ارسال آگهی

۸ نکته اساسی در سرویس و نگه داری کولر آبی

سرویس و نگه داری کولر آبی با توجه به آلودگی های شهر تهران اگر به موقع و به صورت اصولی صورت گیرد از هزینه های گزافی که هر ساله بابت تعمیر کولر آبی در تهران و یا تعویض قطعات آن متحمل می شویم جلوگیری به عمل می آورد.8 نکته اساسی در سرویس و نگه داری کولر آبیکولر های آبی از جمله دستگاه های سرمایشی هستند که در میان عموم از محبوبیت بالایی برخوردار هستند لذا باید نسبت به سرویس و نگه داری آنها دقت عمل بالایی داشت تا بتوانیم عمر مفید و بازدهی این وسیله پرکاربرد را بالا ببریم. با سرویس و نگه داری کولر آبی به شیوه ی مطلوب و صحیح می توانیم کاهش چشمگیری در مصرف آب و برق داشته باشیم. تعمیر کولر آبی شمال تعویض یا تعمیر قطعات مکانیکی یا برقی و یا ثابت باشد که اگر در سرویس و نگه داری آنها کوتاهی نکنیم عمر مفید این قطعات را بالا برده و از هزینه های گزاف تعمیر کولر آبی جلوگیری بعمل آورده ایم.

8 نکته اساسی در سرویس و نگه داری کولر آبی به شرح ذیل می باشد

  1. تعویض به موقع قطعات خراب یا بلااستفاده کولر آبی، تعویض قطعات شامل تعویض سیم های فرسوده کولر می باشد که اگر به موقع تعویض نگردند می تواند منجرب به برق گرفتگی شود، لذا توصیه می شود سیم ها را هر چند وقت یکبار چک کنید و در صورتیکه پوسیدگی در آنها مشاهده کردید نسبت به تعویض آنها سریعا اقدام نمایید.
  2. تعویض پوشال ها، پوشال ها مکان مناسبی برای رشد باکتری ها و قارچ ها می باشد وجود این باکتری ها و قارچ ها هم منجرب می شود که پوشال بوی بدی بگیرد هم باعث بیماری های تنفسی می شود که با تعویض به موقع آنها می توانید از بروز این مشکلات جلوگیری بعمل آورید.
  3. تعویض الکتروموتور که در صورت چرخش نامناسب فن ها شکل می گیرد.
  4. به صورت هر چند وقت یکبار موتور کولر آبی و یاتاقان ها را روغن کاری نمایید.
  5. تنظیم شناور کولر آبی بصورت اصولی و صحیح، شناور ها وظیفه تنظیم فشار و ارتفاع آب را بر عهده دارند و اگر به درستی تنظیم نشوند موجب سرریز شدن آب خواهند شد.
  6. اگر کولر آبی دچار لرزش شده است حتما برزنت ها را بررسی نمایید. برای مطمئن بودن از کیفیت سرویس کولر آبی در تهران توجه داشته باشید که جنس برزنت ها هر چه بهتر باشد کولر نیاز کمتری به سرویس کوتاه مدت دارد.
  7. بررسی کردن وضعیت تسمه کولر و پولی ها، در صورتیکه این موارد دچار نقص و مشکل باشند کولر صدای بیش از حدی دارد.
  8. کولر های آبی دارای دو موتور جداگانه می باشند یکی موتور دینام و دیگری پمپ آب می باشد که عملکرد نامناسب گردش هوا و آب می تواند بر اثر خرابی این دو موتور باشد.

دسته بندی شده در: سرویس کولر آبی, لوازم خانگی, مجله

ارسال نظر