ارسال آگهی

دلایل استفاده از پکیج به جای شومینه

استفاده از پکیج به جای شومینه؟ کدام به صرفه تر است؟ امروزه با توجه به اهمیت مصرف انرژی استفاده از شومینه به دلیل اتلاف بالای انرژی حرارتی توصیه نمی شود چرا که شومینه نسبت به سایر وسایل گاز سوز مصرف انرژی بالاتری دارد. همچنین استفاده از پکیج امنیت بیشتری نسبت به استفاده از شومینه دارد. همچنین گرمای مطلوب تری را در محیط داخلی ایجاد می کند که اگر از شومینه برای تامین گرما استفاده شود، میزان انرژی بالاتری مصرف خواهد شد.

استفاده از پکیج به جای شومینه

خطرهای استفاده از پکیج به جای شومینه

بسیاری از افراد استفاده از پکیج به جای شومینه را خطرناک می‌دانند و ترجیح می دهند که از همان وسایل گاسوز قدیمی استفاده کنند، این افراد مدعی هستند که استفاده از پکیج خطرناکتر از شومینه می باشد، اما باید در پاسخ به این افراد عنوان کرد که اگر نکات و استانداردهای استفاده از وسایل گازسوز رعایت نشود، استفاده از هر وسیله گازسوز خطرناک و حادثه آفرین می باشد.
از جمله خطرهای جدی که بر اثر رعایت نکردن استانداردهای استفاده از وسایل گازسوز می باشد، انتشار گاز co و خفگی بر اثر این قاتل خاموش می باشد. استفاده از هر وسیله گازسوزی اگر استانداردهای لازم رعایت نشود و دودکش مخصوص برای خروج گاز co در نظر گرفته نشود، خطر های مرگبار و زیان باری را به دنبال خواهد داشت.

مزایا و معایب شومینه و پکیج

استفاده از شومینه می توان گفت تنها ظاهر لوکس و زیبایی دارد اما اتلاف انرژی حرارتی شومینه بسیار بالاتر از سایر وسایل گازسوز می‌باشد و خطر آتش سوزی و سوختگی کودکان بر اثر شومینه بسیار زیاد است. استفاده از پکیج سالم تر و کم دردسر تر از سایر وسایل گازسوز می‌باشد. پکیج علاوه بر گرم کردن محیط می‌تواند آبگرم مورد استفاده آپارتمان را نیز فراهم کند. اما همانطور که گفته شد اگر در استفاده و نصب این وسیله گازسوز استانداردها و ایمنی رعایت نشود انتشار گاز مونوکسید کربن خطرات مرگباری را به دنبال دارد.

همچنین نصب، سرویس و تعمیر پکیج در تهران راحت تر و کم هزینه تر از شومینه می باشد. شما برای هر گونه جابجایی و یا تغییر در شومینه مجبور به پرداخت هزینه های گزافی خواهید بود که این مشکل در استفاده از پکیج کم رنگ تر خواهد بود و تعمیرکار پکیج فقط با پرداخت هزینه قطعه قابل تعویض و اجرت کار هزینه ی بیشتری از شما دریافت نخواهد کرد.

کاهش مصرف انرژی با پکیج

در آپارتمان هایی که مساحت بیشتری دارند، پکیج به تنهایی برای گرم کردن منزل کافی نمی باشد و اغلب از بخاری در کنار آن استفاده می کنند که این قضیه نیز از معایب استفاده از پکیج برای آپارتمان های بزرگ می باشد که علاوه بر آن هزینه تعمیرات بخاری را نیز باید به هزینه های جانبی آن اضافه کرد. از جمله دیگر مزایای پکیج می توان به تنظیم دلخواه دما اشاره کرد شما می توانید برای داشتن دمای هوای مطلوب و آبگرم مورد دلخواه پکیج را در هر دمایی که میخواهید تنظیم کنید.

همانطور که گفته شد مهمترین مزیت پکیج مصرف کم گاز و برق می باشد به همین دلیل برای منازلی که مساحت کمی دارند و به دنبال سیستم گرمایشی ارزان قیمت و مناسب می باشند استفاده از پکیج توصیه می شود. به طور کلی هزینه های تعمیر و سرویس پکیج در تهران نسبت به هزینه تعمیر و سرویس سایر وسایل گازسوز کمتر می باشد.

دسته بندی شده در: نصب و سرویس و تعمیر پکیج, مجله

ارسال نظر