ارسال آگهی

چه چیزهایی غیر از لباس را می توان با لباسشویی شست؟

لباسشویی یکی از وسایل پرکاربرد می باشد که همه اعضای خانواده به آن احتیاج دارند و تقریبا در تمامی منازل وجود دارد. ماشین لباسشویی علاوه بر اینکه جز وسایل پر مصرف است اما دارای حساسیت هایی نیز می باشد، از جمله اینکه نباید بیشتر از بار تعیین شده لباسشویی به آن لباس اضافه کرد تا فشار به موتور لباسشویی وارد نشود یا نمی توان بیش از حد از مواد شوینده استفاده کرد چون ممکن است مواد اضافی شوینده ها بر روی لباس ها باقی بماند و ظاهری زشت به لباس ها بدهد.

در فهرست زیر به موارد قابل شستشو با ماشین لباسشویی پرداخته می شود که تا به حال نمی دانستید می توان برای شستشوی این موارد از ماشین لباسشویی استفاده کرد:

  1. شستن انواع عروسک پولیشی،نمدی، بافتنی در ماشین لباسشویی 
  2.  طریقه شستشوی سری تی کف شوی در لباسشویی
  3. شستن دستکش فر در لباسشویی
  4. نحوه شستن کلاه بیسبال در لباسشویی
  5. شستشوی کفش کتونی در لباسشویی
  6. شستن انواع اسباب بازی های کوچک در ماشین لباسشویی
  7. شستن بالشت با ماشین لباسشویی
  8.  شستن پرده پلاستیکی حمام با ماشین لباسشویی
  9. شستن کوله پشتی با لباسشویی
  10. نحوه شستن زیر انداز یوگا در لباسشویی
  11. شستشوی پادری و قالیچه در لباسشویی
  12. شستن انواع تجهیزات ورزشی با ماشین لباسشویی
  13. شستشوی ساک ورزشی در لباسشویی
  14. طریقه شستن سبدهای خرید پارچه ایی 
  15. شستن حوله در ماشین لباسشویی
  16. شستن پتو با ماشین لباسشویی
  17. شستشوی پارچه مبلمان با لباسشویی

استفاده طولانی مدت و به دفعات بالا و همچنین استفاده غیر اصولی می تواند به برخی از قطعات ماشین لباسشویی شما آسیب وارد کند. از این رو در سایت فنی کارا با تعمیرات ماشین لباسشویی در منزل تهران می توانید در کوتاهترین زمان ممکن شماره تلفن تعمیرکار سیار را دریافت کنید.

خدمت رسانی به تمامی مناطق تهران جز یکی از برترین آپشن های سایت فنی کارا می باشد اما چنانچه شما در شهری غیر از تهران سکونت دارید بدون هیچ نگرانی می توانید از خدمات فنی متنوع سایت بهره مند شوید. به عنوان نمونه:برای درخواست تعمیرکار سیار لباسشویی در مشهد، کرج، تبریز، اصفهان و سایر شهر ها میتوانید به این سایت مراجعه کنید.

1- شستن انواع عروسک پولیشی، نمدی، بافتنی در ماشین لباسشویی

برای شستن مدل های مختلف هر نوع عروسک (پولیشی، پوشالی، بافتنی، نمدی) که قابل شستشو با ماشین لباسشویی هستند می توان آنها را در داخل کیف های رختشویی توری که برای شستشوی این قبیل طراحی شده اند، قرار داد. در برخی ماشین لباسشویی های جدید برنامه شستن عروسک وجود دارد که می توان با زدن دکمه برنامه موردنظر عمل شستشو را انجام داد.

سایت فنی کارا از جمله سایت هایی می باشد که می تواند به شما در زمینه های مختلف کمک کند. این سایت در قسمت مجله راهکارهای بسیار جالب و جذابی در مورد موضوعات مختلف که ممکن است در منزل و یا حتی در بیرون از منزل برای شما اتفاق بیفتد را پیشنهاد می دهد.

همانطور که گفته شد لباسشویی یکی از وسایل پر مصرف بوده و شاید به رغم اینکه لباسشویی یک وسیله تمیز کننده است و دیگر نیازی به تمیز کردن آن وجود ندارد بسیاری از افراد  لزومی نمی بینند که ماشین لباسشویی را شسته و تمیز نمایند.

در سایت فنی کارا روشهای کاربردی تمیز کردن ماشین لباسشویی می تواند به شما راه حل هایی برای تمیز کردن قسمت های مختلف لباسشویی که حتی فکر نمی کردید چقدر این مکان ها آلودگی را به خود جذب کرده اند، پیشنهاد می دهد. تمیز کردن لباسشویی جز نکاتی بسیار مهم می باشد که به صورت دوره ای باید حتما انجام شود.

شما در این صفحه با مطالب نحوه شستشو بسیاری از موارد که نمی دانستید می توان با ماشین لباسشویی شست آشنا می شوید. اما در مقابل نیز بهتر است بدانید که علاوه بر این موارد بسیاری از نکات دیگری وجود دارند که نباید برای شستشوی آنها از لباسشویی استفاده کرد. 7 اشتباه رایج در استفاده از ماشین لباسشویی می تواند به شما نکات بسیار مهم و کاربردی را اطلاع دهد.

برای شستشو از آب سرد استفاده کنید (دقت شود به هیچ عنوان از آب گرم یا داغ استفاده نشود زیرا باعث آب شدن چسب و نخهای پلاستیکی و یا حتی باز شدن دوخت عروسک ها می شود) از ماده شوینده هم به صورت نصف استفاده شود.

نصف بودن ماده شوینده بسیار مهم می باشد زیرا به درون بافت عروسک ها نفوذ کرده و عمل آبکشی به سختی انجام می شود. تا زمانی که دور دوم آبکشی لباسشویی انجام می شود باید صبر کرد تا عروسک ها در لباسشویی باقی بماند تا تمامی مواد شوینده از داخل آنها شسته شوند.

برای خشک کردن عروسک ها دقت شود در هوای آزاد باشد که زیاد در معرض نور آفتاب قرار نگیرد چون باعث می شود که پف عروسک ها خوابیده شود.

برای تمیزتر شدن عروسک ها می توان از نشاسته ذرت نیز استفاده کرد. این کار را می توان در هنگامی که عمل شستشو انجام می شود به داخل مخزن جاپودری لباسشویی اضافه کرد.

شستن عروسک با لباسشویی

2- طریقه شستشوی سری تی کف شوی در لباسشویی

برای شستن سری تی کف شوی در لباسشویی، ابتدا قسمت سری جدا شونده چک شود تا از اینکه می تواند در لباسشویی قرار گیرد اطمینان حاصل شود. معمولا تی ها طوری ساخته شده اند که می شود سری آنها را جدا کرد. بعد از جدا کردن سری تی می توان آن را برای شستشو در لباسشویی قرار داد تا شسته شود.

3- شستن دستکش فر در لباسشویی

دستکش فر هم جز مواردی است که می توان برای شستشو در لباسشویی قرار داد. به دلیل اینکه دستمال های آشپزخانه با ظروف و هنگام پخت و پز مورد استفاده قرار می گیرند و اگر قرار است دستکش های فر یا دستمال های آشپزخانه با لباسشویی شسته شوند بهتر است از مواد شوینده که به صورت مایع هستند استفاده شود به این دلیل که تمیز کنندگی بیشتری دارند و جرم اضافی مواد شوینده هم روی آنها باقی نمی ماند.

شستن دستکش و دستمالهای آشپزخانه با لباسشویی

4- نحوه شستن کلاه بیسبال در لباسشویی

برای شستن کلاه بیسبال باید ابتدا به آن اسپری ضد لک زده شود و بعد از گذشت 5 دقیقه کلاه را درون ماشین لباسشویی انداخته و با برنامه ای با زمان کوتاه همراه با آب سرد شسته شود. بعد از عمل شستشو کلاه را مرتب کرده و منتظر مانده تا خشک شود.

5- شستشوی کفش کتونی در لباسشویی

برای شستن کفش های کتانی با لباسشویی، در ابتدا باید بندهای آن باز شود و به همراه کفی کفش ها درون یک کیسه پارچه ایی قرار داده شود و سپس در داخل ماشین لباسشویی گذاشته شود. برای شستشو به میزان لازم مواد شوینده به همراه کمی سرکه اضافه شود، برای شروع شستشو باید از آب سرد استفاده کرد.

نحوه شستن کتونی با لباسشویی

6- شستن انواع اسباب بازی های کوچک در ماشین لباسشویی

انواع اسباب بازی های قابل شستشو در ماشین لباسشویی مثل: لگوها، عروسک های حمام یا توپ های کوچک را درون کیسه شستشوی توری ریخته و برای شستشو از حالت شستشوی ظریف استفاده کرده تا تمیز شوند.

7- شستن بالشت با ماشین لباسشویی

بالشت ها را باید با آب گرم به همراه مواد شوینده و کمی نرم کننده شست. برای شستشوی بالشت ها هم می توان از برنامه ملایم لباسشویی استفاده کرد. بعد از پایان شستشو بهتر است برای از بین بردن کامل مواد شوینده یکبار دیگر با آب سرد آبکشی شود.

8- شستن پرده پلاستیکی حمام با ماشین لباسشویی

برای بهتر شسته شدن پرده های پلاستیکی حمام می توان از چند عدد حوله کوچک نیز استفاده کرد تا عملیات شستشو تمیزتر انجام شود. طبق روال از مقداری مواد شوینده استفاده کرده تا پرده ها شسته شوند. در آخر باید پرده ها را به صورت ایستاده خشک کرد.

نحوه شستن پرده های حمام

9- شستن کوله پشتی با لباسشویی

برای تمیز کردن کوله پشتی قبل از شستشو ابتدا تمامی جیب های آن را خالی کرده به وسیله جاروبرقی ذرات باقی مانده درون کوله پشتی را تمیز کرده و بعد از این کار کوله پشتی را درون کیسه قرار داده و در حالت نرمال و ملایم به همراه آب سرد و مواد شوینده می توان عمل شستشو را انجام داد.

 10- نحوه شستن زیر انداز یوگا در لباسشویی

باشگاههای ورزشی به نوبه خود آلوده می باشند که این امر می تواند به راحتی از طریق حوله، لباس ورزشی، زیراندازهای یوگا، به انسان منتقل شود. به همین دلیل شستن این موارد به طور مرتب توصیه می شود، هرچند که اگر به دستور العمل استفاده از زیرانداز یوگا توجه شود نوشته شده که برای شستن زیرانداز یوگا نباید از ماشین لباسشویی استفاده کرد اما چنانچه نیاز شدید به شستن زیرانداز با لباسشویی وجود داشت می توان ماهی یکبار این کار را انجام داد.

11- شستشوی پادری و قالیچه در لباسشویی

قالیچه هایی که از انعطاف خوبی برخوردار هستند را می توان با برنامه شستشوی ظریف لباسشویی شست. برای شستشوی پادری و قالیچه های قابل شستشو باید از آب سرد و مقداری کمی مواد شوینده استفاده کرد. دقت شود برای شستن پادری هایی که پشت آنها پلاستیکی می باشد از لباسشویی نباید استفاده کرد.

12- شستن انواع تجهیزات ورزشی با ماشین لباسشویی

از جمله لوازم ورزشی که می توان با ماشین لباسشویی شست می توان به: زانویی، آرنج، پد شانه، نگهبان زانو، دستکش اشاره کرد. این موارد ذکر شده را می توان ماهی یکبار درون لباسشویی به همراه کمی مواد شوینده و در چرخه منظم و آرام لباسشویی شست. قبل از شستشو باید تمامی تجهیزات را بسته و درون یک کیسه قرار داده و سپس درون لباسشویی قرار داد.

13- شستشوی ساک ورزشی در لباسشویی

کیسه های ورزشی(منظور همان کیف یا ساک ورزشی)  به دلیل اینکه لباس های عرق کرده درون آنها قرار می گیرد زودتر کثیف می شوند ضمن اینکه سطح خارجی ساک ورزشی با قفسه های باشگاه در تماس بوده و پوشیده از میکروب می باشند و بیشتر در معرض آلودگی قرار میگیرند. بعد از خالی کردن ساک ورزشی و چک کردن تمامی جیب های آن، می توان آن را درون لباسشویی به همراه مقداری مواد شوینده، انداخته تا شسته شود.

14- طریقه شستن سبدهای خرید پارچه ایی

کیسه های خریدی که به صورت پارچه ای طراحی شده اند آلودگی های زیادی را به  خود میگیرند به این دلیل که تمامی خرید ها از جمله میوه ها و سبزیجات درون آن قرار می گیرد و در صندوق عقب ماشین گذاشته می شود و در نهایت به آشپزخانه منتقل می شوند به این ترتیب میزان آلودگی بیشتر می شود پس نیاز بیشتری به شستن دارد.

برای شستن کیسه های خرید که از جنس کرباس می باشند باید از آب داغ و مواد شوینده استفاده کرد. بعد از عمل شستشو آن را درون خشک کن قرار داده تا خشک شوند.

15- شستن حوله در ماشین لباسشویی

برای شستن حوله ها با لباسشویی بهتر است از دمای 40 درجه سانتی گراد استفاده کرد ضمن اینکه شستن حوله ها باید به طور مرتب انجام شود تا آلودگی به پوست وارد نشود. برای شستن حوله ها بهتر است مواد شوینده کمتری استفاده شود زیرا باعث زبر شدن حوله ها می شود.

چنانچه نیاز می باشد که از نرم کننده ها استفاده شود بهتر است یکی در میان این کار انجام شود چون استفاده از نرم کننده ها به خودی خود باعث پف کردن حوله ها شده و مانع از جذب آب می شوند به این ترتیب عملیات شستشو به خوبی انجام نمی شود.

به هنگام شستن حوله ها به هیچ عنوان نباید از سفید کننده ها استفاده کرد چون علاوه بر از بین بردن رنگ حوله ها تاروپود حوله ها را نیز از بین می برد.

برای خشک کردن حوله ها از خشک کن لباسشویی استفاده شود به این ترتیب که حتما باید تمام آب حوله ها گرفته شود زیرا حوله نمناک محل بسیار مناسبی برای رشد قارچ ها و میکروب ها می باشد. بعد از استفاده از خشک کن حوله ها را تکان داده تا چروک نشوند.

شستن حوله ها با ماشین لباسشویی

16- شستن پتو با ماشین لباسشویی

برای شستشوی پتو قبل از انجام هر کاری ابتدا بررسی شود که ماشین لباسشویی قابلیت شستشوی پتو را دارد یا نه به این دلیل که پتو بعد از خیس شدن تا سه برابر سنگین تر می شود. دقت شود که پتوی مورد نظر را نیز چک کرده تا برچسبی که بر روی آن زده شده کلمه Washing instructions را دارد یا خیردر صورت داشتن این برچسب امکان شستشوی پتوی شما در ماشین لباسشویی وجود دارد در غیر اینصورت بهتر است به صورت دستی اقدام به شستن پتوی خود کنید.

نحوه شستن پتو با ماشین لباسشویی

بعد از بررسی کردن دو مرحله فوق اکنون می توان پتو را درون لباسشویی قرار داد اگر لباسشویی از نوع اتوماتیک می باشد از برنامه شستشوی پتو استفاده شود چنانچه لباسشویی از مدل های نیمه اتوماتیک است برای شستشو باید از آب سرد استفاده شود. (در دوم شستشوی پتو با لباسشویی نیمه اتوماتیک می توان از آب گرم نیز استفاده کرد).

دقت شود که حتما از دور آرام لباسشوبی استفاده شود زیرا دور تند لباسشویی کاملا شکل پتو را به هم میریزد. برای خشک کردن پتو از خشک کن استفاده شود و بهتر است یک دور کامل درون خشک کن باشد، در حالیکه پتو کمی نمناک است می توان آن را خارج کرد و برای خشک کردن باید آن را آویزان کرد.

17- شستشوی پارچه مبلمان با لباسشویی

به دو روش می توان پارچه های مبلمان را ابتدا امتحان کرد و بعد در ماشین لباسشویی قرار داد.

  1.  پارچه ها باید حتما قبلا شسته شده باشند تا اطمینان از اینکه آنها رنگ و تغییر سایز نمی دهند حاصل شود.
  2.  برای اینکه اطمینان خاطر وجود داشته باشد از اینکه پارچه ها رنگ نمی دهند می توان با استفاده از یک پارچه سفید آن را خیس کرده و روی مبل کشیده شود، چنانچه به پارچه سفید رنگی پس داده شد مشخص می شود که پارچه رنگ می دهد و برای شستشوی آن باید به یک فرد متخصص مراجعه کرد.

بعد از امتحان کردن دو روش ذکر شده در بالا در هنگام استفاده از لباسشویی به هیچ عنوان نباید از آب داغ استفاده کرد و بهتر است در دور اول شستشو از دور کند استفاده شود. و اگر نیاز بود که دور بعدی هم شستشو داده شود ابتدا باید به مقاومت پارچه دقت شودسپس شستشوی مجدد انجام شود.

از آنجائیکه شستن پارچه های مبلمان مهم می باشد و نیاز به دقت فراوان دارد بهتر است در خشک کن قرار داده نشود. به این دلیل که ممکن است رنگ آنها تغییر کند و یا کوچک شود. می توان رو مبلی ها را در تنظیمات مخصوص هوا قرار داد و قبل از اینکه به طور کامل خشک شود بیرون آورده تا دچار تغییر سایز و کوچک شدن نشود؛ همچنین کوسن ها را باید در هوای آزاد خشک کرد.

دسته بندی شده در: تعمیر ماشین لباسشویی, مجله

ارسال نظر