ارسال آگهی

ساخت کلید سه بعدی که امکان کپی کردن آن وجود ندارد

افراد همواره در پی افزایش امنیت خود در هر بخشی می باشند و روش های مختلفی را برای بالا بردن امنیت تست می کنند. پیشرفت های زیادی نیز در این زمنیه رخ داده است که یکی از آن ها ساخته شدن کلید سه بعدی است که مطالب زیر را در ارتباط با این موضوع مطالعه خواهید کرد:

کلید و قفل از وسایلی هستند که از دیرباز مورد استفاده مردم قرار گرفته اند و برای حفظ امنیت وسایل و اموال اشخاص استفاده می شوند. اولین کلید ها 4000 سال قبل ساخته شده اند و جنس آن ها از چوب بوده است. با گذشت زمان، رومی ها توانستند با استفاده از فلز، کلید بسازند که به تدریج دندانه های آن تغییر نمودند. همزمان با پیشرفت تکنولوژی این وسایل نیز پیشرفت نموده اند و انواع قفل ها و کلید های مختلف پیشرفته ساخته شده اند. مانند قفل های دیجیتال، کلید سه بعدی، قفل های ضد سرقت و… که باعث بالا رفتن امنیت می شوند.
ساخت کلید سه بعدی غیر قابل کپی شدن

روش ساخت کلید سه بعدی

کلید های فلزی در کلیدسازی ها با روش های معمولی ساخته می شوند، اما امروزه می توان از چاپگر های سه بعدی برای ساخت کلید سه بعدی استفاده نمود. نحوه کار به این صورت است که ماده سازنده کلید وارد چاپگر می شود و لایه های آن ماده ذوب می شوند و پس از آن با هم ترکیب می شوند. به این صورت می توان چاپ ماده ای را انجام داد که یک سری ویژگی های پیچیده داخلی دارد و پس از آن می توان برای روکش آن، یک ماده سفت را انتخاب نمود.

قابلیت ها و ویژگی های پیچیده، قابل رویت نمی باشد. همین امر باعث می شود که امکان تهیه کپی از این کلید ها بسیار سخت باشد. ضمن اینکه امکان ساختن آن با ابزار معمولی وجود ندارد. تیتانیوم یکی از موادی است که در ساخت کلید سه بعدی مورد استفاده قرار می گیرد و یکی از محکم ترین مواد محسوب می شود. گاهی دندانه های تعبیه شده برای کلید، در زیر یک لبه قرار می گیرند که پنهان باشند و کلید قابل اسکن شدن نباشد.

اما قفل مخصوص این کلید ها همواره می تواند دندانه های ریز را تشخیص دهد و با کلید مخصوص خودش باز شود. در حال حاضر این نوع چاپ سه بعدی برای ساختن قطعه های مقاوم و بسیار قوی مخصوص توربین های گاز و موتور های جت استفاده می شود.
روش ساخت کلید سه بعدی

ویژگی های کلید سه بعدی

امنیت کلید سه بعدی بسیار بالا می باشد. زیرا برای کپی کردن کلید های ساده، کافیست چند دقیقه در کلید سازی وقت صرف نمایید تا روش کار را یاد گرفته و بتوانید از کلید های مختلف کپی بگیرید. ضمن اینکه راه ساده تری نیز برای کپی کردن کلید نیز وجود دارد، به این صورت که شما می توانید با تلفن همراه هوشمند خود از کلید عکس بگیرید و به یک فایل کامپیوتری تبدیل نمایید.

پس از آن از یک پرینتر سه بعدی ارزان و معمولی استفاده کنید و یک کپی از کلید تهیه نمایید. جنس کلیدی که ساخته می شود پلاستیکی خواهد بود، اما برای یک بار می توان از آن استفاده نموده و قفل را باز نمود. کلید سه بعدی با وجود امنیت بالا یک مشکل دارد و آن این است که روند ساخت آن بسیار کند می باشد. زیرا برای ساختن کلیدی که ویژگی های خاصی داشته و قابل کپی نباشد باید زمان زیادی را صرف نمود.

قیمت این کلید ها نیز بسیار بالا می باشد و 2 عدد کلید به همراه قفل مربوط به آن ها حدود 200 دلار هزینه می طلبد. در صورتی که کلید خود را گم نمودید، برای ساخته شدن کلید جایگزین نیاز به بررسی های امنیتی زیادی دارید، زیرا فقط شرکتی که سازنده آن کلید است، طرح دیجیتالی کلید را دارد و می تواند یک نسخه دیگر از آن بسازد. ساختن یک نسخه دیگر از کلید شما، تقریبا یک روز زمان می برد.

ساخت-کلید-سه-بعدی.jpg

دسته بندی شده در: کلیدسازی, مجله

ارسال نظر