ارسال آگهی

نکاتی برای خرید و تعمیر درب ضد سرقت

گاهی نیاز به تعمیر درب ضد سرقت پیدا می کنیم، در این شرایط مواردی وجود دارد که باید به آن ها توجه کنیم:

امروزه وسایلی که برای امنیت بیشتر آپارتمان ها و منازل استفاده می شود، بسیار پیشرفته شده اند که از نمونه های آن ها می توان به درب های ضد سرقت، انواع قفل های دیجیتال مانند قفل اثر انگشتی، قفل کارتی و… اشاره کرد. این وسایل کار صاحبان منازل و شرکت ها را از لحاظ استفاده از کلید راحت کرده است و دیگر نیازی به حمل دسته کلید های سنگین و یا مشکلات حمل کلید مانند گم شدن آن و نیازمندی به کلیدسازی ندارند.

درب های ضد سرقت نیز امنیت مکان هایی که در آن ها استفاده شده اند را بسیار بالا برده اند و با وجود چنین وسایلی امکان سرقت به شدت پایین می آید. اما گاهی برای این وسایل پیشرفته مشکلاتی رخ می دهد که باید در سریع ترین زمان ممکن و به صورت دقیق برطرف شوند زیرا بحث امنیت شرکت یا منزل مطرح است. در این مطلب به بررسی نکاتی می پردازیم که باید در زمان تعمیر درب ضد سرقت به آن توجه نمایید.
نکاتی برای تعمیر درب ضد سرقت

مشکلات احتمالی درب ضد سرقت

درب های ضد سرقت پس از نصب، به صورت دوره ای نیاز به سرویس شدن دارند. رگلاژ درب های ضد سرقت یکی از اصلی ترین قسمت های سرویس و تعمیر درب ضد سرقت می باشد. اگر لولای درب که محل اصلی رگلاژ درب ضد سرقت است، به طور صحیح قرار گرفته باشد، رگلاژ درب نیز صحیح انجام می شود و استحکام و مقاومت درب بالا می رود.

اگر درب ضد سرقت شما در زمان بسته شدن صدای ناهنجاری می دهد و یا گیر می کند و… یعنی رگلاژ برای درب ضد سرقت به طور صحیح انجام نگرفته است، که این امر به شدت در کارایی درب موثر می باشد.شاید برایتان جالب باشد بدانید که نوع درب و کشور سازنده آن در سرویس و تعمیر درب، مهم ترین عامل می باشد.

بطور مثال در صورت خرابی درب ضد سرقت ایرانی یا ترک، تعمیر کار می تواند به وسیله ابزار های خود به بررسی لولا های درب بپردازد. همچنین در صورتی که این تعمیرات اولیه جواب ندهد می توان با اضافه کردن یک لولای کمکی به درب، مشکل آن را برطرف نمود. اما برای تعمیر درب ضدسرقت چینی باید از روش های سخت تر و پیچیده تری استفاده کرد و گاها نیاز به جوشکاری و جابجایی لولا ها وجود دارد. بطور کلی رگلاژ و تعمیر درب ضد سرقت ترک و ایرانی ساده تر و آسان تر از درب های ضدسرقت چینی می باشد.

نکاتی که در زمان خرید یا تعمیر درب ضد سرقت باید به آن توجه کنید

در صورتی که قصد خرید درب ضدسرقت دارید، درب های ضدسرقتی که مجهز به قفل اثر انگشتی هستند، بهترین گزینه می باشند، زیرا میزان امنیت آنها نسبت به سایر مدل ها بسیار بالا بوده و دچار خرابی و مشکلات فنی نیز نمی شوند.
خرید درب ضد سرقت با قفل اثر انگشتی

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید اصل بودن درب ضد سرقت می باشد. امروزه می توان درب های ضد سرقت زیادی را در بازار مشاهده کرد که طبق اصول استاندارد اولیه ساخته نشده اند. همین امر سبب می شود که مدتی پس از اسفاده این درب ها، مشکلات فنی در آن ها به وجود بیاید.

درب های ضد سرقتی که در بازار وجود دارند غالبا ساخت کشور های ترکیه، ایران و چین می باشند که از بین آن ها درب های ضد سرقت ساخت ترکیه زیباتر و ایمن تر و با دوام تر بوده و محبوبیت آن ها نیز بالاتر است. البته به دلیل کیفیت بالاتر، قیمت این درب ها نیز در مقایسه با انواع دیگر آن ها بیشتر می باشد. اما همین کیفیت باعث بالا رفتن ماندگاری آن ها شده و از هزینه های سرویس و تعمیر پیشگیری می کند.

برای تعمیر درب ضد سرقت دانش فنی و مهارت تعمیر کار یکی از عوامل مهمی است که باید حتما به آن دقت نمایید. مشکلات زیر عمده مواردی هستند که یک تعمیرکار درب ضد سرقت باید بتواند آن ها را برطرف نماید:

  • مشکل داشتن مغزی قفل درب
  • عدم رگلاژ بودن درب
  • عملکرد غیر صحیح درب و خراب شدن دستگیره آن
  • شکسته بودن لولای درب
  • نفوذ داشتن صدا از درب های ضدسرقتی که عایق صدا هستند
  • و…

مورد دیگری که باید به آن توجه کنید خرابی قفل درب ضد سرقت است که مهم ترین قسمت امنیتی یک درب محسوب می شود. در صورتی که قفل درب ضدسرقت شما نیاز به تعمیرات دارد، دقت کنید که حتما کار را به یک تعمیرکار حرفه ای بسپارید.

دسته بندی شده در: کلیدسازی, مجله

ارسال نظر