ارسال آگهی

۵ اصل و نکته اساسی در هنگام خرید کاغذ دیواری

در هنگام خرید کاغذ دیواری لازم است تا اصول و قواعدی را بدانید که کمک می کند تا خرید بهتر را داشته باشید و متناسب با نوع نیازی که دارید بتوانید مناسب ترین و مقرون به صرفه ترین و البته زیباترین کاغذ دیواری را برای منزل یا محبل کارتان تهیه کنید. توجه داشته باشید که اگر قصد تهیه کاغذ دیواری برای اتاق کودک دلبندتان را دارید، می توانید از طریق همین سایت تمام نکات و پارامترهای مهم برای انتخاب کاغذ دیواری مناسب برای اتاق کودک را مطالعه کنید و در نهایت بهترین و مناسب ترین کاغذ دیواری را تهیه کنید.

5 اصل و نکته اساسی در هنگام خرید کاغذ دیواری

۵ اصل مهم در انتخاب کاغذ دیواری

در هنگام خرید کاغذ دیواری با داشتن طرح ها و انواع مختلفی که در بازار یافت می شود می توانید با توجه به نوع نیاز و محلی که قصد تعویض و یا نصب کاغذ دیواری در آنجا را دارید، کاغذ دیواری مناسبی را انتخاب کنید. کاغذ دیواری به دلیل برخورداری از طرح های مختلف، بافت متنوع و همچنین جذب نور بیشتر به خصوص اگر مکانی که نور کافی ندارد.

از کاغذ دیواری که دارای طرح های شلوغ و همچنین رنگ های تیره می باشد، استفاده کنید نه تنها محیط را زیبا تن کرده که باعث تیره و تاریک تر به نظر رسیدن محیط نیز می شود، برای چنین محل هایی از کاغذ دیواری با رنگ روشن و طرح های کوچک و کم استفاده کنید تا فضا را بزرگتر و همچنین روشن تر جلوه دهد. بنابراین توصیه می‌شود تا قبل از نصب و یا حتی تهیه کاغذ دیواری حتما اطلاعات لازم برای انتخاب و خرید کاغذ دیواری را مطالعه کرده باشید.

  1. چسب های مناسب و مرغوب
  2. نصب استاندارد توسط نصاب ماهر
  3. آماده سازی دیوار قبل از نصب کاغذ دیواری
  4. انتخاب نوع کاغذ دیواری
  5. انتخاب چاپ کاغذ دیواری

اگر فکر می کنید همه چسب های کاغذ دیواری ها دائمی هستند، در اشتباه هستید. چسب کاغذ دیواری هایی که قبلا ساخته میشد به گونه ای بودند که جدا کردن آنها از دیوار به سختی انجام می شده است. اما امروزه با بکار گیری چسب های پیشرفته تر مثل چسب سلولوزی، خاصیت چسبندگی و جدا کردن آنها از دیوار ساده تر شده است تا شما در هنگام تعویض کاغذ دیواری و کندن آنها از دیوار مشکلی نداشته باشید. جداسازی کاغذ دیواری از دیوار به خصوص برای منازل اجاره ای از اهمیت بالایی برخوردار است، تا شما بتوانید در زمان جابجایی به راحتی کاغذ دیواری را از دیوار جدا کنید.

خرید کاغذ دیواری

توجه داشته باشید هر چه قدرم کاغذ دیواری مرغوب باشد و همه نکات و شرایط را برای نصب کاغذ دیواری آماده کرده باشید ولی برای نصب از یک نصاب بی تجربه و ناکارآمد کمک بگیرید، هرگز نصب استانداردی نخواهید داشت و ممکن است به دیوار هم آسیب وارد شود. توصیه می شود حتما برای نصب کاغذ دیواری از افراد متخصص و با تجربه در زمینه نصب کاغذ دیواری استفاده کنید و کار را با ضمانت تحویل بگیرید.

آمادگی دیوار قبل از نصب کاغذ دیواری

قبل از نصب کاغذ دیواری حتما شرایط لازم دیوارها برای نصب را آماده کنید. یعنی اگر دیوار ها آسیب دیده اند و یا ناهموار می باشند، لازم است تا زیرسازی انجام شود. در صورتیکه زیرسازی دیوارها انجام نشود، بر روی سطح کار شاهد نا همواری هایی خواهید بود که ظاهر کار را نا متقارن و زشت می کند. همچنین باید قبل از خرید کاغذ دیواری با اندازه گیری دقیق تعداد رول های مورد نیاز را بسنجید و به مقدار لازم کاغذ دیواری بخرید. در هنگام نصب کاغذ دیواری دقت داشته باشید که رول ها دقیقا کنار هم و در محل مناسب نصب شوند چرا که بعد از نصب نمی توانید کاغذ دیواری را حرکت دهید و همه این دقت و تنظیمات باید قبل از نصب صورت گیرد.

نوع کاغذ دیواری

با توجه به اینکه کاغذ دیواری های زیادی در بازار موجود است که تنوع زیادی دارند ولی شما با توجه به اطلاعاتی که قبل از خرید کاغذ دیواری کسب کرده اید، می توانید متناسب با نوع نیازتان همان نوع از کاغذ دیواری که مناسب است را خریداری نمایید. از جمله تفاوت هایی که کاغذ دیواری ها با هم دارند، عبارتند از:

  • تفاوت در ضخامت
  • میزان سختی و آسانی در جدا شدن از دیوار
  • قابل شستشو بودن یا نبودن
  • سهولت در نصب
  • و…

خرید انواع کاغذ دیواری

انتخاب چاپ کاغذ دیواری

با توجه به برندهای مختلف کاغذ دیواری موجود در بازار، باید علاوه بر دقت به طرح، جنس و نقش به قابلیت چاپ یا عدم چاپ کاغذ دیواری نیز توجه کنید. در صورتیکه زمان کافی برای خرید کاغذ دیواری دارید، می توانید چاپ مورد نظر خود را سفارش دهید.

بهتر است برای خانه هایی که سقف بلندی دارند، از کاغذ دیواری هایی که شکل و خطوط افقی دارند، استفاده کنید. این نوع کاغذ دیواری ها سبب می شود که ارتفاع سقف کوتاه تر بنظر برسد و همچنین باعث بوجود آمدن نوعی صمیمیت و گرما می شود. جالب است بدانید استفاده از کاغذ دیواری های بافت دار باعث عمق بخشیدن به دیوارها می شود همچنین صدای فضا را جذب می کند.

نکات مهم در خرید و انتخاب کاغذ دیواری

  • متراژ محل
  • انتخاب طرح و مدل و همچنین رنگ
  • توجه به شرایط محیط نصب

توجه به متراژ محل یکی از فرمت های مهمی است که در تعیین هزینه و همچنین اجرت نصاب کاغذ دیواری تاثیر زیادی دارد. توجه به نور محیط نیز در انتخاب کاغذ دیواری تاثیر زیادی دارد و در محل هایی که نور کمی دارند استفاده از کاغذ دیواری با رنگ های تیره و طرح‌های شلوغ توصیه نمی شود چرا که فضا را تاریک تر نشان می دهد. برای فضاهایی که سقف کوتاه دارند، از کاغذ دیواری که دارای خطوط راه راه عمودی می باشد استفاده کنید تا با این کار سقف اتاق را بلندتر جلوه دهید.

دسته بندی شده در: خدمات کاغذ دیواری, مجله

ارسال نظر