ارسال آگهی

معرفی جرثقیل سقفی

در معرفی جرثقیل سقفی باید پارامترهای مختلفی را مورد بررسی قرار داد. کاربرد جرثقیل ها در صنعت متنوع بوده و اجاره جرثقیل سنگین برای کارهای کوچک صرفه اقتصادی ندارد از این رو از جرثقیل در کارهای بزرگ و برای جابجایی اجسام سنگین استفاده می شود. چرا که هزینه اجاره جرثقیل به میزانی نیست که در کارهای کوچک هم جرثقیل اجاره کرد.

برای اجاره جرثقیل در تهران بسته به محیط و نوع کاری که دارید باید جرثقیل مناسب را انتخاب کنید. در معرفی جرثقیل های سقفی و کاربرد آنها می توان گفت که از این نوع جرثقیل ها به منظور جابجایی قطعات در سالن ها و مکان‌هایی که دارای سقف هستند، استفاده می شود. جرثقیل های سقفی خصوصیاتی دارند که از جمله این خصوصیات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جرثقیل سقفی توانایی دسترسی به تمام نقاط را به طور مستقل دارد.
  • از جرثقیل سقفی به منظور جابجایی اجسامی که وزن سنگینی دارند استفاده می شود.
  • جرثقیل سقفی باعث صرفه جویی در انرژی می شود.
  • برای نگهداری از جرثقیل سقفی هزینه کمی مورد نیاز است.
  • استفاده از جرثقیل سقفی نیاز خاصی به مهارت ویژه ندارد و خیلی راحت مورد استفاده قرار می گیرد.
  • تعمیرات جرثقیل سقفی خیلی پر هزینه نیست.

در معرفی جرثقیل سقفی باید گفت که این جرثقیل ها معمولا با ظرفیت ۳ الی 15 تن جز جرثقیل های پرکاربرد می باشند. اگر در تهران ساکن هستید و نیاز به اجاره جرثقیل در غرب تهران یا اجاره جرثقیل در شرق تهران را داشتید با توجه به نوع جرثقیلی که لازم دارید می توانید درخواست اجاره جرثقیل بدهید. برای کارهای کوچک و جابجایی اجسام نه چندان سنگین باید درخواست اجاره جرثقیل سبک بدهید. انواع جرثقیل سقفی عبارتند از:

  • جرثقیل سقفی آویز
  • جرثقیل سقفی یک پل
  • جرثقیل سقفی دو پل
  • مونوریل

انواع جرثقیل سقفی

معرفی جرثقیل سقفی دو پل و مزایای آن

جرثقیل سقفی دو پل حالت استاندارد و به طور کلی دارای ظرفیت معادل ۵ تا ۵۰ تن و همچنین دهانه ۱۴ الی ۳۰ متر می باشد. بهتر است بدانید که جرثقیل سقفی دو پل از دهانه و حالت های متفاوتی برخوردار است که عملکرد مطلوبی دارد تعمیر جرثقیل سقفی دو پل سخت نیست و تعمیر آن به راحتی صورت می گیرد. اگر تجهیزات متفاوتی را به جرثقیل سقفی دو پل متصل کنیم می توانیم کاربردهای متفاوتی از این ماشین داشته باشیم. بر روی جرثقیل سقفی دوپل می‌توان انواع باسکول، مگنت ها و… را نصب کرد. همچنین بر روی این جرثقیل می‌توان کابین و حتی راهروی تعمیرات را نیز نصب کرد.

جرثقیل ها به طور کلی انواع مختلفی دارند که با توجه به نوع استفاده ای که از آنها داریم قبل از اجاره جرثقیل باید جرثقیلی که مورد نیاز است را شناسایی و سپس برای اجاره جرثقیل مورد نظر اقدام کرد به طور مثال جرثقیل کارگاهی، جرثقیل بوم بلند، جرثقیل کمرشکن ،جرثقیل بالابر و لیفتراک از جمله مواردی هستند که در جابجایی و انتقال اجسام مورد استفاده قرار می گیرند.

معرفی جرثقیل سقفی

نوعی دیگر به نام وینچ وجود دارد که به طور کلی در تعریف وینچ می‌توان گفت که وینچ ها با مکانیزم قرقره و سیم کار می کنند و در صنعت استفاده های مختلفی دارند از بین انواع جرثقیل، وینچ یکی از جرثقیل های پرکاربرد به شمار می آید که هنگام کرایه جرثقیل بیشتر وینچ مورد تقاضا است، چراکه با استفاده از مکانیزم قرقره های مرکب مزیت مکانیکی را بالا می برد. در جرثقیل های هیدرولیکی با اتصال یک سیم بکسل به جسم یا سازه چی می توان یک حرکت خطی داشت در واقع برای بالابردن قدرت کششی از قرقره های مرکب استفاده می شود.

دسته بندی شده در: اجاره جرثقیل, مجله

ارسال نظر