ارسال آگهی

معنی و نحوه محاسبه فوت یخچال؛ فوت مناسب با توجه به تعداد اعضا خانواده

یخچال و فریزر از اساسی ترین و ضروری ترین وسایل خانه است که علاوه بر حفظ مواد غذایی، به زیبایی آشپزخانه نیز کمک میکند. ظرفیت یخچال و فریزر یا در واقعا همان فوت یخچال، از جمله مهمترین معیارهای شما به هنگام خرید این دستگاه هست. که البته به عادات خرید مواد غذایی و نوع تغذیه شما نیز بستگی دارد. گاها پیش می آید که شما هفته ای یکبار به خرید بروید؛ در این صورت لازم است ظرفیت و جا داد یخچال فریزر را بیشتر و بزرگتر در نظر بگیرید.

هنگام خرید، فروشندگان از واژه هایی همچون فوت یخچال استفاده می کنند که ممکن است شما معنی حقیقی واژه را ندارید. به عنوان مثال بسیاری از خریداران تفاوت یخچال ۱۲ فوت را با سایر انواع آن نمی دانند. لذا در اینجا سعی می کنیم معنی فوت در یخچال را برای شما به طور واضح توضیح دهیم.فوت یخچال مناسب با تعداد اعضا

معنی واژه فوت در یخچال

هنگام خرید یخچال فریزر میزان جا داد و ظرفیت یخچال بسیار مهم است. هر چه تعداد اعضا خانواده بیشتر باشد یخچال نیز باید بزرگتر باشد. محل قرار گیری یخچال نیز حائز اهمیت است. فوت یخچال واژه ای است که به کمک آن به محاسبه ظرفیت و اندازه فضای داخل یخچال میپردازند. نحوه محاسبه فوت یخچال متناسب با اعداد نوشته شده بر روی یخچال را در قسمت های بعدی آموزش داده و نحوه تبدیل فوت به لیتر رابرایتان شرح میدهیم .

تبدیل فوت یخچال به لیتر

اندازه و جاداد یخچال فریزر نقش اساسی هنگام خرید شمار را ایفا میکنند. پس پیشنهاد می‌کنیم نحوه محاسبه فوت یخچال را بدانید تا بتوانید یخچالی متناسب با فضای آشپز خانه تان تهیه کنید.

هر فوت تقریبا 28.316 لیتر است. و هر لیتر فضایی در حدود یک مکعب 10 در 10 در 100 را اشغال میکند.

1 لیتر: یک مکعب 10*10*10
1 فوت مکعب: 28.3168 لیتر
1 فوت مکعب تقریبا برابر است با 28 تا مکعب 10*10*10

بنابر این یخچال 12 فوت فضایی به اندازه 336 مکعب 10 در 10 در 10 را اشغال میکند.

گنجایش یخچال و فریزر بسته به شرایط مکان راه اندازی متفاوت است!

اندازه یخچال فریزر به عواملی همچون موارد زیر بستگی دارد:

  • اندازه آشپزخانه :مهم است به این نکته توجه کنید تا بعد از خرید یخچال فریزر دچا ر مشکل نشوید. اگر اندازه آشپزخانه تان کوچا ست هرگز از یخچال فریزر بزرگ استفاده نکنید.
  • نوع کاربرد و تعداد اعضای خانواده : این عامل در تعیین و انتخاب ابعاد داخلی و ظرفیت یخچال بسیار مهم است.

ابعاد ظاهری و فوت یخچال دو قلو و ساید بای ساید در برند های مختلف یخچال

به طور کلی یخچال هارا میتوان به 4 دسته زیر تقسیم کرد:

  1. یخچال های دوقلو
  2. یخچال های تک درب
  3. یخچال های ساید بای ساید
  4. یخچال های دور این دور

ابعاد یخچال دو قلو

ابعاد یخچال های دوقلو یخچال معمولا با ارتفاع 180 تا 185 و با عرض 60 تولید میشود. از لحاظ عرضی نیز باید 130 و از ارتفاع 190 سانتیمتر باید برای یخچال در نظر گرفت.

ابعاد داخل یخچال دوقلوابعاد و ظرفیت یخچال ساید بای ساید

نسل پیشرفته یخچال های تک درب هستند که با عرض 90 سانتی متر و ارتفاع 180 عرضه میشوند که عمق 75 الی 85 سانتی متر دارند. به عنوان مثال یخچال های ال جی ساید بای ساید 28 فوت حدود 598 لیتر ظرفیت و جا داد دارند. و به دنبال آن یخچال های مدل ال جی ساید بای ساید 30 فوت و 32 فوت به ترتیب 710 و 753 لیتر ظرفیت دارند.

ظرفیت فضای داخل یخچال فریزر

فضای داخل یخچال یا در واقع همان فوت یخچال میتواند از 2 فوت تا 42 فوت متغیر باشد؛ که در اختیار کاربر برای نگهداری مواد غذایی مختلف ارائه میشود.

یخچال ماسب برای یک خانواده 4 نفره 18 تا 33 فوت است. یخچال هایی که صرفا جهت خنک نگه داشتن نوشیدنی ها بکار میروند، 7 تا 5 فوت است. این نکته قابل توجه است که عدد فوت دقیقا برابر فضای داخل یخچال نیست بلکه طبقه ها و کشو ها نیز فضایی را به خود اختصاص میدهند.

1- فوت یخچال مناسب برای خانوارهای پرجمعیت:

ما خانواده هایی با تعداد اعضای بیشتر از 5 نفر را خانواده پر جمعیت محسوب میکنیم. هر چه تعداد اعضا بیشتر باشد، مواد غذایی خریداری شده نیز بالا میرود و در نتیجه به یخچال فریزر با ظرفیت و گنجایش بیشتر نیاز خواهید داشت. پیشنهاد میکنیم فوت یخچال برای خانواده های پر جمعیت حداقل 18 فوت باشد. حدود 50 درصد فضای یخچال را به فریزر اختصاص میدهند. در نتیجه حتی یخچال 18 فوت نیز برای خانواده های 5 نفره کوچک است.یخچال 32 فوت

2- یخچال مناسب زوج های جوان حدودا چند فوت باشد؟

چنانچه قصد خرید یخچال برای جهیزیه دارید و به دنبال نوعی مناسب با فوت متناسب و قیمت ارزان و مناسب میگردید، پیشنهاد ما این است که از فکر یخچال فریزر های بزرگ با فوت بالا صرف نظر کنید! چرا که تا زمانیکه فزرند شما به سن 10 سالگی برسد و بتوان روی مقدار ماده غذایی او حساب کرد، زمان بسیاری باقی است و شما میتوانید تا آن زمان تنها با یخچال هایی تا حداکثر 22 فوت سر کنید. این کار هزینه های مربوط به برق و هزینه های جانبی تعمیر یخچال را نیز برایتان کاهش میدهد.

3- یخچال دانشجویی

میدانیم که عموما دانشجویان بودجه کافی برای خرید یخچال فریزر بزرگ و سنگین را ندارن و ممجبور هستند از سمساری ها به تهیه یخچال هایی تاحداکثر 5 فوت رضایت دهند.

یخچال کوچک دانشجویی

دسته بندی شده در: تعمیر یخچال فریزر خانگی, مجله

ارسال نظر