ارسال آگهی

راهنمای خرید مناسب ترین یخچال و فریزر

برای خرید مناسب ترین یخچال و فریزر نکات مختلفی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید. مانند:

  • اندازه یخچال و محل جایگیری یخچال
  • مزایا و معایب مدل های مختلف یخچال و فریزر
  • مدل های جنس بدنه و رنگ یخچال

یخچال و فریزر یکی از مهمترین لوازم منزل محسوب می شوند که مدت زمان زیادی پس از خرید مورد استفاده قرار می گیرند. به همین دلیل دقت در کیفیت و کارایی آنها اهمیت بالایی پیدا می کند. و لازم است که برای یافتن و خرید یک یخچال و فریزر مناسب به اندازه کافی وقت گذاشته و مناسب ترین آن را برای منزل خود انتخاب کنید. یخچال و فریزر هایی که کیفیت بالایی دارند، کمتر دچار خرابی می شوند و باعث می شوند که کمتر نیاز به خدمات تعمیر یخچال پیدا کنید. تنوع مدل ها و برند های موجود در بازار برای یخچال فریزر به قدری زیاد است که ممکن است دچار سردرگمی برای خرید شوید.

ما در این مطلب مواردی را که باید در زمان خرید یخچال به آنها توجه کنید لیست نموده ایم، تا پس از مطالعه آنها با توجه به شرایط خود بهترین و مناسب ترین یخچال و فریزر را انتخاب نمایید.
راهنمای خرید مناسب ترین یخچال و فریزر

اندازه یخچال و محل جایگیری یخچال

اندازه یخچال را باید با توجه به تعداد نفرات خانواده انتخاب نمایید. برای خانواده هایی که تعداد آنها ۲ نفر است حجم مورد نیاز ۲۵۰ تا ۳۸۰ لیتر می باشد برای خانواده های سه تا چهار نفره حجم مورد نیاز ۳۵۰ تا ۵۳۰ لیتر می باشد و خانواده هایی که بیش از ۵ نفر هستند ۴۴۰ لیتر به بالا حجم نیاز دارند. به طور کلی استفاده از یخچالهای کوچک توصیه نمی شود زیرا این یخچال ها کارایی کمی دارند و در طولانی مدت باعث تحمیل هزینه های بیشتری به شما می شوند.

زمان خرید یخچال بهتر است به آینده نیز فکر کنید و اگر قرار است در آینده به اعضای خانواده شما اضافه شود تعداد اعضایی که قرار است اضافه شوند را در زمان خرید یخچال در نظر بگیرید. به این نکته نیز باید توجه کنید که اندازه یخچال که قرار است خریداری کنید باید متناسب با فضایی باشد که یخچال را در آن جای می دهید. به طوری که اطراف یخچال از چهار طرف به اندازه ۵ سانتی متر باشد تا هوا بتواند آزادانه گردش داشته باشد و همچنین برای خروج گرمای موتور که پشت یخچال است، فضای کافی موجود باشد.

مزایا و معایب مدل های مختلف یخچال و فریزر

یخچال و فریزر مدل های مختلفی دارند که سایز های آنها و امکانات آن ها نیز با یکدیگر متفاوت است. در ادامه به بررسی مزایا و معایب هر کدام از این مدل ها می پردازیم:

مزایا و معایب یخچال فریزر بالا

اگر محدودیت هزینه دارید و فضایی که برای یخچال و فریزر در نظر گرفته اید کوچک می‌باشد بهتر است که یک یخچال فریزر بالا انتخاب کنید.

مزایای یخچال فریزر بالا

  • این نوع یخچال ارزان ترین نوع یخچال و فریزر می باشد.
  • بسیاری از برندها و شرکتهای مختلف این سبک یخچال را تولید میکنند.

معایب یخچال فریزر بالا

اگر شما زیاد از یخچال خود استفاده می کنید باید برای برداشتن مواد غذایی که داخل طبقات پایین یخچال قرار داده اید، همواره خم و راست شوید.

مزایا و معایب یخچال فریزر پایین

استفاده کردن از بخش های مختلف یخچال های فریزر آنها در پایین یخچال وجود دارد راحت تر می باشد و دیگر برای برداشتن مواد غذایی از داخل یخچال نیاز به خم و راست شدن نیست و در نتیجه دچار کمردرد نمی شوید.

مزایای یخچال فریزر پایین

  • یخچال به صورت منطقی طراحی شده است(بخش هایی که بیشتر مورد استفاده هستند روبه روی چشمان شما قرار دارند.)
  • فریزر این مدل یخچال معمولاً به صورت کشویی طراحی شده است.
  • مدلهای این مدل یخچال و فریزر در حال افزایش تنوع می باشد.

معایب یخچال فریزر پایین

  • این یخچال ها بسیار گرانتر از یخچال فریزر بالا هستند.
  • سرعت سرد کردن فریزر این یخچال کندتر از یخچال فریزر بالا است.

مزایا و معایب یخچال های ساید بای ساید

فضای کافی در مورد یخچال و فریزر و اشغال فضای کم در یخچال و فریزر های ساید بای ساید باز می شود که آنها برای اکثر خانواده‌ها مناسب باشند. برای بررسی و مقایسه یخچال ساید بای ساید نسبت به سایر مدل ها می توانید به مطلب کیفیت و مزایا و معایب یخچال ساید بای ساید نسبت به سایر مدل ها رجوع کنید.

مزایای یخچال و فریزر ساید بای ساید

  • وجود ویژگی های مختلف مانند آب سرد کن یخساز
  • ظاهر بسیار زیبا و شیک در آشپزخانه
  • جادار و دارای ظرفیت خوب
  • دارای بهترین دسترسی برای افرادی که روی ویلچر هستند.

معایب یخچال و فریزر ساید بای ساید

  • وجود آبسردکن یخساز و دستگاه تصفیه آب در یخچال های ساید بای ساید باعث اشغال فضای زیادی در این مدل از یخچال فریزر می شود.
  • باریک بودن فضای داخلی این مدل یخچال ها باعث می شود که گاهی با برای گذاشتن خوراکی هایی که اندازه آنها بزرگ است به مشکل بخورید.
  • امکان ناهماهنگ بودن دمای پایین و بالای یخچال وجود دارد.
    مزایا و معایب یخچال های ساید بای ساید

مزایا و معایب یخچال درب فرانسوی(یخچال دو درب و فریزر در پایین)

این مدل از یخچال ترکیبی از راحتی استفاده و ظرفیت بالا نسبت به یخچال های ساید بای ساید می باشند.

مزایای یخچال درب فرانسوی

  • وجود ویژگی های مختلف مانند آب سرد کن و یخساز
  • ظرفیت بالا برای ذخیره سازی
  • پهنای یخچال فریزر برای قرار دادن خوراکی های بزرگ بسیار مناسب می باشد.

معایب یخچال درب فرانسوی

  • اشغال فضای زیاد توسط یخ ساز دستگاه تصفیه آب یخچال و آبسردکن
  • اندازه فیزیکی بسیار بزرگ که باعث اشغال فضای زیادی می شود.
  • هزینه زیاد در زمان خرید

مزایا و معایب یخچال فریزر دو قلو

این مدل یخچال فضای ذخیره سازی مناسبی دارد ضمن اینکه انعطاف پذیری آن نیز زیاد است.

مزایای یخچال فریزر دو قلو

  • این مدل از یخچال نیز می تواند آبسردکن و یخ ساز داشته باشد.
  • یخچال و فریزر را میتوان در صورت کمبود جا در آشپزخانه، جدا از یکدیگر قرار داد.
  • ظرفیت ذخیره‌ سازی این یخچال و فریزر خوب می باشد.

معایب یخچال فریزر دو قلو

اشغال فضای نسبتا زیاد

مدل های جنس بدنه و رنگ یخچال

تنوع رنگ های یخچال و فریزر نیز گاهی ما باعث سردرگمی خریدار می شود. در ادامه به بررسی مزایا و معایب هر کدام از این رنگ ها می پردازیم:

مزایا و معایب یخچال فریزر استیل ضد زنگ

یخچال هایی که استیل ضد زنگ هستند ظاهری بسیار شیک دارند و باعث زیبایی آشپزخانه می شود اما اثر انگشت و لکه های مختلف بر روی آنها کاملا واضح رویت می شود. اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست ندارید همواره در حال پاک کردن لکه ها باشید مدل هایی را انتخاب کنید که مات هستند و یا ضد زنگ می باشند. که البته قیمت آن‌ها نیز بیشتر است. درب بیشتر یخچال های استیل کاملا صاف می باشد. این در حالی است که در بیشتر یخچال ها درب مقداری انحنا دارد. همچنین درب بسیاری از این مدل یخچال فریزر ها مغناطیسی نیست.

مزایا و معایب یخچال فریزر سفید کلاسیک

تمیز نگه داشتن یخچال های سفید نسبت به سایر مدل های یخچال ها راحت تر می باشد. قیمت آنها نیز نسبت به سایر مدل ها ارزانتر می باشد. همچنین دیگر نیازی نیست تا هزینه و زمان برای پاک کردن لکه های روی یخچال صرف کنید. همه این موارد در کنار یکدیگر باعث می‌شود که بسیاری از افراد یخچال فریزرهای سفید را به اطراف فریزرهای استیل ترجیح دهند.

مزایا و معایب یخچال فریزر طرح دار و رنگی

یخچال و فریزر طرح دار و رنگی از جذابیت های خاصی برای اکثر افراد برخوردار است و می‌تواند ترکیب آشپزخانه شما را جذاب کند. اما به یاد داشته باشید که زمان استفاده از یخچال طولانی میباشد. و در صورتی که شما بخواهید دکوراسیون آشپزخانه خود را عوض کنید ممکن است برای ترکیب رنگ و ست کردن دکور و وسایل آشپزخانه با یکدیگر به مشکل بخورید.
مزایا و معایب یخچال های طرح دار و رنگی

مزایا و معایب یخچال فریزر سیاه

میزان استفاده از وسایل سیاه در آشپزخانه در حال گسترش است و همچنین یخچال های تولید می شوند که رنگ آنها سیاه، ذغالی و تیره می باشد. این یخچال ها نیز باید حتما ویژگی ضد لک بودن و ضد اثر انگشت بودن را داشته باشند تا نیاز به تمیز کردن آنها نباشد. اما به طور کلی وسایل سیاه آشپزخانه شما را دلگیر و کوچک نشان می دهند.

دسته بندی شده در: تعمیر یخچال فریزر خانگی, مجله

ارسال نظر