ارسال آگهی

نکات مهم برای یدک کش کردن استاندارد خودرو

اگر قصد یدک کش کردن خودرو به شیوه استاندارد را دارید لازم است تا نکات و استانداردهای را رعایت کنید تا خودروی مورد نظر را به صورت ایمن و سلامت به مقصد برسانید. در این مطلب قصد داریم تا پیرامون این نکات و استانداردها که دانستن آنها برای افرادی که در زمینه حمل خودرو و خدمات خودروبر فعالیت دارند، امری ضروری و مهم می باشد، صحبت کنیم.

نکات مهم در حمل خودرو

در مواقعی که نیاز به خدمات حمل خودرو و یدک کش دارید، از منابع مطمئن و قابل اعتماد درخواست یدک کش دهید چرا که هرگونه جابجایی و حمل خودرو اگر به صورت استاندارد صورت نگیرد ممکن است به بدنه خودروی شما و حتی خودروهای اطراف صدمه وارد کند.

تکنیک های حمل خودرو

در زمان جابجایی و حمل خودرو توسط یدک کش لازم است تا حتما فشار باد لاستیک ها چک شود. کنترل و بررسی فشار باد لاستیک ها علاوه بر صرفه جویی در مصرف سوخت کمک می کند تا راننده یدک کش بر روی هر دو خودرو کنترل مناسبی داشته باشد. لاستیک های خودرو کمک شایانی در کنترل و هدایت خودرو دارند که این امر زمانی موثر می باشد که لاستیک های خودرو از باد کافی و فشار هوای مناسب برخوردار باشند.

کنترل سرعت یدک کش

راننده یدک کش باید بداند که در زمان حمل خودرو، خودروی را که حمل میکند از سرعت استاندارد پیروی کند و وزن خودروی در حال حمل را در نظر بگیرد تا در مواقعی که نیاز به ترمز و یا نیاز به عبور از پیچ می باشد، با داشتن سرعت مناسب به توان کنترل کاملی بر روی هر دو خودرو داشت، تا صدمه ای به خودروها وارد نشود. میزان سرعت یدک کش نباید از حد استاندارد نه بیشتر و نه کمتر باشد و این میزا نبسته به نوع خودرو قابل حمل و خودروی یدک کش دارد.

دید مناسب راننده یدک کش از پارامترهای مهم در حمل خودرو

راننده یدک کش باید با تنظیم مناسب آینه های خودرو بر دیده لازم و مناسب نسبت به خودروی در حال حمل و خودروهای اطراف را داشته باشد تا بتواند در هنگام عبور خودرو های اطراف و یا در هنگام عبور از پیچ ها فاصله مناسب را رعایت کند تا منجر به حادثه نشود. راننده یدک کش باید از طریق آیینه های بغل میزان فاصله ای که با خودروی در حال حمل را دارد، را بسنجد و بنا به میزان فاصله استاندارد حرذکت نماید.

یدک کش کردن استاندارد خودرو

توزیع بار یدک کش

از دیگر پارامترهای مهم در زمان حمل خودرو توزیع بار یدک کش می باشد، دقت داشته باشید تا خودرویی که توسط یدک کش حمل می شود وزن متعادلی داشته باشد و متناسب با وضعیت یدک کش باشد. اگر خودرویی در حال حمل وزنی بیشتر از وزن خودرو برداشته باشد برای هر دو خودرو حادثه آفرین می باشد. وزن خودرویی که یدک کش در حال حمل آن می باشد نه باید از حدی بیشتر و کمتر باشد و این بار باید به صورت متوسط در همه های خودرو یکنواخت باشد مثلا وزن بار خودرو بیشتر به سمت راست یا به سمت چپ نباشد و حدالامکان در مرکز خودرو باشد.

عبور یدک کش از پیچها

در هنگامی که یدک کش از تقاطع ها و پیچ ها عبور می کند به خصوص پیچ های تند با زاویه 90 درجه لازم است تا برای اینکه کد کشور وسیله نقلیه قابل حمل در هنگام عبور از پیچ به صورت ایمن گذر کنند مسیر دایره ای شکل وسیعی ایجاد شود برای این کار راننده یدک کش باید وسیله نقلیه خود را اندکی به سمت داخل مسیر هدایت کند.

دسته بندی شده در: یدک کش و حمل خودرو, مجله

ارسال نظر