ارسال آگهی

ایزوگام فویل دار چیست؟ کاربرد ها و ویژگی ها

ایزوگام فویل دار یکی از دو مدل ایزوگام می باشد که در بازار موجود است. در این مطلب به بررسی ویژگی های این محصول می پردازیم:

قبل از تولید ایزوگام برای عایق کاری پشت بام ها و مناطق مختلف که نیاز به عایق کاری داشتند، از قیر استفاده می شد. اما استفاده از قیر دردسر های زیادی داشته و همچنین کار خطرناکی محسوب می گردید. پس از تولید ایزوگام، اکثر مردم به این محصول روی آورده و از آن استفاده نمودند. زیرا ایزوگام در مقایسه با قیر بسیار با کیفیت تر و بهتر محسوب می شد و همچنین نصب آن بسیار راحت تر می باشد. در ادامه ایزوگام فویل دار را که یکی از انواع ایزوگام می باشد، مورد بررسی قرار می دهیم.
ایزوگام فویل دار چیست؟

ایزوگام فویل دار

از لحاظ روکش، دو نوع ایزوگام در بازار موجود می باشند که یکی از آن ها ایزوگام فویل دار می باشد. روکش ایزوگام ها یا فویل آلومینیومی می باشد که اکثر اوقات در کارخانه بر روی ایزوگام پرس می شود و یا پودر و نایلکس می باشد. بسیاری از فروشندگان با تکیه بر این مطلب که ایزوگام های فویل دار، مدل بهتری از ایزوگام هستند، خریداران را ترغیب به خرید این مدل محصول می کنند، اما واقعیت این است که فویل روی ایزوگام تاثیری بر کیفیت آن نخواهد داشت. باید به این نکته توجه کنید که وجود فویل به تنهایی نمی تواند تضمین کننده کیفیت بالای ایزوگام باشد و معیار مناسبی برای انتخاب یک ایزوگام مرغوب نیست، اما کاربرد های دیگری دارد که در ادامه به آن ها پرداخته خواهد شد.

ویژگی ها و کاربرد های ایزوگام فویل دار

ممکن است این سوال برای شما هم ایجاد شده باشد که اگر فویل هیچ تاثیری بر کیفیت ایزوگام ندارد، پس چرا از آن استفاده می شود؟ در پاسخ به این سوال می شود گفت وجود فویل بر روی ایزوگام باعث زیبایی آن می شود و زیبایی یکی از ویژگی های ایزوگام فویل دار می باشد. همچنین وجود فویل بر روی ایزوگام ها باعث می شود که در زمان های تابش شدید نور خورشید، فویل روی ایزوگام، نور را منعکس کند و از شل شدن ایزوگام و متلاشی شدن آن پیشگیری نماید. البته وجود فویل بعنوان یک رسانا باعث می شود که در زمان های بارش باران و مخصوصا رعد و برق، فضای پشت بام خطرناک شود. برق گرفتگی یکی از اتفاقاتی می باشد که ممکن است در این زمان رخ دهد، به همین دلیل توصیه می شود که در این زمان ها روی پشت بام رفت و آمد نداشته باشید.
ویژگی ها و کاربرد های ایزوگام فویل دار

ویژگی های فویل ایزوگام

به ورق های آلومینیوم که عرض و ضخامت آن ها مشخص بوده و شکل گیری آن ها راحت است، فویل می گویند. این فویل ها در زمان ساخته شدن ایزوگام، بر روی سطح آن قرار گرفته و پرس می شوند تا عمل انعکاس نور را انجام داده و مانع از گرم شدن بیش از حد ایزوگام شوند. وجود فویل بر روی ایزوگام باعث مقاومت بیشتر ایزوگام در برابر نور آفتاب، گرما، باران اسیدی و خوردگی می شود. قیمت ایزوگامی که فویل آن دارای موارد استاندارد باشد، بیشتر از ایزوگامی است که فویل آن غیر استاندارد است. به این دلیل که فویل های بسیار نازک، در زمان نصب توسط افرادی که در زمینه نصب و اجرای ایزوگام فعالیت می کنند، متلاشی می شود. به همین دلیل لازم است تا به استاندارد های فویل ایزوگام توجه نمایید:

  1. ضخامت فویل ایزوگام باید بین 14 تا 16 میکرون باشد.
  2. عرض فویل های ایزوگام به این دلیل که نیاز به همپوشانی سطح دارد، باید 95 سانتی متر باشد.
  3. هر رول ایزوگام باید وزنی بین 200 تا 280 کیلوگرم داشته باشد.

دسته بندی شده در: ایزوگام و قیرگونی و آسفالت, مجله

ارسال نظر