ارسال آگهی

آموزش تصویری نصب دودکش آبگرمکن

برای هر وسیله گازسوز نصب دودکش ضروری می باشد. برای نصب آبگرمکن های دیواری و یا زمینی نیز باید محلی را در نظر گرفت که بتوان دودکش را به راحتی نصب کرد. وسیله های گازسوز با سوختن گاز های طبیعی سبب تولید گازهای سمی می‌شوند، که دودکش به منظور خارج کردن این گازهای سمی از محیط می باشد، به همین منظور توصیه می شود که حتما برای هر وسیله بازی به صورت جداگانه دودکش مخصوص به خود را نصب کنید. در این مطلب قصد داریم تا با آموزش تصویری نصب دودکش آبگرمکن استانداردهای نصب را توضیح دهیم.

آموزش تصویری نصب دودکش آبگرمکن

شرایط محل نصب آبگرمکن

قبل از نصب دودکش آبگرمکن حتما باید خود آبگرمکن را در محل مناسبی نصب کنید این محل باید دارای شرایطی باشد از جمله این که محل نصب باید به گونه ای انتخاب شود که دستگاه کنترل گاز نیز قابل دسترس باشد و در صورت وجود به آسانی بتوان سرویس و تنظیم آن را انجام داد.

همچنین محل نصب آبگرمکن نباید بر روی کفه های چوبی و مواد قابل اشتعال باشد، آبگرمکن در فضای باز که حرارت آن به زیر صفر می‌رسد و احتمال یخ زدگی آن زیاد می باشد، هرگز نصب نگردد. هیچگاه هیچ وسیله ی گازی را در مجاورت مواد قابل اشتعال نصب نکنید. آبگرمکن باید شیر اطمینان، سه راهی، مجموعه بشقابک حرارتی و کلاهک در سر جای خود وصل باشند.

اگر تخصصی در زمینه نصب وسایل گازسوز ندارید حتما از یک فرد متخصص در زمینه نصب و تعمیر آبگرمکن کمک بگیرید تا به صورت استاندارد دودکش آبگرمکن را نصب کند. در مرحله اول نصب لوله هواکش باید فاصله ورودی دودکش به سقف تا فاصله محل خروجی دود آبگرمکن را اندازه گرفته و سپس لوله را برش زده و نصب کنید.

بسیاری از افراد متخصص توصیه می‌کنند تا شیب مناسب جهت خروج موثر گازها را به اندازه ۲ درصد در نظر بگیرید تا از خارج شدن گازها اطمینان حاصل شود.نصب دودکش آبگرمکن با شیب 2 درصد

نصب بخش مستقیم دودکش آبگرمکن

در این مرحله نصاب یا تعمیر کار ابگرمکن باید لوله مستقیم را به وسیله پیچ های ۳.۸ اینچی و به فاصله های 7.5 تا ۱۰ سانتیمتر به دودکش متصل کند و معمولاً در محل اتصال حداقل پیچ مورد استفاده قرار می گیرد. دقت داشته باشید که فاصله ها را درست به صورت استاندارد اندازه بگیرید، و همه اتصالات را فکر کنید تا بعداً نشتی گاز نداشته باشید.

اتصال دودکش به دریچه خروجی آبگرمکن

در این مرحله به وسیله یک پیچ ۳.8 اینچی می توانید دریچه خروجی آبگرمکن را به دودکش آن وصل کنید.

نصب دودکش آبگرمکن به دریچه خروجی

از جمله شرایط مهم دیگری که در نصب دودکش آبگرمکن ضروری می باشد موارد ذیل است:

  • دقت کنید که حتما دودکش مستقیماً بر روی کلاهک آبگرمکن وصل شود و انتهای دودکش باید مجهز به کلاهک مخصوص به خود باشد تا در برابر ریزش باران و وزش باد ایمن باشد.
  • در هنگام نصب دودکش آبگرمکن سعی کنید که حتما بیشتر از یک زانویی استفاده نکنید.
  • لوله دودکش نباید بیشتر از یک حدی وارد دودکش اصلی گردد، چرا که ممکن است راه آن را مسدود کند.
  • فاصله انتهای دودکش را از بلندترین نقطه ساختمان به گونه ای در نظر بگیرید که حداقل نیم متر بالاتر باشد.
  • داخل دودکش را بررسی کنید تا چیزی داخل آن نباشد و مسیر آن کاملا باز باشد.
  • حتما مسیری را برای ورود هوای تازه در نظر بگیرید.
  • دودکش آبگرمکن به صورت مشترک استفاده نشود و فقط مخصوص آبگرمکن باشد.

دسته بندی شده در: تعمیر آبگرمکن, مجله

ارسال نظر