ارسال آگهی

مشخصات و ایمنی کار با جرثقیل ۵ تن کفی دار

در بین انواع جرثقیل 3 تن، 5 و 10 و 15 تن، جرثقیل 5 تن کفی دار بیشترین کاربرد را دارد، از این جرثقیل برای جابجایی و حمل بارهایی تا سقف 5 تن از قبیل کانکس، انواع ماشین، ابزار آلات صنعتی و غیر صنعتی استفاده می شود که بر روی کفی جرثقیل بار زده شده و جابه جا می شود.

مشخصات و ایمنی کار با جرثقیل 5 تن کفی دار

مشخصات و ایمنی کار با جرثقیل 5 تن کفی دار باید گفت که این نوع جرثقیل دارای مساحتی بزرگی می باشد که قادر است وسیله ای با ابعاد 2.5 در 6 متر را جابجا و حمل کند. طول بوم جرثقیل ۵ تن کفی دار ۹ متر می باشد و این نوع جرثقیل دارای وینچ است. این جرثقیل قادر به برداشتن وسیله و قرار دادن آن بر روی کفی خود می باشد و می تواند مسیر را پیموده و دوباره وسیله را در محل نظر بارگذاری نماید.

اجاره جرثقیل ۵ تن کفی دار و موارد ایمنی

در جای جای ایران از انواع جرثقیل متحرک استفاده می شود که در زمان اجرا و هرگونه جابجایی بار توسط جرثقیل ۵ تن کفی دار باید نکات ایمنی و استانداردهای لازم را رعایت کرد. همانگونه که جرثقیل های پرکاربرد برای جابجایی و حمل بارهای سنگین می باشد استفاده از آن نیز نیازمند به رعایت اصول و نکات ایمنی می‌باشد که توصیه می‌شود از کمک به افراد غیر حرفه ای و بدون تخصص استفاده نکنید چرا که خطرناک می باشد و ممکن است منجر به بروز حوادث ناخواسته و جبران‌ناپذیری گردد.

نکات ایمنی کار با جرثقیل 5 تن کفی دار

نکات ایمنی کار با جرثقیل 5 تن کفی دار

  • در محیط هایی که خاک نرم دارند و جک های تعادلی جرثقیل زیر سازی مناسبی ندارد نباید از جرثقیل کفی دار استفاده کرد.
  • راننده جرثقیل باید با جدول بار جرثقیل آشنایی داشته باشد و در هنگام حمل بار باید به اضافه بار روی بوم توجه کند در غیر اینصورت منجر به واژگونی جرثقیل و یا شکست بوم خواهد شد.
  • عدم ایمنی کافی راننده جرثقیل و نداشتن تجربه کاری لازم به انجام جابجایی بارهای گوناگون
  • ممکن است در حین جابه جایی بار، بوم جرثقیل با خطوط برق برخورد داشته باشد، لذا فاصله استاندارد رعایت شود.
  • چک کردن جرثقیل ۵ تن کفی دار و عدم استفاده از وسایل فرسوده توسط راننده جرثقیل

دسته بندی شده در: اجاره جرثقیل, مجله

ارسال نظر