ارسال آگهی

پکیج دیواری چیست مزایا و معایب پکیج دیواری

پکیج دیواری چیست؟ چرا پکیج دیواری جایگزین موتورخانه ها و شوفاژ شده است؟ می دانیم که موتور خانه ها سر و صدای زیاد و آلودگی صوتی برای ساکنین بوجود می آوردند که همین امر سبب شده تا امروزه در بیشتر منازل و اداره جات به جای استفاده از موتورخانه از پکیج به عنوان سیستم گرمایشی استفاده کنند. علاوه بر این پکیج های دیواری با عملکرد خوبی که دارند کمتر هزینه تعمیر پکیج را به بار می آورند، از این رو مقرون به صرفه تر از سایر سیستم های گرمایشی می باشد.پکیج دیواری چه مزایایی دارد؟

در آپارتمانهای جدید و با مجهز شدن به سیستم های گرمایشی نوین با وجود پکیج دیواری دیگر از مزاحمت شوفاژ و موتورخانه خبری نیست و هزینه ای بابت تعمیر شوفاژ مجبور نیستید پرداخت کنید. پکیج دیواری علاوه بر گرم کردن آب مصرفی می تواند آب مورد نیاز به شوفاژ را نیز تامین کند. پکیج های دیواری دارای بازدهی بالایی می باشند که می توان برای هر واحد مسکونی به طور جداگانه از یک واحد پکیج استفاده کرد این تفکیک سبب شده تا استفاده از پکیج دیواری رواج بیشتری داشته باشد.

پکیج دیواری در چه مکان هایی نصب می شود؟

معمولاً پکیج دیواری را در آشپزخانه و یا در ادارات در قسمت آبدارخانه نصب می‌کند که به منظور برخورداری از ایمنی بیشتر از دودکش دوجداره استفاده می کنند بدین صورت هوای مورد نیاز دستگاه از محیط خارج تامین می‌شود و برای ساکنین مشکلی نخواهد داشت. پکیج های دیواری فضای کمی را اشغال می کنند و این امر برای آپارتمان هایی که فضای کمی در اختیار دارند، موجب پرکاربرد شدن استفاده از پکیج دیواری شده است.
استفاده از پکیج دیواری نسبت به سایر پکیج ها در رادیاتورهای شوفاژ رایج تر است پکیج دیواری دارای ایمنی بالاتر، در بین واحدهای مسکونی استقلال کامل تری دارد و همچنین فضای کمتری را اشغال می کند. امروزه در بیشتر واحدهای تجاری و منازل از پکیج دیواری استفاده می شود این پکیج دارای مصرف بهینه انرژی بازدهی بالا می باشد و خدمات سرویس پکیج به راحتی قابل انجام می باشد.

پکیج دیواری چیست

مزایای پکیج دیواری

  • راندمان احتراق در پکیج های گرمایشی نسبت به سیستم های حرارت مرکزی ۲ الی ۳ برابر بیشتر می باشد یعنی برای تولید یک حجم ثابت از انرژی گرمایشی
  • مقدار مصرف گاز در سیستم های حرارت مرکزی ۲ الی ۳ برابر بیشتر از سیستم های پکیج گرمایشی است.
  • در زمان استفاده از پکیج گرمایشی به لوله کشی های قطور سیستم حرارت مرکزی شوفاژ نیازی نیست.
  • از دیگر مزایای پکیج دیواری می توان به استقلال بین واحدهای ساختمانی اشاره کرد، چرا که با نصب پکیج دیواری نصب کنتور جداگانه و لوله کشی گاز مستقل
  • برای هر واحد می‌توان هزینه گاز مصرفی هر واحد را به صورت جداگانه داشت.

معایب پکیج دیواری

  • استفاده از پکیج دیواری برای مکان هایی که دارای دو حمام یا بیشتر می باشند مناسب نیست.
  • میزان دبی آب گرم بهداشتی پکیج دیواری نسبت به موتورخانه کمتر می باشد.
  • استفاده از پکیج دیواری برای مکان هایی که فاصله زیادی بین پکیج و محل مصرف آب گرم باشد مناسب نیست.

دسته بندی شده در: نصب و سرویس و تعمیر پکیج, مجله

ارسال نظر