ارسال آگهی

راهنمای خرید پکیج دیواری

پکیج دیواری دستگاهی که امروزه توانسته جایگزین موتورخانه های مرکزی شوفاژ شود و این سیستم گرمایشی قادر است تا آب گرم مورد نیاز برای تأمین کردن گرمایش محیط را توسط رادیاتور ها و همچنین آب گرم بهداشتی جهت مصرف روزانه مثل شستشو و حمام و… را فراهم کند. تامین گرمایش مطبوع منزل و آب گرم بهداشتی، از جمله انتظاراتی که از یک سیستم گرمایشی داریم.

راهنمای خرید پکیج دیواری

شاید هنوز در بعضی از منازل از بخاری های نفتی و یا حتی کرسی های ذغالی برای گرم کردن محیط داخل استفاده شود اما در حقیقت با توجه به فراوانی گاز طبیعی و همچنین امکان دسترسی آسان به آن تکنولوژی استفاده از سیستم های گرمایشی نوین در اکثر مناطق رواج یافته است که در حال حاضر با توجه به خصوصیات و مزایای پکیج دیواری استفاده از این سیستم گرمایشی در اکثر منازل و ادارات در حال توسعه می باشد.

ایمنی بسیار بالا عدم اشغال فضای مفید محیط استقلال کامل برای هر واحد مسکونی و همچنین میزان رضایت استفاده کنندگان از عملکرد پکیج دیواری باعث شده است که این سیستم گرمایشی جایگاه خود را در مناظر و همچنین واحدهای تجاری باز کند. همچنین از دیگر مزایای این سیستم گرمایشی به مصرف بهینه سوخت گاز راندمان بالا و همچنین هزینه کم تعمیرات پکیج نسبت به سایر سیستم های گرمایشی می توان نام برد.

این سیستم گرمایشی می‌تواند علاوه بر تأمین گرمایش مورد نیاز فضای داخل به وسیله رادیاتور یا فن کویل یا حتی در بعضی از مدل‌های جدید آن که گرمایش از کف ایجاد می کنند، توانایی گرم کردن آب گرم مورد نیاز مصرفی را نیز دارند. پکیج دیواری علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی، در کاهش هزینه ها و ایجاد گرمایش مطبوع تر نقش بسزایی داشته و توانسته اند از سایر سیستم های گرمایشی پیشی بگیرد.

راهنمای خرید پکیج دیواری

در هنگام خرید پکیج دیواری لازم است تا شرایط و پارامترهایی را در نظر بگیرید که با توجه به این موارد بتوانید بهترین و مناسب ترین پکیج را با توجه به نیازی که دارید، انتخاب کنید و همچنین توانسته باشید در کاهش هزینه های خرید پکیج دیواری نیز صرفه جویی کرده باشید. برای انتخاب پکیج دیواری باید به پارامتر هایی ذیل توجه کرد.

  • نوع پکیج دیواری
  • متراژ ساختمان
  • میزان آبگرم مصرفی
  • محل نصب پکیج دیواری
  • قیمت
  • خدمات پس از فروش آن
  • ابعاد پکیج
  • ظرفیت دستگاه
  • مشخصات فنی و ویژگی های دستگاه
  • و…

برای اینکه بتوانید از بین مدل های مختلف پکیج دیواری که در بازار موجود است، بهترین را انتخاب کنید که متناسب با نیاز شما باشد، لازم است تا با انواع پکیج دیواری بر مبنای سیستم های تامین آب گرم مصرفی و خروجی آلاینده ها و… آشنایی داشته باشید.

انواع پکیج دیواری با توجه به نوع خروجی آلاینده ها

  1. فن دار
  2. بدون فن

پکیج های دیواری از نظر نوع خروجی آلاینده (گازهای حاصل از احتراق) به دو نوع فن دار و بدون فن تقسیم می شوند. پکیج های فن دار مجهز به یک فن می باشند که به کمک دودکش دوجداره قادرند هوای لازم برای احتراق را از طریق فضای آزاد به دستگاه برسانند و همچنین گاز هایی که از احتراق حاصل شده است را به سمت بیرون هدایت کنند. امروزه از پکیج های بدون فن به دلیل کمبود فضای آزاد در ساختمان ها و آپارتمان ها، کمتر استفاده می شود.

انواع پکیج دیواری

انواع پکیج شوفاژ دیواری با توجه به نوع سیستم حرارتی

  1. تک مبدل
  2. دو مبدل

پکیج تک مبدل دارای یک مبدل جهت تامین آب گرم شوفاژ و همچنین تهیه کردن آب گرم مصرفی می باشد. پکیج دو مبدل از دو مبدل جداگانه برای تامین کردن آب گرم شوفاژ و همچنین آب گرم مصرفی استفاده می کند. مبدل های این نوع پکیج به صورت مستقل از هم می باشند و از مزایای این مدل می توان به رسوب گیری کمتر و ایجاد آب گرم با دمای همگن اشاره کرد.

انتخاب پکیج بر مبنای متراژ ساختمان

دستگاه های پکیج دیواری که در بازار وجود دارند در ظرفیت های مختلف طراحی شده اند که با توجه به متراژ واحد مسکونی خود، پکیج با ظرفیت مورد نظر را انتخاب کنید.

ظرفیت حرارتی              خروجی متراژ مناسب
۲۴۰۰۰ Kcal                تا ۱۲۰ متر مربع
۲۸۰۰۰ Kcal                از ۱۲۰ تا ۱۸۰ متر مربع
۳۲۰۰۰ Kcal                از ۱۸۰ تا ۲۲۰ متر مربع
۳۵۰۰۰ Kcal                از ۲۲۰ تا ۲۷۰ متر مربع

البته این متراژ ها به صورت تقریبی بوده و بسته به شرایط مختلف ظرفیت گرمایشی که لازم است فرق می کند و عوامل مختلفی بر آن تاثیر گذار است که از جمله این عوامل تعداد سرویس بهداشتی، سیستم گرمایشی (مثل کویل داکت اسپلیت، فن کویل، رادیاتور و… )، جایگاه طبقه (آخر، میانی، اول)، فضای اطراف ساختمان که باز است یا بسته و… می باشد.

دسته بندی شده در: نصب و سرویس و تعمیر پکیج, مجله

ارسال نظر