ارسال آگهی

آموزش تصویری نحوه تمیز کردن پیستوله نقاشی

از مهم ترین کارهایی که هر نقاش ساختمان باید با آن آشنا باشد و رعایت کند، تمیزکاری ابزار و لوازم رنگ کاری و نقاشی می باشد که در این مطلب قصد داریم نحوه تمیز کردن پیستوله نقاشی را به صورت تصویری آموزش دهیم.

ابزار مورد نیاز برای تمیزکاری پیستوله

نحوه تمیزکاری سوزن پیستوله

آموزش تصویری نحوه تمیز کردن پیستوله نقاشی

تمیز کاری و سرویس ابزار و لوازم کار سبب می شود تا افراد بتوانند در زمان اجرای کار با مشکل روبرو نشوند و زمانیکه ابزار سالم باشد و به صورت تمیز و کالیبره باشد، تا کار به صورت یکدست و زیبا درآید.

در بین ابزار نقاشی ساختمان کاردک و لیسه و همچنین پیستوله و قلم مو از جمله ابزارهایی هستند که تمیز نگه داشتن آنها باعث می شود تا در هنگام اجرای کار بتوان کاری دلچسب و رضایت بخش را ایجاد کرد.

ابزار مورد نیاز برای تمیزکاری پیستوله

  • تینر
  • پارچه تمیز
  • مسواک
  • آب پاش
  • قلم مو
  • فرچه مخصوص پیستوله

آموزش نحوه تمیز کردن پیستوله

شما می توانید با استفاده از تینر 15000 اقدام به تمیز کردن پیستوله کنید به این گونه که مقداری تینر را در یک آب پاش ریخته و سپس بر روی نقاط مختلف پیستوله بپاشید این کار سبب می شود تا مقدار کمتری تینر مصرف شود و همچنین می توانید تینر را به صورت کنترل شده استفاده کنید.

تمیز کردن پیستوله

بعضی از افراد توصیه می کنند که در زمان تمیز کردن پیستوله می توانید از اسپری WD 400 استفاده کنید که البته خیلی هم ضروری نیست و با همین ابزار ساده نیز می توان پیستوله را به خوبی تمییز کرد. بعضی از اطلاعاتی که افراد تازه کار باید در نقاشی ساختمان بدانند را می توانید در همین سایت مشاهده نمایید.

تا جاییکه امکان دارد بخش های جدا شدنی پیستوله را از هم جدا کنید اعم از خروجی باد، سوزن و مخزن. سپس قسمت هایی را که با دست قابل جدا شدن هستند را، باز کنید.

آموزش تصویری نحوه تمیز کردن پیستوله

اگر در باز کردن این قسمت ها با مشکل مواجه شدید یعنی مقداری رنگ در بین درز و رزوه گیر کرده است که در این صورت می توانید دستگاه را در ظرف تینر قرار دهید تا تینر به داخل درزها نفوذ کرده و سبب باز شدن این قسمت ها از یکدیگر شود و رنگهایی که در بین درزها گیر کرده است را از بین ببرد.

برای باز کردن مخزن از آچار استفاده کنید چرا که اگر برای باز کردن مخزن از فشار دست استفاده شود ممکن است تا به قسمت های پلاستیکی آسیب وارد شود و این قسمت ها را از مهره جدا کند که در این صورت دیگر مخزن قابل استفاده نخواهد بود.آموزش تصویری تمیز کردن پیستوله نقاشی

در گام بعد می توانید تینر را بر روی پیستوله بپاشید و سپس با استفاده از یک مسواک که چرب نباشد و یا با استفاده از قلم مو تمام قسمت های ذستگاه را تمییز کنید. تینر و برس مسواک سبب می شود تا رنگ هایی که در قسمت های مختلف پیستوله گیر کرده اند، از این قسمت ها خارج شوند و پیستوله تمیز شود.

تمیز شدن پیستوله به این معناست که تمام سوراخ ها و منافذ پیستوله باز شده باشد و هیچ گونه گرفتگی در آن وجود نداشته باشد.

آموزش نحوه تمیز کردن پیستوله نقاشی

اگر با استفاده از مسواک و تینر موفق نشدید تا تمامی سوراخ های مربوط به سر پیستوله را باز نمایید، می توانید با استفاده از سیمی نازک اقدام به باز کردن این سوراخ ها نمایید.

می توانید این قسمت ها را به مدت 15 دقیقه در ظرف تینر قرار دهید و به مدت 15 دقیقه بگذارید تا در تینر باقی بماند سپس با استفاده از فشار باد می توانید اقدام به باز کردن این سوراخ ها نمایید تا پیستوله به صورت کامل تمیز شود.

تمیزکاری پیستوله با مسواک

نحوه تمیزکاری سوزن پیستوله

برای تمیز کردن سوزن پیستوله لازم است تا دقت بیشتری به خرج دهید تا هیچ گونه ضربه و خشی به سوزن وارد نشود. سپس می توانید بعد از خشک شدن سوزن دوباره برای چرب کردن آنها از اسپری WD400 استفاده کنید.

نحوه تمیز کاری سوزن پیستوله

در صورتیکه پیستوله به خوبی تمیز شده باشد، شما شاهد پاشش خوب پیستوله خواهید بود. توصیه می شود بعد از هربار رنگ کاری و نقاشی حتما پیستوله و کلیه ابزار مخصوص نقاشی را تمیز نمایید تا در زمان های بعدی که اقدام به رنگ کاری با این ابزار کردید، دچار مشکل نشوید.

آموزش نحوه تمیز کاری پیستوله نقاشی

هر چه قدر در میزان تمیز بودن پیستوله و ابزار کار دقت بیشتری به خرج دهید، در نتیجه کار بعد از نقاشی رضایت بیشتری خواهید داشت و سطح کار یکدست و زیبا خواهد شد. پیستوله اگر به خوبی تمیز نشود، پاشش خوبی نخواهد داشت و نقاش ساختمان مجبور است تا زمان بیشتری را صرف رنگ آمیزی ساختمان کنند.

دسته بندی شده در: نقاشی ساختمان, مجله

ارسال نظر