ارسال آگهی

تفاوت سولاردام و مایکروویو در چیست؟

در بسیاری از آشپزخانه ها از انواع وسیله های برقی برای راحتی کار استفاده می شود که از جمله این وسیله ها سولاردام و مایکروویو می باشد که این دو وسیله در نحوه گرم کردن و پختن مواد غذایی با یکدیگر تفاوت هایی دارند که در این مطلب قصد داریم به توضیح تفاوت سولاردام و مایکروویو بپردازیم.

تفاوت سولاردام و مایکروویو

در ساختار مایکروویو قطعه ای که وظیفه گرم کردن مواد داخل مایکروویو را دارد، مگنترون می باشد، بدین صورت که امواجی را برای گرم کردن مواد تولید می‌کند که پس از برخورد با دیواره فلزی محفظه پخت، این امواج منعکس شده و بر روی ماده غذایی متمرکز می‌شوند و همین امر سبب گرم شدن مواد غذایی می گردد. سولاردام با توجه به ویژگی های نوینی که در آن طراحی شده است دارای ترکیبی از امواج گرمایشی و فناوری مایکروویو می باشد بدین صورت که سیستم پخت در سولاردام نیز مانند مایکروویو می باشد ولی با این تفاوت که المنت های نوری نیز به سیستم سولاردام اضافه شده است.

نحوه عملکرد سولاردام

عملکرد سولاردام به گونه ای است که در بالای محفظه پخت فر یک عدد هیتر ذغالی قرار داده شده است که کار کرد این حیطه به گونه ای است که امواج نورانی با عمق نفوذ بسیار بالا و با گرمای زیادی را تولید می کند. هیتر نوعی المنت نوری است که رشته های زغال در داخل آن قرار داده شده است. در تعمیر مایکروویو باید بهتر است ابتدا از سالم بودن هیتر اطمینان حاصل شود.

سولاردام علاوه بر برخورداری از فیلتر زغالی از یک سیستم مگاهیت نیز برخوردار است که در کف دستگاه تعبیه شده و شامل چند نوع هیتر هالوژنی و سرامیکی نیز می باشد و وظیفه آنها تاباندن امواج گرمایی نورانی از سمت پایین به سمت مواد غذایی می باشد به همین علت علاوه بر آن که گرما از قسمت بالایی به مواد غذایی می رسد، از قسمت کف دستگاه نیز حرارت و گرمای لازم برای پخت یکنواخت به مواد غذایی نفوذ پیدا می کند.

مقایسه سولاردام و مایکروویو

همین قابلیت سبب شده تا استفاده از سولاردام برای گریل کردن و کباب کردن مواد غذایی بسیار انتخاب مناسبی باشد و یکی دیگر از ویژگی های نوین و خاص در ساختار سولاردام، وجود محفظه داخلی دستگاه می باشد که به صورت مدور طراحی شده است و همین ویژگی سبب شده تا امواج گرمایی به شکل بهتری بر روی مواد غذایی منعکس شود.

بارزترین تفاوت سولاردام و مایکروویو

  • در سولار دام از امواج مایکروویو و امواج گرمایشی به طور هم زمان استفاده شده است ولی در مایکروویو فقط امواج مایکروویو
  • سرعت بالای پخت مواد غذایی در سولاردام بیشتر است.
  • سولاردام مواد مغذی مواد غذایی را حفظ می کند.

همانطور که گفته شد تفاوت عمده این دو وسیله برقی در استفاده از امواج می باشد، در مایکرو ویو فقط از امواج مایکروویو استفاده می شود ولی سولاردام علاوه بر استفاده از این امواج از امواج گرمایشی نور نیز استفاده می کند. بطور کلی باید گفت که گرم کردن و همچنین پخت مواد غذایی در داخل مایکروویو فقط بوسیله امواج مایکروویو صورت می گیرد ولی این فرآیند در سولاردام توسط امواج مایکروویو و همچنین امواج گرمایشی نور انجام می شود. همین قابلیت ترکیب کردن امواج مایکروویو و امواج گرمایشی در سولاردام باعث شده است تا سرعت پخت در سولاردام به اندازه 1.5 برابر بیشتر از مایکروویو باشد که همین امر سبب شده است تا مواد مغذی موجود در مواد غذایی بیشتر حفظ شوند.

دسته بندی شده در: تعمیر مایکروویو, مجله

ارسال نظر