ارسال آگهی

آموزش ۴ روش روشن کردن خودرو بدون سوئیچ

ممکن است سوئیچ ماشین تان در داخل قفل شکسته باشد و یا اینکه سوئیچ ماشین را در جایی جا گذاشته اید و فرصت کافی برای پیدا کردن آن را ندارید. در این مطلب به نحوه روشن کردن ماشین بدون سوئیچ اشاره می شود که با به کارگیری این نکات گفته شده می توانید به راحتی ماشین را روشن نمائید.

روشن کردن ماشین بدون سوئیچ

برای روشن کردن ماشین بدون سوئیچ باید به سیم های پشت سوئیچ مراجعه کرد بدین صورت که :

سیم اول: سیم اول در پشت سوئیچ ماشین مستقیما به پشت سوئیچ متصل می شود که وظیفه برق رسانی به پشت سوئیچ را دارد این سیم ممکن است کمی ضخیم تر از بقیه سیم ها باشد که با رنگ سفید مشخص شده است. این سیم سفید رنگ را اگر با بدنه ماشین برخورد کند جرقه می زند که یکی از راههای تشخیص آن این است که سه سیم دیگر این قابلیت را ندارند.

می توان سیم اول با نام BAT یا 30 مشخص شود و از آن به عنوان ابزاری برای شناسایی سه سیم دیگر استفاده شود به نحوی که آن سه سیم دیگر را باید یکی یکی به سیم اول برای یک لحظه کوتاه متصل کرد تا نحوه عملکرد آن مشخص شود.

طبق مراحل زیر بقیه سیم ها نامگذاری شود:

  1. اولین سیمی که به سیم اول متصل شد، اگر به عنوان مثال ضبط یا رادیو ماشین روشن شد نام آن باید ACC  یا PR نامگذاری شود.
  2. چنانچه سیمی به سیم اول متصل شد و پمپ بنزین شروع به کار کرد یا آمپرهای روی صفحه کیلومتر شروع به حرکت کردند به این سیم نام IGN یا 15 داده شود.
  3. اما اگر سیمی که مانده بود به سیم اول متصل شد و استارت ماشین روشن شد و شروع به کار کرد باید بلافاصله آن را جدا کرده و به آن نام ST یا 50 داده شود.

در آخر هدف نهایی این است که برای روشن کردن سوئیچ بدون ماشین سه سیم اول یعنی BAT, ACC, IGN را به یکدیگر متصل کرده و برای یک لحظه سیم ST یا 50 وصل شود تا ماشین استارت بخورد و روشن شود، بعد از روشن شدن استارت ماشین سیم ها رها شوند.

روشن کردن ماشین بدون سوئیچ

سه سیمی که به یکدیگر متصل شده اند با چسب عایق کاری شود، سیم چهارم هم به صورت جداگانه باید عایق کاری شود سپس تمامی سیم ها باید از یکدیگر فاصله داشته باشند و دور از هم نگهداری شوند. برای خاموش کردن ماشین ابتدا سیم اول از سیم های دوم و سوم جدا شود.

دقت شود که درهنگام روشن کردن ماشین بدون سوئیچ، امکان دارد تعداد سیم های بیشتری مشاهده شود در این شرایط سعی شود فقط چهار سیم اصلی پیدا شود. به عنوان مثال ممکن است سیم IGN یک سیم اشتراکی دیگری هم داشته باشد که برای برق برف پاک کن را تامین میکند که در صورت نیاز می توان از آن به همراه سه سیم دیگر استفاده کرد.

سایت فنی کارا با در اختیار داشتن افراد کلیدساز سیاری که آگهی خود را در سایت منتشر کرده اند در هر زمان و هر مکانی می تواند به شما کمک کند تا اگر سوئیچ ماشین خود را فراموش کرده اید در کمترین زمان مشکل شما راحل نماید. برای ورود به سایت فنی کارا از طریق آدرس WWW.FaniKara.com می توانید اقدام نمائید.

روشن کردن خودرو ایموبلایزر دار بدون سوئیچ

ممکن است خودروی موردنظر دارای سیستم ایموبلایزر برخوردار باشد که روشن کردن خودروی ایموبلایزر دار بسیار سخت و دشوار می باشد و تقریبا غیر ممکن است که فقط در صورت غیر فعال کردن سیستم ایموبلایزر امکان پذیر است.

سیستم ایموبلایزر توسط خواندن کدهای دیجیتال روی سوئیچ فعال می شود که غیر فعال کردن این سیستم فقط از دو روش گفته شده در زیر امکان پذیر است:

  • سوئیچ از لحاظ فیزیکی با سوئیچ اصلی خودرو مطابقت دارد.
  • کدی که توسط ریموت فرستاده می شود با کد ذخیره شده در واحد مرکزی یکسان است.

سیستم ضد سرقت ایموبلایزر

روشن کردن بدون سوئیچ خودروهایی که از سیستم ایموبلایزر برخوردار هستند هرگز امکان پذیر نمی باشد و با گم شدن سوئیچ ماشین تحت هیچ شرایطی و حتی توسط یک کد دیجیتال ساز ماهر هم روشن نخواهد شد این خودروها معمولا از یک سیستم آنلاین پیروی می کنند که خودرو  باید به مربوطه انتقال داده شود.

برای غیر فعال کردن سیستم ایموبلایزر خودرو خود می توانید با مراجعه به سایت فنی کارا نزدیکترین کلیدساز سیار را پیدا کرده و با آنها تماس بگیرید. ضمن اینکه می توانید از نحوه ساختن کلید یدک ایموبلایزر در قسمت مجله وب سایت فنی کارا آگاهی پیدا کنید.

ممکن است برای انجام کار یا ماموریتی به اطراف تهران رفته باشید و سوئیچ خودروی شما با مشکل مواجه شده باشد در این حالت سریعا به دنبال یک کلیدساز سیار باشید اما بهتر است بدانید که خدمات کلیدسازی شبانه روزی و سیار در کرج فقط یکی از خدمات خوب سایت فنی کارا می باشد چرا که فنی کارا تمام تلاش خود را برای خدمت رسانی به تمام نقاط تهران ، کرج، مشهد، اصفهان، تبریز و … به کار گرفته است.

روشن کردن ماشین در هنگام نچرخیدن سوئیچ

نچزخیدن سوئیچ ماشین ممکن است به چندین دلیل پیش بیاید:

فرسوده بودن کلید یکی از عوامل نچرخیدن سوئیچ می باشد که با کلید یدک می توان این مشکل را حل کرد. دلیل دیگر این که در هنگام پارک بودن خودرو همه چرخهای خودرو به یک طرف چرخیده اند و در همین حالت سوئیچ خودرو درآورده اید. برای رفع این مشکل، در حالیکه سوئیچ می چرخد فرمان ابتدا به یک سمت و سپس به سمت دیگر چرخانده شود اینکار فشار را کاهش می دهد و باعث چرخیدن کلید می شود.

درآوردن سوئیچ شکسته شده در قفل خودرو

چنانچه شکسته بودن سوئیچ خودرو باعث شده که ماشین روشن نشود باید در ابتدا ابزارهایی که در زیر نام برده شده در اختیار باشد:

  1. اسپری روغنی روان کننده
  2. قلاب بافتنی یا یک سیم دارای بافتی تقریبا محکم
  3. پیچ گوشتی
  4. انبردست

برای شروع کار بهتر است روی استارتر ماشین تمیز شود سپس با استفاده از اسپری روغنی روان کننده به داخل استارتر اسپری شود.

با کمک قلاب بافتنی یا سیمی که هم نازک باشد و هم از مقاومت نسبتا خوبی برخودار باشد (یعنی به راحتی خم یا کج نشود) سوئیچ شکسته شده به آرامی به بیرون کشیده شود.

درآوردن سوئیچ شکسته شده از قفل خودرو

بعد ازاینکه مقداری از سوئیچ به بیرون کشیده شد می توان با کمک انبردست بقیه سوئیچ را بیرون کشید. و در آخر اگر خودروی شما دارای سیستم ایموبلایزر نمی باشد می توان طبق روش های گفته شده بدون سوئیچ، خودرو را روشن نمود.

درآوردن سوئیچ شکسته شده با کمک انبردست

دسته بندی شده در: کلیدسازی, مجله

ارسال نظر