ارسال آگهی

نحوه درست ورزش کردن با تردمیل

اگر قصد استفاده از تردمیل را دارید باید در ابتدا نحوه درست ورزش کردن با تردمیل را کاملا بدانید و سپس شروع به ورزش کنید. اگر به دلیل کمبود وقت یا مساعد نبودن آب و هوا یا هر دلیل دیگری امکان رفتن بیرون رفتن از منزل را ندارید دستگاه تردمیل این امکان را به شما می دهد که در هر زمانی که بخواهید تمرینات ورزشی را انجام دهید. طریقه ی درست ورزش کردن با تردمیل

هنگامیکه بر روی صفحه تردمیل می دوید دقیقا به همان اندازه مفید است که بر روی سطح زمین می دوید بعلاوه مزایایی هم دارد از قبیل اینکه با برخی از امکانات تردمیل شما می توانید منطقه چربی سوزی را مشخص کنید و ضمن ثبت این اطلاعات می توانید با مقایسه توان سابق خود و قدرت بدنی فعلی از پیشرفتتان مطلع شوید. بهتر است بدانید با افزایش شیب، زمان و سرعت می توانید شدت تمرینات را بیشتر کرده تا حالت یکنواختی نداشته باشید.

درست ورزش کردن با تردمیل حتی برای کسانی که مشکل دارند

برخی از پزشکان معتقدند افرادی که مشکل آرتروز یا زانو درد و یا دچار چاقی زیاد هستند نباید روی سطح زمین و تردمیل بدوند، چون این فعالیت باعث فشار آمدن به مفاصل آنها می شود. این افراد باید تمرینات ورزشی خود را با راه رفتن آهسته شروع و به مرور زمان سرعت خود را زیاد کنند. می توانیم سطح تمرین را با بالا بردن آمادگی جسمانی بالا ببریم، برای برخورداری از آمادگی جسمانی بالا باید زمان بیشتری را به ورزش کردن بپردازیم. پس با درست ورزش کردن با تردمیل حتی با وجود مشکل می توان ورزش کرد.

درست ورزش کردن با تردمیل در منزل

نکات مهم هنگام ورزش کردن با تردمیل

  • هیچگاه بدون کفش بر روی دستگاه نروید.
  • در زمان پیاده روی و دویدن چه بر روی تردمیل و چه بر روی زمین باید کفش ورزشی بپوشید.
  • تمرینات خودد را با راه رفتن آهسته شروع کنید هم در ابتدا و هم در انتهای ورزش کردن با راه رفتن آهسته بدن خود را سرد و یا گرم نمایید.
  • این سرد و یا گرم کردن از بسیاری از آسیب های ورزشی پیشگیری می کند.
  • گیره ایمنی دستگاه را هنگام کار با تردمیل به خود متصل کنید تا ایمن بمانید.

چه زمانی دسته های تردمیل را رها کنیم

زمانیکه احساس کردید بر روی دستگاه تعادل دارید دیگر می توانید دسته ها را رها کنید اگر دسته ها را بصورت مدام بگیرید و به آنها متکی باشید بدن فرم نا مناسبی به خود می گیرد و نیز دستگاه قادر به اندازه گیری مقدار درست کالری سوزانده شده نمی باشد. در هنگام ورزش کردن، شکم خود را به داخل داده و کمر خود را بصورت عمود و صاف نگه دارید چرا که بدن شما در این هنگام فرم میگیرد و درست ایستادن شما سبب می شود تا بدن فرم مناسبی به خود بگیرد. دقت داشته باشید که اگر به شیوه ای صحیح ورزش کنید، هم برای سلامتی خودتان مفید است و هم به تردمیل آسیبی وارد نمی شود و کمتر نیاز به خدمات تعمیر تردمیل پیدا می کنید.

قدم های بلند روی تردمیل درست یا غلط

گاهی بعضی از افراد به دلیل استرس یا هر چیزی هنگامیکه با دستگاه کار می کنند قدم های بلند بر میدارند که این یک حرکت اشتباه است چون سبب کشیدگی نا مناسب در ناحیه مفاصل، تاندون ها و عضلات شده. پس سعی کنید قدم های متوسط و عادی بردارید، اگر احساس می کنید با معمولی قدم برداشتن تعادلتان را از دست می دهید سرعت دستگاه را تغییر بدهید.
در زمان قدم برداشتن بر روی دستگاه دقت داشته باشید که روی پنجه راه نروید و پاهایتان جلوتر از بدنتان قرار نگیرد. هرگز بطور ناگهانی از دستگاه پایین نیایید، قبل از پایین آمدن سرعت دستگاه را کم کنید سپس دستگاه را متوقف کنید و از روی صفحه پایین بیایید.

دسته بندی شده در: تعمیر تردمیل, آموزش, مجله

ارسال نظر