ارسال آگهی

دلایل خرابی یخچال فریزر هیمالیا، امرسان، اسنوا، دوو، پارس و تمامی برندها

علت خراب شدن یخچال و همه چیز در مورد علت خرابی یخچال فریزر را می توانید در همین صفحه مطالعه کنید. فنی کارا در قسمت مجله خود برای مشتریان گرامی آموزش های لازم را برای برطرف کردن عیب های رایج یخچال فریزر و صد البته تمامی وسایل برقی خانگی را قرار داده است و شما می توانید در صورت داشتن مهارت و تخصص لازم اقدام به رفع عیب یخچال فریزر کنید و اگر هیچ گونه آشنایی با مهارت های فنی ندارید بهتر است با یک تعمیرکار یخچال فریزر تهران در سایت فنی کارا تماس گرفته و از او کمک بخواهید.

به چند نمونه اگر بخواهیم اشاره کنیم همین نبود سرما در داخل یخچال، یا حتی منجمد شدن مواد غذایی در یخچال، وجود سر و صدا در یخچال، برفک زدن بیش از اندازه یخچال فریزر همگی علائمی هستند که به شما می گویند یخچال فریزر خراب شده است و اگر برای رفع عیب یخچال فریزر اقدام نشود عمر آن به پایان می رسد و شما مجبورید که هزینه ای بسیار بالاتری برای خرید یخچال فریزر جدیدتر بپردازید.

در فهرست زیر به چندین مورد از عیب های رایج یخچال فریزر پرداخته می شود که تمامی موارد از نظر بسیاری از مشتریان یکسان بوده است که همین دلایل می تواند علت کار نکردن یخچال فریزر باشد:

چرا یخچال سرد نمی کند؟

سرد نکردن دمای یخچال می تواند به عوامل مختلفی که در زیر به آنها اشاره شده است، وابسته باشد بهتر است بدانید که خواندن مطالب آموزشی در قسمت مجله سایت فنی کارا فقط برای دانش افزایی شما قرار گرفته است و به هیچ عنوان توصیه نمی شود که در صورت مطالعه کردن این موارد افراد عادی دست به تعمیر یخچال فریزر بزنند چرا که تعمیرکردن هر نوع وسیله برقی نیازمند گذراندن دوره های مربوطه و کسب مهارت می باشد.

علت خرابی یخچال فریزر

قطعاتی که باید برای رفع عیب یخچال فریزر بررسی شوند عبارتند از:

  • خرابی ترموستات یخچال 
  • تمام شدن گاز یخچال 
  • خرابی کمپرسور یخچال فریزر
  • خراب شدن لاستیک دور درب یخچال فریزر
  • معیوب بودن فن یخچال

منجمد نشدن مواد غذایی در فریزر

یکی از کارهایی که برای پیدا کردن مشکل منجمد نکردن مواد غذایی در یخچال باید بررسی شود تنظیمات دمای یخچال می باشد. عقربه ها و نشانگر یخچال همیشه به طور دقیق دمای یخچال را نشان نمی دهند.

به هر حال تشخیص اینکه چرا یخچال فریزر منجمد نمی کند بر عهده افراد عادی نمی باشد و تمامی افراد نمی توانند برای تعمیر آن اقدام کنند.

رفع خرابی یخچال

دو قطعه ایی که ممکن است بر اثر خراب شدن باعث شود یخچال فریزر منجمد نکند عبارتند از:

  •  ترموستات
  •  خالی شدن گاز یخچال

خرابی هر دو این قطعات حتما باید توسط یک فنی کار متخصص رفع شود چرا که ترموستات هم یکی از قطعات اصلی یخچال فریزر می باشد و در صورت تشخیص تعمیرکار یخچال یا باید تعویض و یا باید تعمیر شود.

نحوه شارژ گاز یخچال نیز به همین ترتیب باید توسط همین افراد انجام شود و کاری حساس و خطرناک می باشد.

خرابی ترموستات یخچال فریزر، از کار افتادن کمپرسور یخچال، یخ زدن بیش از حد مواغذایی و… یکی از دهها ایراد به وجود آمده در یخچال فریزر ممکن است باشد که برای دریافت تعمیرات یخچال فریزر در تهران می توانید از طریق همین لینک اقدام کنید و در زمانی کوتاه مشکل یخچال فریزر خود را برطرف کنید.

داغ شدن موتور یخچال

بهتر است بدانید که داغ شدن موتور یخچال تا 70 درجه طبیعی می باشد اما بیشتر از آن اورلود یا همان فیوز محافظتی کمپرسور موتور یخچال فریزر را خاموش می کند و موتور دیگر قادر نیست به روند عادی خود ادامه دهد.
طبیعتا علت خراب شدن یخچال همین داغ شدن موتور یخچال می باشد که خود این عامل از چندین قطعه نشات می گیرد که شامل:
  • خرابی فن کندانسور
  • کثیفی کندانسور
  • زیاد کار کردن موتور
  • کار کردن یخچال در مکان های گرم
  • خرابی رله استارت

داغ شدن موتور یخچال فریزر

علت برفک زدن یخچال

بهتر است قبل از بررسی این مطلب بدانید که یخچال به خودی خود برفک نمی زند و دلیل اصلی برفک زدن یخچال ورود رطوبت محیط به یخچال با هر بار باز و بسته شدن درب یخچال است.

البته در یخچال های قدیمی که هنوز افرادی هستند که از این مدل استفاده کنند و به آنها یخچال فریزر معمولی و یا یخچال فریزرهای دیفراست می گویند که خوب برفک زدن فریزر آن کاملا طبیعی می باشد.

اما در یخچال فریزرهای نوفراست یا ساید بای ساید موردی با عنوان برفک زدن یخچال وجود ندارد و اگر در شرایطی شما برفک در یخچال مشاهده کردید می تواند از خرابی این موارد باشد:

  • خراب بودن یا پارگی لاستیک دور درب یخچال فریزر
  • خراب بودن ترموفیور
  • خرابی المنت
  • خراب شدن برد الکترونیکی یخچال فریزر ساید بای ساید

نشتی آب به صورت قطره ای از آبریز یخچال

آبریز یخچال یا همان دیسپنسر که امروزه بر روی مدل های جدید یخچال فریزر قرار می دهند که در یخچال های ساید بای ساید دارای آبریز و یخ ریز می باشد.

ممکن است خارج شدن آب از آبریز یخچال های ساید بای ساید سوختن شیر برقی یخچال باشد. اما در یخچال هایی که دارای آبریز هایی ساده ای هستند و فقط از یک مخزن که آن هم در پشت قرار دارد.

برای برطرف کردن آبریزی یخچال از یخچال فریزر بهتر است شیر زیر مخزن باز شود و اورینگ و واشر تعویض شوند سپس دوباره مخزن پر از آب شود.

نکاتی در مورد تشخیص خرابی ها و تعمیر یخچال تا به اینجا برای شما توضیح داده شد که در ادامه همچنان می توان به رایج ترین عیوب یخچال اشاره کرد.

اما نکته ای که حائز اهمیت است این است که بدانید این عیوب از خرابی چه قطعاتی ممکن است باشد البته که تعمیر و یا تعویض این قطعات به عهده شما نمی باشد.

نشت آب از آبریز یخچال فریزر

رفع خرابی یخچال فریزر اسنوا، امرسان، دوو، پارس، هیمالیا، الکترواستیل را به عهده فنی کارا بسپارید تا با تعمیرات یخچال فریزر در مشهد، کرج، قم، شیراز، اصفهان و… بتواند بهترین خدمات را به شما ارائه دهند.

علت اتومات نشدن یخچال فریزر

اتومات نبودن یخچال فریزر یا همان روشن خاموش شدن آن بر اثر عواملی مانند:

  • خارج شدن لوله بلو
  • تنظیم نبودن ترموستات
  • خراب بودن تایمر یخچال
  • خراب بودن لاستیک دور درب یخچال
  • خرابی فن یخچال

عیب های یخچال فریزر و راههای تعمیر آن در سریعترین زمان ممکن توسط فنی کارا که به شما بهترین تعمیرکار یخچال فریزر را معرفی می کند و شما از انتخاب خود مطمئن خواهید شد چرا که هدف فنی کارا در عیب یابی یخچال فریزر و دیگر خدمات متنوع این سایت این است که به مشتریان خود بهترین خدمات را ارائه دهد و رضایت مشتری در فنی کارا از اهمیت بالایی برخوردار است.

دسته بندی شده در: تعمیر یخچال فریزر خانگی, مجله

ارسال نظر