ارسال آگهی

علت تغییر فشار در پکیج دیواری چیست؟

اگر به دنبال علت تغییر فشار پکیج یا افت فشار پکیج می باشید، می توانید با مطالعه این مطلب پاسخ سوالتان را بیابید. البته بهتر است بدانید که در یک پکیج نو، پایین آمدن فشار طی سه هفته امری طبیعی می باشد و حتی اگر از این زمان، بیشتر باشد هم بهتر می باشد و اگر با افزایش فشار پکیج نو مواجه شدید، این امر عادی نمی باشد.

علت تغییر فشار در پکیج دیواری چیست

اگر عمر استفاده از پکیج از سه سال بیشتر می باشد، پایین آمدن فشار فرآیندی طبیعی می باشد. البته این بازه زمانی بصورت تقریبی تخمین زده شده است و به عوامل گوناگونی بستگی دارد.

عوامل اصلی در تغییر فشار پکیج

  • باز گذاشتن شیر پرکن
  • وجود نشتی در مداربسته رادیاتور و پکیج
  • نشتی لوله هایی که از کف رد شده
  • خراب شدن شیر پرکن
  • سوراخ شدن مبدل حرارتی
  • باد نداشتن یا سوراخ شدن منبع انبساط

با باز گذاشتن شیر پرکن پکیج، با تغییر فشار پکیج مواجه خواهید شد. شیر پر کن بعد از تنظیم فشار باید بسته شود ولی اغلب مردم از این موضوع غفلت می کنند و باز ماندن شیر پرکن سبب تغییر فشار پکیج خواهد شد. همین امر سبب می شود تا زمانیکه شیر آب گرم باز است، فشار پایین آمده و سبب خاموش شدن پکیج می گردد.

نحوه بستن شیرپرکن پکیج

همانطور که گفته شد باز ماندن شیر پرکن پکیج، فشار تغییر می کند که باید شما یعد از تنظیم فشار شیر پرکن را ببندید، که برای بستن آن در جهت عقربه های ساعت آن را بپرخانید و برای بازکردن آن را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید. توجه داشته باشید که اگر شیرپرکن بسته باشد دیگر با بالا رفتن و پایین آمدن فشار مواجه نخواهید شد.

نشتی مداربسته رادیاتور و پکیج

یکی دیگر از عواملی است که سبب تغییر فشار در پکیج می شود، حتی اگر به میزان کمی در رادیاتور این نشتی وجود داشته باشد، باز هم با افت فشار روبرو خواهید بود. به عنوان مثال اگر در طول شبانه روز به اندازه یک لیوان آب نشتی داشته باشد باز هم شما باید نسبت به تعمیر پکیج اقدام کنید تا دیگر با افت فشار مواجه نشوید.

نشتی لوله های از کف رد شده

این مورد حالتی از مورد قبل می باشد که نشتی در مداربسته رادیاتور اتفاق می افتد. با اینکه نشتی لوله هایی که از کف رد می شوند، به ندرت اتفاق می افتد اما باز هم احتمال آن زمانیکه با تغییر فشار پکیج مواجه هستید، وجود دارد و باید در هنگام تعمیر و سرویس پکیج مورد بررسی قرار  می گیرد.

خرابی شیرپرکن

اگر شیرپرکن خراب باشد با اینکه شما این شیر را بعد از تنظیم فشار بسته باشید، باز هم با تغییر فشار مواجه می شوید. در این حالت فشار با سرعت کمتری تغییر پیدا می کند یعنی با باز کرن شیر آب گرم خواهید دید که زمان بیشتری طول می کشد تا افت فشار داشته باشید.

تغییر فشار در پکیج

سوراخ شدن مبدل حرارتی

اگر مبدل حرارتی از درون سراخ شده باشد، با تغییر فشار پکیج مواجه خواهید شد. این اتفاق بیشتر برای پکیج های تک مبدل رخ می دهد. زمانیکه مبدل از درون سوراخ می شود، مسیر آب گرم با مسیر شوفاژ مرتبط می شود و باعث بالا و یا پایین رفتن فشار پکیج می شود. نشانه هایی که این وضعیت دارد، شبیه به نشانه هایی است که شیرپرکن خراب می شود و افزایش و کاهش فشار به تدریج اتفاق می افتد.

باد نداشتن یا سوراخ شدن منبع انبساط

در این حالت با افزایش فشار پکیج مواجه خواهید شد که این اتفاق زمانی رخ می دهد که درجه حرارت بیشتر از 60 درجه شود و باید حتما با تعمیرکار پکیج تماس بگیرید تا مشکل را برطرف نماید. البته قابل به ذکر است که در مواقعی با افت فشار نیز مواجه می شوید.

دسته بندی شده در: نصب و سرویس و تعمیر پکیج, مجله

ارسال نظر