ارسال آگهی

علت نشتی آب در پکیج چیست؟ نحوه برطرف کردن آبریزی پکیج

پکیج منزل دچار آبریزی شده است؟ به دنبال علت و تعمیر پکیج خود هستید؟ در این مطلب قصد داریم تا به توضیح علل آب ریزی پکیج بپردازیم تا اگر مشکل جزئی بود، خودتان برطرف کنید و مجبور به پرداخت هزینه های تعمیر نشتی آب در پکیج نشوید.

علت نشتی آب در پکیج

پکیج ها چه از نوع تک مبدله و چه از نوع دو مبدله چه از نظر حجم و چه از نظر اندازه به دلایل زیر ممکن است دچار آبریزی شود:

  • از مهم ترین عوامل نشتی آب در پکیج عدم آب بندی صحیح اتصالات زیر پکیج می باشد.
  • سوراخ شدن یا ترک خوردن یکی از مبدل ها
  • ترکیدن لوله یا هر کدام از اتصالات درون دستگاه
  • معیوب شدن شیر تخلیه
  • پمپ پکیج دچار نشتی شده است
  • شیرپرکن دستگاه دچار نشتی شده است
  • اتصالات زیر پکیج به درستی آب بندی نشده است

علت آبریزی پکیج از دید تعمیرکار پکیج

بسیاری از افراد تعمیرکار پکیج علت نشتی آب این دستگاه را نصب ناصحیح پکیج می‌دانند که توصیه می‌کنند در هنگام نصب پکیج از افراد متخصص و ماهر در این امر کمک بگیرید تا با نصب صحیح پکیج هزینه های تعمیر بعد آن را به همراه نداشته باشد. در هنگام نصب پکیج باید علاوه بر شیلنگ های پیسواری که به خود پکیج نصب می‌شوند اتصالات دیگر از قبیل سختی گیر، زانو، چپقی و… را هم در قسمت زیر دستگاه به درستی متصل کنند و همه اتصالات را عایق بندی کنند تا بعد از نصب دچار نشتی آب نشود.

در صورتی که نشتی آب در پکیج بر اثر نشتی از قسمت اتصالات دستگاه باشد باید کلیه اتصالات را بررسی کرده و با بستن شیر ورودی و خروجی می توانید محل نشتی را تعمیر کنید. در مواقعی که نشتی زیاد است لازم است تا شیر ورودی ساختمان نیز بسته شود و قطعه معیوب تعویض یا تعمیر گردد.

ترک خوردن یا سوراخ شدن یکی از مبدل های پکیج

در صورتی که نشتی پکیج بر اثر سوراخ شدن یا ترک خوردن مبدل پکیج باشد، در صورتی که پکیج تک مبدله باشد، یکی از راه های ورودی و حرکت آب در پکیج آب رادیاتور ها یا آب مصرفی بدون هیچ دلیلی داغ می شود و هیچگونه نشتی آب در پکیج دیده نمی شود، اما اغلب مشاهده می شود که بدنه بیرونی مبدل سوراخ می شود و دستگاه از قسمت زیرین دچار نشتی می شود. اما جالب است بدانید که این اتفاق در پکیج های دو مبدله شایع تر می باشد و زمانیکه یکی از مبدل ها سوراخ می شود و دستگاه دچار نشتی می شود.

در هنگام استفاده از سیستم گرمایشی پکیج باید مراقب باشید تا در زمان نشتی این مشکل باعث افت فشار پکیج نشود چرا که در این شرایط احتمال تخلیه مدار گرمایش و افت فشار حرکت زیاد است اگر این حالت اتفاق افتاد باید تا زمانی که تعمیرکار پکیج به محل شما می رسد، پکیج را خاموش کنید.

نشتی مدار مصرفی آب گرم پکیج

اگر نشتی آب در پکیج از مدار مصرفی آب گرم باشد، در این صورت افزایش فشار یا افت فشار پکیج را مشاهده نخواهید کرد و در زمان آب، شیری را باز می‌کنید این نشتی بیشتر می‌شود.

تعمیر نشتی پکیج

نشتی آب در پکیج بر اثر ترکیدگی لوله و اتصالات درون دستگاه

در سیستم پکیج انتقال آب در بین مبدل اولیه و ثانویه و یا گردش آب در مدار های مختلف سیستم برای عملیات های مختلف به غیر از مبدل ها ازبین اتصالات و لوله های دیگر انجام می شود لوله های به کار برده شده در این قسمت ها از جنس برنج می باشد که به راحتی دچار خرابی و نشتی نمی شوند.

رایج ترین دلیلی که باعث نشتی آب از قسمت زیر پکیج می شود ب شدن واشر و اورینگ بین این اتصالات می‌باشد که بر اثر حرارت زیادی که پکیج تولید می‌کند، ممکن است از بین برود. اغلب دیده شده است که رسوب گرفتن یا ضربه خوردن این لوله ها باعث ایجاد ترکهای بین لوله های پکیج می‌شود که همین امر سبب نشتی آن می گردد. پس به طور کلی و خلاصه می توان علل نشتی آب در پکیج را به موارد ذیل اشاره کرد:

  1. خراب بودن شیلنگ های آبی که به دستگاه متصل هستند و یا شیلنگ هایی که به شیرآلات و اتصالات مورد استفاده قرار می گیرد.
  2. شکستگی دستگاه سختی گیر
  3. خرابی اتصالات داخلی پکیج
  4. سوراخ شدن مبدل
  5. سوراخ شدن منبع انبساط
  6. خرابی شیر اطمینان
  7. و…

بسیاری از افراد متخصص در زمینه تعمیر پکیج با تعویض و یا سفت کردن واشر ها از آبریزش پکیج جلوگیری می کنند. ولی در هر صورت اگر در زمینه تعمیرات پکیج تخصص و مهارتی ندارید بهتر است از یک سرویسکار پکیج یا تعمیرکار باتجربه کمک بگیرید تا مشکلی برای پکیج تان بوجود نیاید و هزینه های زیادی را متحمل نشوید.

دسته بندی شده در: نصب و سرویس و تعمیر پکیج, مجله

ارسال نظر