ارسال آگهی

یخچال و فریزر خوب چه امکاناتی دارند؟

خیلی از افراد در زمان خریدن یخچال و فریزر در پی جستجوی برند های مختلف و امکانات آنها هستند. در این مطلب شما را با امکانات یک یخچال و فریزر خوب آشنا می کنیم. آنچه در ادامه خواهید خواند:

  1. یخچال و فریزر خوب به آب سرد کن و یخ ساز مجهز هستند.
  2. درب یک یخچال با کیفیت به راحتی باز و بسته می شود.
  3. داخل یک یخچال خوب کشوهایی برای نگهداری میوه و سبزی تعبیه شده است.
  4. کلید های کنترل دمای جداگانه برای یخچال و فریزر خوب وجود دارد.
  5. طبقات و اجزای یخچال های خوب قابل جابجایی و تمیز شدن هستند.
  6. پایه ها و چرخ های یخچال و فریزر خوب قابل تنظیم هستند.
  7. در یخچال و فریزر خوب برای نگهداری لبنیات، گوشت، نوشیدنی ها محفظه های جداگانه وجود دارد.
  8. پروسه های ایمن سازی برای کودک در یخچال و فریزر خوب انجام شده است.
  9. یخچال و فریزر خوب سر و صدای کمی دارند.
    امکانات و ویژگی های یخچال و فریزر خوب

یخچال و فریزر از وسایل گران قیمت و ضروری منزل محسوب می شوند. به همین دلیل برای اکثر افراد مارک یخچال و فریزر و امکانات و ویژگی های آنها در زمان خرید مهم می باشد. موارد زیادی مشمول امکانات یک یخچال و فریزر خوب می شوند اما هرکس بنا به نیاز ها و نوع استفاده خود تعدادی از آنها را لازم و ضروری می داند. ما در این متن به ارائه لیست کاملی از امکانات یخچال و فریزر خوب می پردازیم.

1- یخچال و فریزر خوب به آب سرد کن و یخ ساز مجهز هستند

یخچال و فریزری که به آبسردکن و یخساز مجهز هستند باعث صرفه جویی زیادی در انرژی و پیشگیری از هدر رفتن سرما می شوند زیرا در این صورت دیگر نیازی نیست برای برداشتن آب سرد درب یخچال را باز و بسته نمایید. آبسردکن ها و یخساز های داخل یخچال و فریزر مدل های متفاوتی دارند برای بعضی از آنها فیلتر تصفیه آب که از رشد باکتری و بد طعم شدن آب داخل آبسردکن پیشگیری می کند باید هر ۶ ماه یکبار عوض شود.

برای برخی از آنها اتصال داشتن به شیر نیاز است و باید برای این کار به کسانی مراجعه کنید که در زمینه لوله کشی یخچال و خدمات تعمیر یخچال انجام می دهند. برخی از یخچال و فریزر ها نیز برای یخ ساز خود مخزن دارند که در آنها دیگر به لوله کشی نیازی نیست اما این مخزن یک سوم فضای فریزر را درگیر میکند.

2- درب یک یخچال با کیفیت به راحتی باز و بسته می شود

در هنگام خرید یخچال باید به این دقت کنید که دستگیره‌ های آن خیلی پایین یا بالا نباشد و همچنین درب آنها به راحتی باز و بسته شود. تعدادی از یخچال و فریزر ها نیز طوری ساخته شده اند که جهت باز شدن درب آنها را می توان برعکس نمود. معمولاً درب یخچال و فریزری که داخل فروشگاه ها وجود دارند بسیار آسان تر باز می شود زیرا آنها هنوز به برق وصل نشده‌اند.

3- داخل یک یخچال خوب کشوهایی برای نگهداری میوه و سبزی تعبیه شده است

وجود کشوهای جا میوه ای باعث پیشگیری از زیاد شدن کیسه های پلاستیکی داخل یخچال می شود اگر شما هم از آن دسته اشخاصی هستید که سبزیجات و میوه های زیادی را داخل یخچال نگهداری میکنید وجود این ویژگی برایتان ضروری خواهد بود. کشوهای جا میوه ای می تواند سبزی ها و میوه ها را تازه و شاداب نگه دارد. عرض این کشوها باید حداقل ۴۵ سانتی متر باشد تا بتوانید انواع سبزیجات و میوه ها مانند کرفس را در آنها جای دهید. ضمن اینکه قابلیت شست و شوی این کشو ها نیز بسیار مهم است.
کشو برای نگهداری میوه ها و سبزیجات در یخچال

4- کلید های کنترل دمای جداگانه برای یخچال و فریزر خوب وجود دارد

در زمان خرید یخچال و فریزر خوب باید به این نکته توجه کنید که کلیدهای کنترل دما برای یخچال و فریزر به طور جداگانه تعبیه شده باشد. زیرا در یخچال و فریزر هایی که یک کلید مشترک برای تنظیم دما دارند شما نمی توانید دمای هرکدام را بدون اینکه بر دیگری تاثیر بگذارد تنظیم کنید. برخی از یخچال ها مجهز به حافظه ۲۴ ساعته هستند که تعداد دفعات باز کردن درب یخچال را در آن ثبت می کنند.

و قبل از زمان هایی که از یخچال زیاد استفاده می شود عمل پیش خنک سازی را انجام می دهند. برای تنظیم دمای یخچال و فریزر باید به فصول مختلف توجه کنید. به طور معمول دمای فریزر تا -18 و دمای یخچال تا 3 درجه تنظیم می‌شوند.

5- طبقات و اجزای یخچال های خوب قابل جابجایی و تمیز شدن هستند

یخچال باید طوری ساخته شده باشد که طبقات آن قابلیت جابه‌جایی و تنظیم شدن محل قرار گیری و سادگی در تمیز شدن را داشته باشند زیرا برای قرار دادن مواد غذایی مختلف در یخچال به طبقات متفاوت با ارتفاع های مختلف نیاز است جنس طبقات یخچال شیشه نشکن یا پلاستیک می باشد و بعضی از آنها دارای لبه هایی هستند که اگر قدری از مایعات روی آن ها بریزد از ریختن آن در قسمتهای دیگر یخچال جلوگیری میکنند. آسانی تمیز کردن اجزای مختلف یخچال یک ویژگی مهم محسوب می شود.

6- پایه ها و چرخ های یخچال و فریزر خوب قابل تنظیم هستند

برای حرکت راحت یخچال و فریزر از چرخ هایی در زیر آنها استفاده می شود برخی از این چرخ ها ترمز داشته و یا پایه هایی دارند که برای پیشگیری از حرکت یخچال تنظیم می‌شوند. توجه کنید که داشتن چهار چرخ بهتر از داشتن دو چرخ می باشد. پایه هایی که قابل تنظیم هستند برای تراز کردن یخچال استفاده می شوند.

7- در یخچال و فریزر خوب برای نگهداری لبنیات، گوشت، نوشیدنی ها محفظه های جداگانه وجود دارد

برای نگهداری لبنیات مانند کره و پنیر به یک محفظه که کمی گرم تر از سایر قسمتهای یخچال است نیاز می باشد. همچنین یک محفظه برای سریع خنک کردن نوشیدنی ها لازم است. برای نگهداری مرغ، گوشت و ماهی که تازه اند و یا پخته شده‌اند به محفظه ای نیاز است که دمای آن نزدیک به صفر باشد. و اگر این محفظه کنترل دمای جداگانه داشته باشد بهتر است.
محفظه نگهداری نوشیدنی و لبنیات

8- پروسه های ایمن سازی برای کودک در یخچال و فریزر خوب انجام شده است

اگر در منزل کودک دارید باید یخچالی که انتخاب میکنید مناسب استفاده کودک نیز باشد. و همچنین ویژگی هایی داشته باشد که ایمنی لازم برای استفاده کودک را تامین کند مانند: ایمن بودن مخزن یخ و آب برای کودک، محفظه ای برای نگهداری داروها که قابل قفل شدن باشد، کلیدهای کنترل دما نیز باید قفل کودک داشته باشند.

9- یخچال و فریزر خوب سر و صدای کمی دارند

میزان سر و صدا در یخچال و فریزر ها متفاوت است. میزان سر و صدای یخچال و فریزر به جایگاه آنها در آشپزخانه و مدل آشپزخانه و جایگاه آن بستگی دارد. اکثر یخچال و فریزر سر و صدایی دارند که مانند صدای حرف زدن زمزمه وار می باشد. اما گاهی اوقات به دلایل مختلف مانند یخ زدایی عملکرد فن الکتریکی و غیره صداهای عجیب غریبی می دهند.

دسته بندی شده در: تعمیر یخچال فریزر خانگی, مجله

ارسال نظر