ارسال آگهی

هواگیری پکیج چرا و چگونه؟ مراحل گام به گام هواگیری پکیج

هواگیری پکیج به منظور برخورداری از بهترین عملکرد رادیاتور شوفاژ صورت می‌گیرد که معمولا قبل از شروع فصل سرما باید انجام شود زمانی که پکیج هواگیری شود هوای به دام افتاده در مجرای عبور آب گرم موجود در رادیاتور ها خارج می‌گردد. توصیه می‌شود برای هواگیری رادیاتور و هواگیری پکیج از افراد متخصص در زمینه تعمیر پکیج کمک بگیرید تا با رعایت نکات استاندارد و ایمنی و تخصص و مهارتی که دارند اقدامات لازم را انجام دهند و از حوادث ناخواسته جلوگیری کنید.

هواگیری پکیج و رادیاتور

هواگیری پکیج برای برندهای بوتان، ایران رادیاتور، ایساتیس، اپتیما، گلدیران و… توسط افراد حرفه ای انجام می‌شود شما می‌توانید این افراد را از طریق سایت فنی کارا مشاهده کنید.

ضرورت هواگیری پکیج

در پاسخ به این سوال که چرا هواگیری پکیج و ضروری است باید گفت که هواگیری پکیج و یا هواگیری شوفاژ قبل از راه اندازی آنها حتی برای بهترین ها و با کیفیت ترین پکیج دیواری نیز الزامی می باشد در غیر اینصورت هوایی که در داخل مجرای عبور آب گرم دستگیر شده است باعث کاهش راندمان و کارایی شوفاژ می گردد در نتیجه هوای محیط به خوبی نمی شود و مصرف هزینه انرژی افزایش می یابد همچنین با گذشت زمان رادیاتور شوفاژ دچار مشکل می شود و شما مجبور به پرداخت هزینه تعمیرات شوفاژ و رادیاتور خواهید بود.

رایج ترین مشکلات پکیج ناشی از عدم هواگیری آن

  • گرم نشدن آب مصرفی
  • سرد و گرم شدن حرارت رادیاتور شوفاژ
  • سرد و گرم شدن آب
  • روشن نشدن پکیج
  • سرد و گرم شدن حرارت رادیاتور شوفاژ
  • وجود صدا در رادیاتور

بهترین زمان برای هواگیری رادیاتور شوفاژ

  • هنگام شروع فصل سرما و هم برای مدت زمانی که از توقف جریان آب داخل رادیاتور ها گذشته است و قصد راه اندازی مجدد پکیج را دارید.
  • زمانی که پکیج را روشن کرده اید ولی با روشن شدن پکیج و گردش آب داخل رادیاتور ها، شوفاژ و شیرآلات صدای غیر معمولی دارند و یا صدای از داخل شوفاژ صدای شرشر آب به گوش می رسد.
  • زمانی که دما در نقاط مختلف رادیاتور به صورت یکنواخت نمی باشد مثلا نواحی بالای رادیاتور نسبت به قسمت پایین تر آن سرد تر می باشد، این تفاوت دما نشانه این است که نیاز به هواگیری شوفاژ می باشد.
  • اگر بخشی از نواحی رادیاتور یا همه قسمت های رادیاتور همزمان با هم درد بود نشتی هم وجود دارد در این صورت ابتدا باید اتصالات را مورد بررسی قرار داده و رفع ایراد گردد و بعد از آن هواگیری پکیج انجام شود در غیر این صورت مشکل همچنان باقی می ماند.
  • اگر بعد از هواگیری پکیج بازهم شوفاژ گرم نمیکند باید از همین کار پکیج کمک بگیرید تا با توجه به مدل و برند فکر اقدامات تخصصی را انجام دهد لازم است قبل از هرگونه اقدامی برای تعمیر حتماً عیب یابی پکیج توسط کارشناس صورت گرفته باشد و سپس پکیج تعمیر شود.
  • دقت داشته باشید که اگر هیچکدام از رادیاتورها بعد از اینکه پکیج راه‌اندازی شد که هم نمی شوند به احتمال زیاد مشکل در پکیج یا سیستم لوله‌کشی آن می باشد که با هواگیری پکیج مشکل حل نمی‌شود و باید نسبت به تعمیر پکیج اقدام کنید.

طریقه هواگیری پکیج

مراحل گام به گام هواگیری پکیج

  1. روشن کنید و تنظیمات پنل را بر روی حالت زمستانه قرار دهید.
  2. پایین پکیج را باز کنید تا فشار زیاد و نهایتا 2 بار شود.
  3. شیر خروجی و ورودی تمام رادیاتور ها باز باشد.
  4. برای اطمینان از اینکه تمام قسمتهای شوفاژها به طور یکنواخت گمشده باشد باید تمام شوفاژ را به طور جداگانه بررسی کنید و از عدم وجود لکه خنکی در هر یک از بخش‌های آن مطمئن شوید همچنین هیچ صدای غیر معمولی از شوفاژها به گوش نرسد.
  5. برای هواگیری پکیج از نزدیکترین شوفاژ به شیر تغذیه کار را شروع کنید و تا آخرین شوفاژ پیش روید.
  6. دقت داشته باشید در حین هواگیری احتمال دارد که همزمان با هوا آب نیز با فشار از رادیاتور خارج گردد و محیط اطراف را خیس کند. لذا باید برای جلوگیری از این امر پیچ را با سرعت باز نکنید و به وسیله حوله و ظرف مانع از خیس شدن اطراف شوید.
  7. لازم است بدانید که در ابتدا خروجی هوا و آب با فشار و همراه با صدا می باشد، لذا هواگیری را تا زمانی که خروج آب صورت جریان یکنواخت و بدون فشار باشد ادامه دهید. سپس پیچ پروانه ای شکل را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید و سراغ رادیاتور بعدی بروید.
  8. بعد از اینکه تمام هوای داخل رادیاتور ها تخلیه شود فشار پکیج افت پیدا می کند حالا با باز کردن شیر زیر پکیج مجددا فشار را تا 2 بار برسانید اگر هواگیری درست انجام شده باشد می توانید رادیاتورها را به آرامی روشن کنید تا فضای اطراف را گرم کنند.

دسته بندی شده در: نصب و سرویس و تعمیر پکیج, مجله

ارسال نظر