوی دقیق تر، می توانید محدوده ی مورد نظرتان را کلیک کنید:

غرب تهرانشرق تهرانشمال تهرانمرکز تهرانجنوب تهران

عیب یابی موتور کولر آبی توسط کارشناس و تعمیر کار کولر آبی حرفه ای انجام می شود و این نکاتی را که در این مطلب عنوان خواهد شد کمک شایانی در تعمیر و عیب یابی موتور کولر آبی خواهد کرد، لذا با مطالعه این مطلب می توانید در عیب یابی موتور کولر آبی آگاهی و اطلاعات پیش نیاز تعمیر کولر آبی را خواهید داشت.

عیب یابی موتور کولر و اجزای آن

می توانید در زیر اجزای موتور کولر را ببینید و برای عیب یابی موتور کولر آّبی اقدام کنید.

فهرست مطالب عیب یابی موتور کولر آبی

با شروع فصل گرما استفاده از کولر های آبی رونق بیشتری پیدا کرده و خدماتی چون تعمیر کولر آبی و یا سرویس کولر آبی و همچنین کمک گرفتن از یک نصاب کولر آبی با تجربه و ماهر بیشتر از پیش مورد نیاز است و اکثرا به دنبال یک منبع قابل اطمینان و تخصصی می باشند که بتوانند در فصل تابستان از سرمای مطلوب کولر آبی خود بدون درسر بهره برداری نمایند. پایتخت نشین های عزیز می توانند برای بدست آوردن اطلاعات تماس سرویسکار کولرآبی تهران از طریق همین سایت به این اطلاعات دسترسی داشته باشند.

عیب یابی موتور کولر و هزینه های آن

توصیه ما به شما این است که قبل از استفاده از کولر آبی حتما نسبت به سرویس کولر آبی خود اقدامات لازم را انجام داده باشید و در صورتیکه هر قطعه یا بخشی از کولر آبی خراب باشد حتما آن را تعمیر و یا تعویض نمایید تا در هنگام استفاده از کولر آبی دچار مشکل نشوید و هزینه های بی جهت تعمیر کولرآبی را روی دستتان نگذارد. این هزینه ها بستگی به نوع کولر و ظرفیت کولر و لوازمی که نیاز دارد محاسبه می شود.

در گام اول توصیه ما به شما این است که برای سرویس و تعمیر کولر آبی خود حتما از یک سرویسکار و تعمیر کار کولر آبی ماهر کمک بگیرید ولی در صورتیکه دسترسی به سرویسکار کولر آبی ندارید با رعایت نکات ذیل اقدام به سرویس و عیب یابی موتور کولر آبی خود کنید. با توجه به نوع کولر و نوع موتوری که دارد، به صورت ذیل عمل کنید.

هزینه تعمیر کولر ابی و عیب یابی موتور کولر

برای تعمیر کولر آبی یا عیب یابی موتور کولر هزینه دقیقی را نمی شود تعیین کرد چراکه هزینه قطعات متغییر است

عیب یابی موتور کولر آبی همیشه نیاز نیست

درکل هر زمان که کولر شما به درستی کار نمی کند به این معنا که صدای ناهنجاری از داخل کولر شنیده می شود یا بوی سیم سوخته از داخل آن می آید و از همه مهمتر کولر آبی شما باد گرم تولید می کند باید به فکرعیب یابی موتور کولر باشید تا هر کدام از این مشکل ها را برطرف کنید ما در ادامه به برخی از مشکلات و نحوه بر خورد با آنها اشاره کرده ایم.
اما اگر شما به دنبال تعمیرکار ماهر برای کولر آبی خود در مشهد هستید می توانید بهترین تعمیرکار کولر آبی مشهد را از سایت فنی کارا دریافت نمایید.

اگر با زدن کلید کولر موتور و پمپ آب کولر روشن نمی شوند علت چیست؟

در این حال نیاز به عیب یابی موتور کولر آبی تهران نیست و ممکن است بر اثر خرابی فیوز باشد و یا اینکه فیوز قطع شده باشد. که برای رفع این مشکل ابتدا فیوز را بررسی نمایید که قطع نباشد سپس به کمک یک فازمتر فیوز را بررسی نمایید و مطمئن شوید که فیوز برق دارد یا نه. در صورتیکه با حرکت اهرم فاز خارج نمی شود می تواند از خرابی فیوز باشد و باید تعویض گردد.

اگر متوجه شدید که در فاز یا نول مشکلی وجود دارد ابتدا کلید برق مربوط به کولر را کنترل نمایید در صورتیکه برق در کلید کولر وجود داشته باشدو در ترمینال کولر برق وجود نداشت می تواند بر اثر قطعی برق در سیم ها باشد پس مسیر سیم ها را بررسی نمایید تا سیمی قطع نشده باشد، اگر در کلید کولر کلا برقی نبود باید سیم کشی ساختمان را بررسی نمایید احتمال اینکه در سیم کشی ساختمان قطعی وجود داشته باشد زیاد است.

عیب یابی موتور کولر آبی و روشن نشدن آن

در هنگام روشن نشدن موتور و پمپ نیاز به عیب یابی موتور کولر آبی نیست

عیب یابی موتور کولر آبی زمانیکه موتور کار می کند ولی باد خنک نیست

این مشکل شاید برای خیلی از ما پیش آمده باشد، که باوجود کار کردن موتور کولر ولی کولر آبی باد خنکی نمی دهد! بهتر است بدانید که این مشکل می تواند بر اثر این باشد که آب به کولر نمی رسد که در حین عیب یابی موتور کولر ممکن است به آن برخورد کنید و این می تواند بر اثر کم فشار بودن آب باشد یا اینکه در مسیر ورودی لوله گرفتگی وجود داشته باشد که باعث شده آب به کولر نرسد. از علائم نرسیدن آب به کولر خشک شدن پوشال ها و همین باد گرم می باشد.

در صورتیکه شیلنگ پاره شده یا پمپ آب خراب است

در صورتیکه چنین مشکلی دارید گرچه قابل تعمیر است ولی بهتر است پمپ آب و شیلنگ پاره شده را تعویض نمایید چرا که هزینه تعمیر کولر آبی در این حالت بیشتر از تعویض این قطعه معیوب می باشد. در این وضعیت کولر آب دارد ولی آب به پوشال ها نمی رسد که این بر اثر خراب بودن پمپ آب و یا پاره بودن شیلنگ می باشد. در هنگام نصب کولر آبی از نصاب کولرآبی تهران بخواهید تا شیلنگ با جنس مرغوب و کیفیت بالا برایتان استفاده کند.

خرابی پمپ یا شلنگ تقسیم آب

خرابی در قسمت پمپ و شلنگ تقسیم آب باعث خشک شدن پوشالها می شود

مسدود شدن سوراخ آب ریز ها خود می تواند باعث خشکی پوشالها یا بخشی از آنها شود. در عیب یابی موتور کولر آبی اگر متوجه شدید که عیب کولر آبی بر اثر گرفتگی ناودان ها یا سوراخ آب ریز ها می باشد باید همه آنها را باز نمایید و بوسیله جوهر نمک همه آنها را بشویید تا گرفتگی سوراخ ها به طور کامل برطرف شود. درست است که در هنگامیکه ناودانها دچار گرفتگی شده اند اغلب همه آنها باهم مسدود نمی شوند ولی در زمان شستشو همه آنها را حتما با جوهر نمک کاملا شستشو دهید.

عدم تنظیم تسمه کولر

اگر موتور کولر را بررسی کردید و مطمئن شدید که علت باد گرم کولر نمی تواند موتور کولر آبی باشد در این موقع  تسمه کولر را بررسی نمایید، احتمال اینکه تسمه کولر شل شده باشد زیاد است. برای حل این مشکل پایه الکتروموتور و پولی تسمه را جابجا کنید تا محکم تر شود تا موجب عملکرد بهتر تسمه شود و فشار زیادی به موتور کولر آبی نیاید.

بهتر است بدانید نیم سوز شدن موتور کولر و یا پارگی برزنت کولر هم می تواند دلیلی بر باد گرم دادن کولر آبی باشد پس بعد از بررسی همه موارد فوق این دو مورد را هم بررسی نمایید تا قبل اینکه به سایر قسمت های کولر صدمه ای وارد شود حتما نسبت به تعمیر کولر آبی خود اقدام نمایید.

تنظیم تسمه کولر در عیب یابی موتور کولر آبی

برخی اوقات در حین عیب یابی موتور کولر آبی به شل بودن تسمه کولر برخورد می کنیم

در کل اگر موتور کولر شما دچار عیبی شده باشد مثل اینکه دور تند آن کار نکند و… کاری نیست که بتوانید درمنزل شما آن را تعمیر کنید و باید حتما بعد از عیب یابی موتور کولر، تعمیر آن را به دست تعمیرکاران حرفه ای سایت فنی کارا بسپارید.

سوالات پر تکرار در مورد عیب یابی موتور کولر

عیب یابی موتور کولر چه اهمیتی دارد؟

شما با عیب یابی موتور کولر آبی یا دیگر قطعات آن می توانیداز خرابی بیشتر قطعات جلوگیری کنید تا هزینه زیادی روی دست شما نگذارد.

اگر با زدن کلید کولر موتور و پمپ روشن نشود باید چکار کنیم؟

در این صورت نیازی نیست که برای عیب یابی موتور کولر آبی حرکتی انجام دهیم در مرحله اول بهتر است فیوز مربوط به کولر و هم چنین سیستم برق کشی کولر را چک کنیم.

آیا عیب یابی موتور کولر و شل بودن تسمه به هم مربوط هستند؟

ممکن است در برخی اوقات که موتور کار میکند ولی باد کمی تولید می شود مشکل از شل بودن تسمه کولر باشد که در جا دارد کار میکند در این صورت باید تسمه را به تناسب سفت کرد.

دسته بندی شده در: تهران, سرویس کولر آبی, تعمیر کولر آبی, مجله

ارسال نظر