ارسال آگهی

آموزش برطرف کردن مشکل سوراخ شدن رادیاتور شوفاژ

یکی از مشکلاتی که برای شوفاژ اتفاق می‌افتد سوراخ شدن رادیاتور شوفاژ می باشد که ما را دچار دردسر کرده و با آب دادن شوفاژ همراه می باشد. در این مطلب قصد داریم تا علت سوراخ شدن رادیاتور شوفاژ را بررسی کرده و سپس نسبت به برطرف کردن مشکل سوراخ شدن رادیاتور شوفاژ راهکارهایی را ارائه دهیم.

آموزش برطرف کردن مشکل سوراخ شدن رادیاتور شوفاژ

برای تعمیر سوراخ رادیاتور و تعویض پره شوفاژ و همچنین تعویض شیر رادیاتور شوفاژ حتما از تجربه و مهارت افراد متخصص در زمینه تعمیر شوفاژ کمک بگیرید. پیدا کردن علت آب دادن رادیاتور شوفاژ و یا پیدا کردن علت صدای رادیاتور شوفاژ برای افراد معمولی که تخصصی در زمینه تعمیرات شوفاژ ندارند سخت و وقت گیر می باشد به همین دلیل توصیه می شود از همان ابتدا بدون هیچ فوت وقتی از یک تعمیرکار متخصص کمک بگیرید. برای حل مشکل سوراخ شدن رادیاتور شوفاژ ابتدا باید با ساختار لوله های شوفاژ آشنا شوید.

تاثیر نوع لوله شوفاژ در تعمیرات شوفاژ

برای اینکه بتوانید تعمیرات شوفاژ را بهتر و با کیفیت تر انجام دهید حتما باید نوع لوله شوفاژ را شناسایی کرده و با توجه به نوع لوله مشکل آن را برطرف کنید. بطور کلی در یک رادیاتور سه نوع لوله یا اگر بخواهیم به صورت دقیق‌تر بگوییم سه نوع شیر وجود دارد که عبارتند از:

  • شیر تخلیه
  • شیر کنترل دستی
  • شیر lockshield valve

از شیر تخلیه معمولا برای هواگیری پکیج استفاده می شود و شیر کنترل دستی به عنوان قطع کننده ورود و خروج آب گرم می باشد که شما با آن شوفاژ را خاموش و روشن می کنید. شیر lockshield valve در پایین رادیاتور قرار دارد و قابلیت تنظیم آن فقط یکبار می باشد که آن هم در جهت مخالف شیر کنترل است. بیشترین مشکلی که برای رادیاتور اتفاق می افتد مربوط به همین شیر سوم می باشد که اغلب اوقات مجبور به تعویض شیر پایین رادیاتور شوفاژ می شوید.

3 نکته مهم در سوراخ شدن رادیاتور شوفاژ

نکته اول اینکه لوله های به کار گرفته شده در پکیج ها از جنس های متفاوتی می باشند که این موضوع اهمیت بالایی در سوراخ شدن رادیاتور شوفاژ دارد. تجربه بسیاری از افراد تعمیرکار پکیج و شوفاژ نشان می دهد که لوله های گالوانیزه از کم دوام ترین و بهترین جنس لوله های به کار گرفته شده در رادیاتور شوفاژ می باشد. چرا که لوله های گالوانیزه به سرعت دچار خوردگی و پوسیدگی می‌شوند و تعمیر سوراخ شوفاژ برای این جنس لوله ها با کنده کاری و کثیف کاری زیادی همراه است.

برطرف کردن مشکل سوراخ شدن رادیاتور شوفاژ

لوله های دیگر با جنس چدنی، پولیکا و لوله های پلاستیکی خواص خود را دارند هر کدام از این لوله ها مزایا و معایب مربوط به خود را دارند اما بهترین جنس برای لوله کشی شوفاژ استفاده از لوله های پوش فیت می باشد که از پلیمر های جدید ساخته شده است و اگر لوله کش کار خود را با کیفیت بالا انجام داده باشد، معمولا نیاز زیادی به تعمیرات نخواهید داشت.

نکته دوم در سوراخ شدن رادیاتور شوفاژ

استفاده از چسب های مخصوص شوفاژ نیز می‌توانند برای رفع سوراخ شدن رادیاتور شوفاژ کمک کند. از جمله عواملی که سبب سوراخ شدن آنها میشود مواد شیمیایی داخل لوله ها و یا حرارت بالا می باشد که در نهایت موجب سوراخ شدن لوله های شوفاژ می گردد. بهتر است بدانید که اگر رسوب گیری لوله های شوفاژ به صورت استاندارد انجام نشود می تواند منجر به شکستگی و نشتی لوله های رادیاتور شوفاژ گردد. به همین دلیل توصیه می‌شود که حتما در زمان تعمیرات، سرویس و رسوب گیری شوفاژ از تخصص و مهارت افراد باتجربه و مطمئن کمک بگیرید.

نکته سوم در سوراخ شدن رادیاتور شوفاژ

برای رفع مشکل سوراخ شدن رادیاتور شوفاژ و برای داشتن کمترین هزینه باید ابتدا قطعات خراب را تعمیر کنید و یا اگر نیازی به تعویض داشت، حتما آنها را تعویض کنید. شکستگی های بدنه شیر از آن دسته خصوصیاتی است که حتما باید تعمیرکار به آن دقت داشته باشد. بعضی از قطعات مثل مشعل در اکثر مواقع قابل تعمیر نمی باشد و نیاز است که این قطعه را تعویض نمایید، البته این کار حتما باید تعمیر کار با تجربه و با تخصص و مهارت انجام شود و افراد عادی قادر به انجام آن نمی باشند.

بررسی صدای تق تق رادیاتور شوفاژ

اگر از رادیاتور شوفاژ صدای تق تق به گوش می رسد می تواند به دلیل عدم ارتباط صحیح بین انشعاب ورودی و خروجی می باشد که صدای خش خش رادیاتور شوفاژ به دلیل وجود صدای بیش از حد داخل رادیاتور می باشد. توصیه می شود در این مواقع از اقدامات خودسرانه بپرهیزید و حتما از تخصص و مهارت افراد با تجربه و ماهر کمک بگیرید.

دسته بندی شده در: تعمیر شوفاژ, نصب و سرویس و تعمیر پکیج, مجله

ارسال نظر