ارسال آگهی

برای نصب پکیج دیواری دودکش دار و فن دار چه شرایطی لازم است؟

همانطور که گفته شد پکیج ها بر اساس نوع سیستم احتراق به دو نوع دودکش دار و فن دار تقسیم بندی می شوند که برای نصب هر کدام شرایطی لازم است که در این مطلب قصد داریم تا شرایط نصب پکیج دیواری دودکش دار و نصب پکیج فن دار را توضیح دهیم.

شرایط نصب پکیج دیواری دودکش دار و فن دار

دقت داشته باشید که اگر پکیج به شکل استاندارد نصب نشده باشد، عملکرد و بازدهی مناسب را نداشته و با کاهش بازدهی پکیج مواجه خواهید شد. لازم است تا در هنگام نصب پکیج از نصاب بخواهید تا کلیه استاندارد ها و شرایط نصب را رعایت کرده باشد.

شرایط لازم جهت نصب پکیج دیواری دودکش دار

  1. جهت استفاده از پکیج دیواری لازم است که قطر دودکش ساختمان 15 سانتی متر باشد.
  2. همانطور که برای نصب هر وسیله گازسوزی لازم است تا دودکش جداگانه نصب شود، برای نصب پکیج نیز لازم است تا از دودکش مجزا و جداگانه استفاده شود، این کار باعث می شود تا مکش دود به درستی انجام شود.
  3. به هیچ عنوان پکیج دیواری را به شیر گاز مشترک و یا دودکش مشترک متصل نکنید.
  4. عایق کاری: اگر دودکش در فضای آزاد قرار می گیرد، لازم است تا عایق کاری شود، برای این کار می توانید از پشم شیشه استفاده کنید. بهتر است بدانید که اگر بدنه دودکش بر اثر تماس با هوای محیط سرد گردد، دودی که از آن عبور می کند، سرد می شود، در نتیجه باعث می شود که فرآیند تخلیه به سختی صورت بگیرد و موجب کم شدن کشش دودکش می گردد. این فرآیند باعث تخلیه نشدن دود از دودکش می شود، در نتیجه سنسور دود عمل کرده و پکیج دیواری خاموش می شود. این خاموش شدن به دلیل فراهم کردن ایمنی مصرف کننده می باشد.
  5. فاصله کلاهک تعدیل مربوط به دستگاه تا کلاهک تعدیل پشت بام در کلیه پکیج های دیواری حداقل باید 4 متر باشد. این ارتفاع همان ارتفاع عمودی دودکش ساختمان می باشد.
  6. طول افقی دودکش باید از 20 سانتی متر کمتر باشد و همچنین لوله افقی دودکش باید با شیبی مناسب و همچنین مثبت به سمت بالا باشد.
  7. زمانیکه قصد استفاده از پکیج دیواری دودکش دار را دارید، انتهای لوله دودکش که در پشت بام قرار دارد، باید به صورت H شکل باشد.
  8. اگر شرایطی که پکیج دودکش دار نیاز دارد، فراهم نباشد، نمی توان از این نوع پکیج استفاده کرد. حتی در مواردی که یکی از این شرایط نیز فراهم نباشد، بهتر است که بجای استفاده از پکیج دودکش دار از پکیج فن دار استفاده کنید.
  9. دودکش ساختمان را به صورت جداگانه و فقط برای همان دستگاه استفاده کنید.

شرایط لازم جهت استفاده از پکیج دیواری فن دار

  1. این نوع پکیج به گونه ای طراحی شده است که به دودکش ساختمان نیازی ندارد و از طریق هوای آزاد که از محل نصب دستگاه خارج است، قادر است تا هوای مورد نیاز جهت سوختن در دستگاه را به داخل دستگاه هدایت کند.
  2. پکیج دیواری فن دار به یک دودکش مخصوص دو جداره مجهز می باشد که قطر داخلی آن 6 سانتی متر می باشد و از طریق این لوله، دود دستگاه به بیرون منتقل می گردد و همچنین جداره خارجی آن 10 سانتی متر می باشد.
  3. لوله تخلیه دود که به اندازه 6 سانتی متر می باشد، در داخل آن قرار دارد و هوای تازه ای که برای سوختن دستگاه مورد نیاز است را بوسیله این لوله وارد محفظه مربوط به احتراق دستگاه می کند.

شرایط لازم برای نصب پکیج فن دار

نکات مهم در استفاده از پکیج دیواری فن دار

  • به هیچ عنوان جداره بیرونی مربوط به دودکش پکیج دیواری فن دار را جدا نکنید و استفاده از هوای محیط پیرامون محل نصب پکیج ممنوع است.
  • لوله دودکش مربوط به پکیج دیواری بایستی حتما با محیط آزادی که در اطراف محل نصب پکیج قرار دارد، ارتباط داشته باشد تا دودی که در دستگاه ایجاد می شود را به محیط خارج از منزل هدایت کند. علاوه بر این باید هوایی که پکیج نیاز دارد را نیز از محیط خارج از منزل تهیه کند.
  • در صورتیکه فاصله پنجره و یا دیوار خارجی تا پکیج دیواری بیشتر از اندازه مربوط به طول لوله دودکش دوجداره ای است که در داخل کارتن می باشد، و یا نیاز به استفاده از زانو می باشد، در این شرایط باید حتما از زانو یا لوله رابط مخصوص دو جداره پکیج دیواری فن دار استفاده کرد.
  • حداکثر طول مربوط به دودکش پکیج دیواری فن دار به اندازه 4 متر افقی می باشد. در این شرایط باید به ازاء استفاده از هر زانو به اندازه یک متر از طول 4 متر مربوط به لوله دودکش کم شود.
  • به دلیل اینکه قدرت دهش و مکش فن به اندازه 4 متر طراحی شده، در مواقعی که طول دودکش کم می باشد، به این دلیل زیاد بودن قدرت فن، میزان هوای ورودی به محفظه احتراق پکیج بیشتر از حد لازم می گردد و این امر سبب می شود تا پکیج به راحتی و به سرعت روشن نشود. برای برطرف کردن این مشکل در داخل کارتن دستگاه، 2 عدد حلقه فلزی قرار داده شده است که سایز یکی 80 و دیگری 75 میلی متر می باشد. از این دو حلقه جهت کم کردن دبی مربوط به هوای ورودی به محفظه احتراق استفاده می شود.
  • از حلقه 80 میلی متری زمانی استفاده می شود که طول لوله دودکش کمتر از یک متر باشد. در صورتیکه طول این لوله بین 1 تا 5.1 متر باشد، باید از حلقه با سایز 75 میلیمتر استفاده شود. دقت داشته باشید اگر طول دودکش بیش از 5.1 متر باشد، لازم نیست که از حلقه های کم کننده دبی استفاده کرد.

کاربرد پکیج دیواری فن دار

  • یکی از موارد استفاده از پکیج دیواری فن دار زمانی است که در محل نصب دودکش مناسب وجود ندارد و یا دودکشی که موجود است، کشش خوبی نداشته و در این مواقع باید حتما از پکیج دیواری فن دار استفاده شود. دودکش مخصوص دوجداره مربوط به این دستگاه، وظیفه تخلیه کردن دود دستگاه به فضای اطراف را دارد و همچنین هوای تازه ای که برای سوختن دستگاه مورد نیاز است را از محیط خارج تامین می کند. این دودکش باید حتما در فضای آزاد باشد و به هیچ عنوان نباید متصل به داخل دودکش ساختمان گردد.
  • متراژ محل نصب پکیج کمتر از 120 متر باشد.
  • لوله دودکش استاندارد 15 سانتی متری موجود نیست.
  • اگر لوله دودکش سایز 15 سانتی متر را دارد ولی ارتفاع آن از 4 متر کمتر است.

دسته بندی شده در: نصب و سرویس و تعمیر پکیج, مجله

ارسال نظر