ارسال آگهی

۵ اشتباه رایج در رنگ کاری ساختمان

گرچه در ظاهر نقاشی از ساختمان کار ساده ای به نظر می رسد اما برای انجام این کار نیاز به تخصص و مهارت می‌باشد از انتخاب نوع رنگ گرفته تا شرایط انجام کار. متاسفانه برخی افراد که در زمینه نقاشی ساختمان تخصصی ندارند اقدام به رنگ آمیزی ساختمان کرده که در حین کار ممکن است اشتباهاتی را مرتکب شوند که در این مطلب قصد داریم 5 اشتباه رایج در نقاشی ساختمان را عنوان کنیم.

5 اشتباه رایج در رنگ کاری ساختمان

1- عدم سمباده کشی عیوب سطح

برای اینکه بعد از نقاشی ساختمان سطح صاف داشته باشیم باید دیوار یا سطح مورد نظر که قصد رنگ کاری آن را دارید حتما سنباده کاری شود و این کار را با استفاده از ورق سمباده یا چرخ سمباده انجام دهید. در صورت سمباده کشی صحیح سطح کار هرگونه خش و ترکی که بر روی آن د دارد از بین می‌رود و می‌توانید سطح صافی بعد از رنگ کاری داشته باشید.

برای سمباده کشی دیوار یا سطح مورد نظر سمباده را از سطح زمین تا سقف در جهت افقی و عمودی انجام دهید توجه داشته باشید که بر روی کاغذ سمباده یا دیوار فشار زیادی وارد نکنید چرا که باعث آسیب رساندن به دیوار یا سطح کار می‌شود برای سمباده کشی وسایل چوبی حتما از اسفنج های مخصوص یا سطح سمباده ای استفاده کنید. برخی از افراد بدون سند بادکشی اقدام به رنگ کاری می‌کنند که در نهایت سطحی ناهموار خواهند داشت که رنگ بر روی آن جلوه خوبی ندارد.

عدم استفاده از پرایمر رنگی

یک نقاش ساختمانی ماهر حتما قبل از شروع رنگ زدن دیوار با انجام بتونه کاری سوراخ ها و ترکهای موجود در دیوار را از بین میبرد رایج ترین اشتباهی که افراد انجام می دهند بعد از ماله کشی مستقیماً رنگ را به دیوار می زنند که در این صورت بدون اینکه بر روی دیوار وجود داشته رطوبت موجود در رنگ را جذب میکند و ظاهر نامناسبی به سطح کار می دهد.

نقاطی که در اثر این اشتباه به وجود می آید به طور بارزی از بقیه قسمت ها متفاوت می باشد. بسیاری از افراد متخصص در زمینه نقاشی ساختمان توصیه می‌کنند که برای جلوگیری از این اشتباه حتما از پرایمر رنگی قبل از رنگ اصلی دیوار استفاده کنید. بسیاری از افراد ماهر از پرایمر خاکستری یا رنگ دیگری که به پوشش رنگ نهایی نزدیک است، به جای پرایمر سفید استفاده می کنند. اگر از پرایمر استفاده نکنید تعداد دفعاتی که رنگ آمیزی انجام می شود، بیشتر می گردد.

عدم فشار نوار چسب با کاردک

برای جلوگیری از رنگی شدن قرنیز چوبی، بر روی آن نوار چسب می زنند که اگر نوار چسب به خوبی بر روی قرنیز نچسبیده باشد، قرنیز چوبی آغشته به رنگ می شود. برای جلوگیری از رنگی شدن قرنیز باید بعد از اینکه نوار چسب را بر روی چوب قرنیز چسباندید به وسیله کاردک روی نوار را بکشید و فشار دهید تا چسب به خوبی بر روی قرنیز قرار بگیرد.

جلوگیری از رنگی شدن قرنیز

عدم از بین بردن رد قلمو

باید رد قلمو را با استفاده از مایع مخصوص پوشاننده رنگ از بین ببرید و برای این کار بهتر است از پوشاننده رنگ با نرم کننده رنگ استفاده کنید و همچنین آن را با مایع فلوترول با رنگ ترکیب کنید. این کار دو مزیت دارد اول اینکه روند خشک شدن رنگ را آهسته تر می کند و نهایتاً اگر بخواهید بعضی از قسمتها را دوباره رنگ کاری کنید به مشکلی بر نمی خورید. مزیت دیگر این است که پوشاننده رنگ سبب می شود تا رنگ قلمو بر روی دیوار باقی نماند. بسیاری از افراد نقاشی ساختمان که تجربه و مهارت بالایی دارند، برای دیوار و درب ها و سطوح چوبی از نرم کننده رنگ استفاده می کنند.

رنگ آمیزی یک دیوار تمام نشده به سراغ بعدی می روند

توصیه می شود تا رنگ آمیزی یک دیوار را تمام نکرده اید، به سراغ دیوار بعدی نروید. شاید در ظاهر رنگ آمیزی گوشه های دیوار ساده به نظر برسد و ترجیح بدهید که در ابتدای کار از گوشه های دیوار شروع به نقاشی کردن کنید و سپس به قسمت های اصلی دیوار بروید ولی تجربه افراد متخصص در نقاشی ساختمان نشان داده شده است که اینطور نیست و بهتر است که هر کدام از اضلاع اتاق را به صورت یک سطح مجزا در نظر گرفته و بعد از رنگ آمیزی هر دیوار، از رول بر روی آن استفاده می کنند و نهایتاً به سراغ دیوار بعدی می روند. به صورت است که با حرکات رول رد قلمو از بین میرود.

دسته بندی شده در: نقاشی ساختمان, مجله

ارسال نظر