ارسال آگهی

نحوه تراز کردن یخچال

در زمان نصب یخچال جدید در آشپزخانه، باید حتما نسبت به تراز کردن یخچال اقدام کنید. اگر یخچال درست تراز نشده باشد، میزان بهره وری آن کم شده و برخی از مکانیزم های یخچال به نحوه صحیح کار نخواهند کرد. هنگام تراز کردن یخچال، نباید به دنیال این باشید که یخچال بطور کامل و صد در صد تراز شود. طرز صحیح تراز کردن یخچال به این صورت است که جلوی یخچال نسبت به پشت آن، کمی بلندتر بوده و یخچال قدری به عقب خم شده باشد. تراز کردن یخچال در اکثر موارد کار ساده ای می باشد. برای تشخیص تراز بودن یخچال خود، می توانید از افرادی که در حوزه نصب و تعمیر یخچال و فریزر فعالیت میکنند، درخواست تشخیص نمایید.
تراز کردن یخچال

مشکلات درست تراز نشدن یخچال

اگر یخچال به طرز صحیح تراز نشده باشد، احتمال دارد برای اینکه از فاسد شدن مواد غذایی جلوگیری کند، به صورت تمام وقت کار انجام دهد.  نحوه کار یخچال و فریزر به این صورت است که در آنها مایع خاصی که به آن سرد کننده می گویند، بصورت چرخه ای کار میکند. در این چرخه وقتی از داخل یخچال گرما گرفته می شود، از حالت گازی که دارد، تبدیل به مایع می شود. در قسمت پشت یخچال، این امر به طور برعکس رخ داده و باعث خارج شدن گرما می شود.

برای اینکه این پروسه به خوبی انجام شود باید یخچال حتما تراز بوده و خم نشده باشد. زیرا خم بودن یخچال باعث گیر کردن سرد کننده در لوله ها می شود و در نتیجه فشار بیشتری به پمپ وارد شده و بهره وری یخچال پایین می آید. در صورتی که یخچالتان خم شده است باید بدانید که میزان انرژی مصرفی آن، بیشتر از میزان نیاز یخچال می باشد. همچنین ممکن است یخساز دچار مشکل شود.

چگونه بفهمیم که یخچال تراز است یا نه؟

برای اینکه یخچال به خوبی تراز شود، ممکن است لازم باشد چندین بار عمل تراز کردن را انجام دهید. برای اینکه متوجه شوید یخچال به خوبی تراز شده یا نه می توانید درب یخچال را آرام باز کنید، اگر یخچال تراز باشد، درب به آهستگی و به صورت خود به خود بسته خواهد شد. اکثر تولید کنندگان یخچال فریزر توصیه میکنند برای تراز کردن یخچال باید دقت کنید که قسمت جلویی یخچال بین 6 تا 13 میلی تر بالا تر از قسمت پشت آن باشد. تا درب به صورت خود به خود بسته شود. تا زمانی که درب یخچال را به صورت محکم باز و بسته نکنید، تراز یخچال از بین نمی رود.
بررسی تراز بودن یخچال

نحوه تراز کردن یخچال

برای پیشگیری از مشکلاتی که در صورت تراز نبودن یخچال و فریزر پیش می آید، باید تنظیماتی را در قسمت پایه های جلوی یخچال به نحوه زیر انجام دهید:

شبکه قسمت جلو در زیر یخچال را باز کنید. معمولا این شبکه دارای چند پیچ است که باید باز شوند. در صورتی که متوجه نشدید که چگونه باید این کار را انجام دهید، می توانید به دفترچه راهنمای یخچال مراجعه کنید. پشت شبکه، یک پایه وجود دارد که قابل تنظیم به هر سمتی که بخواهید، می باشد. ضمن اینکه احتمال دارد غلطک هایی وجود داشته باشند که در بعضی یخچال ها از این غلطک ها برای تراز کردن یخچال استفاده می شود. برای اینکه ارتفاع یخچال را تعیین کنید باید پایه های تراز را بچرخانید. احتمالا برای اینکار به یک نفر نیاز خواهید داشت تا یخچال را به صورت خم به عقب نگه دارد. تا بتوانید راحت تر کار تنظیم پایه ها را انجام دهید.

بعضی از پایه های تراز به کمک آچار از قسمت بالا تنظیم می شوند. پیچ پایه های یخچال اغلب اوقات چپ گرد می باشند. بنابراین در صورتی که در پایه ها در جهت عقربه ای ساعت چرخانده شوند، قسمت جلوی یخچال بلند تر می شود. و اگر عکس جهت عقربه های ساعت رخانده شوند، جلوی یخچال پایین می آید. اگر یخچال شما با غلطک تنظیم می شود باید دنبال پیچ تنظیم در کنار غلطک آن باشید. با توجه به مدل یخچال نحوه تنظیم متفاوت است اما در اکثر موارد اگر با استفاده از آچار پیچ را سفت کنید، قسمت جلویی یخچال بالا می آید و اگر پیچ را شل کنید، قسمت جلویی یخچال پایین می آید.

دسته بندی شده در: تعمیر یخچال فریزر خانگی, مجله

ارسال نظر