ارسال آگهی

قفل کارتی (پاورسوئیچ هوشمند) و کاربردهای آن

از آنجائیکه هوشمند سازی منازل و اداره ها و یا هر مکان دیگری که نیاز به امنیت و محافظت دارد و جامعه امروزی به شدت احساس می شود که تاثیر زیادی بر کیفیت زندگی انسان ها دارد. دستگاههای هوشمند شناسایی کارت و پاور سوئیچ هوشمند از محصولات ارزشمند تکنولوژی هوشمند سازی می باشند که کاربرد آن برای باز کردن قفل اتاق های خانه و هتل ها بوده و بزرگترین مزیت آنها این است که در وقت صرفه جویی کرده، انرژی زیادی از فرد گرفته نمی شود و ضمن اینکه امنیت بسیار بالایی دارد.

در این صفحه ابتدا به معرفی دستگاههای هوشمند، معرفی مدل های مختلف پاورسوئیچ، نحوه کار دستگاه پاورسوئیچ و… که برای راهنمایی بیشتر می توانید به فهرست مطالب موجود در این صفحه که در زیر عنوان شده است مراجعه کنید:

دستگاه شناسایی کارت چیست؟

Card Reader یا دستگاه شناسایی کارت، دستگاهی است که افرادی را شناسایی می کند که فقط با کارت وارد اتاق شده باشند. محل قرار گیری این دستگاه در کنار درب اتاق می باشد و زمانی که فرد کارت خود را به آن نزدیک می کند در صورتیکه کارت شناسایی و توسط دستگاه تایید شود قفل باز شده و فرد می تواند وارد اتاق شود.

پاور سوئیچ هوشمند، قفل کارتی، کلیدکارتی هتلی

انواع دستگاه شناسایی کارت

دستگاه شناسایی کارت در دو مدل موجود می باشد که در زیر عنوان شده اند:

  1. دستگاه کارتی نوع اول که که از پلاستیک IP20 ساخته شده و در دو رنگ سیاه و سفید در بازار موجو می باشد. درون این دستگاه توسط نرم افزارهای تشخیص و شناسایی کارت برنامه ریزی شده که قابلیت شناسایی انواع کارت ها اعم از: کارت مهمان، رئیس و کارمند هتل را دارد که علاوه بر این ها می تواند تعداد افراد اتاق را هم شناسایی کند.
  2. در دستگاه نوع دوم که جنس آنها از پلاستیک و آلومینیوم بوده و در دو رنگ سیاه و نقره ایی در بازارها موجود می باشند. این دستگاهها نسبت به نوع اول معایبی دارند که مهمترین آن تشخیص تنها یک نوع کارت می باشد. برای مثال اگر این کارتها طوری تنظیم شوند که کارت مهمانان را شناسایی کنند دیگر قابلیت شناسایی کارت هتلدار و کارمندان را ندارند. این کارتها حداکثر می توانند تا 200 کارت (از یک نوع) را شناسایی کنند.

قابلیت پرینت شماره اتاق، نوشته، سمبل هتل و… بر روی هر دو این دستگاهها وجود دارد. هر دو دستگاه برای شناسایی و باز کردن قفل کارتی به یک سیستم کلی وصل می شوند.

معرفی دستگاه پاور سوئیچ هوشمند

دستگاه پاور سوئیچ هوشمند یا قفل کارتی که برای جلوگیری از اتلاف انرژی ساخته شده است و هنگامی که فرد کارت یا (کلیدکارتی) مخصوص اتاق را در این دستگاه قرار دهد تمامی وسایل برقی مانند لامپ ها، ترموستات و… روشن می شوند و وقتی که فرد کارت را از روی دستگاه بردارد مجددا تمامی وسایل برقی غیر ضروری خاموش می شوند.

دستگاه نگه دارنده کارت ظاهری شبیه به یک لامپ دارد که فضایی برای قرار دادن کارت ساخته شده است. فرد برای ورود به اتاق کارت را در محل مخصوص خود قرار می دهد و همزمان بعد از باز شدن درب لامپ ها نیز روشن می شوند ضمن اینکه تمامی این عملیات هنگام نصب دستگاه قابل برنامه ریزی هستند و قابلیت تنظیم شدن دارند.

مزیت مهم دستگاه پاور سوئیچ

همانطور که گفته شد صرفه جویی در انرژی یکی از مزیت های مهم پاورسوئیچ های هوشمند یا همان (پاور سوئیچ کارتی هتلی) می باشد که بعد از هر بار ورود و خروج برق دستگاههایی که از قبل تنظیم شده اند نیز خاموش روشن می شود. و برخی دیگر از دستگاهها نیز در حالت کم مصرف قرار می گیرند که این کار برای هتل ها بسیار مناسب می باشد و مصرف انرژی آنها را تا حد زیادی کاهش می دهد. علاوه بر این، قطع و اتصال برق فواید دیگری تیز برای اتاق دارد. این کار مانع از بروز حوادث ناشی از اتصال برق مثل آتش سوزی می شود و امنیت در هنگام عدم حضور افراد بالاتر می برد.

پاور سوئیچ هوشمند ، قفل کارتی،کلید کارتی، کارت کلید هتلی

نحوه کار پاورسوئیچ هوشمند

نحوه کار پاور سوئیچ هوشمند (قفل کارتی) به سه روش انجام می گیرد که عبارتند از:

اتصال ترموستات به پاورسوئیچ هوشمند

در این حالت هنگامی که فرد کارت خود را در درون دستگاه قرار میدهد ترموستات روشن می شود و شروع به کار می کند و دما را به دمای تنظیم شده می رساند. اما به محض اینکه فرد کارت خود را از دستگاه پاورسوئیچ خارج کرد و از اتاق خارج شد دستگاه ترموستات به حالت تنظیم شده می رود و دما را کم میکند تا برق کمتری مصرف شود.

اتصال روشنایی اتاق به پاورسوئیچ هوشمند

برای روشن و خاموش کردن خودکار لامپ های اتاق می توان از پاور سوئیچ استفاده کرد. بدین صورت می توان تنظیم کرد که به محض ورود کارت به دستگاه لامپ ها روشن شوند و بعد از برداشتن کارت لامپ ها خاموش شوند. البته تنظیم کردن اینکه کدام لامپ ها روشن خاموش شوند نیز در دستگاه قابل تنظیم می باشند.

اتصال دستگاههای هوشمند اتاق به پاورسوئیچ هوشمند

می توان با استفاده از دستگاه پاور سوئیچ هوشمند تمامی وسایل برقی یا تعدادی از آنها که نیازمند این هستند در ساعاتی از روز روشن یا خاموش باشند را در برنامه دستگاه پاور سوئیچ قرار داد و طبق روال دستگاه بعد از هر بار ورود و خروج وسایل برقی تنظیم شده شروع به کار کنند یا خاموش شوند.

دقت شود که نباید دستگاههای امنیتی مانند آلارمها و وسایلی که باید در طول شبانه روز به طور مداوم کار کنند مانند: یخجال را به پاور سوئیچ متصل کرد.
<! –

دسته بندی شده در: کلیدسازی, مجله

ارسال نظر