ارسال آگهی

چگونه مناسب ترین دستگیره درب ساختمان را انتخاب کنیم؟

درب های ساختمان برای حفاظت ساختمان از گرما و سرما و ورود افراد متفرقه و سرقت اموال صاحبان آپارتمان می باشند. دستگیره درب ساختمان از وسایلی است که هم به زیبا سازی درب کمک میکند و هم از لحاظ ایمنی برای مصرف کنندگان حائز اهمیت است. دستگیره درب ساختمان از لحاظ نحوه عملکرد به گروه های مختلفی تقسیم می شود که هرکدام کارایی و زیبایی مخصوص به خود را دارا هستند. اگر قصد انتخاب دستگیره مناسب برای درب های آپارتمان خود دارید، با ما همراه شوید. در ادامه قصد داریم به معرفی انواع دستگیره درب ساختمان و بررسی کارایی هرکدام بپردازیم.
انواع دستگیره درب ساختمان

انواع دستگیره درب ساختمان

دستگیره و قفل انواع مختلفی دارند. جالب است بدانید برخی از آنها حتی نیاز به کلید و مشکلات مربوط به آن مانند نیاز به کلید سازی ندارند. دستگیره های درب ساختمان را از لحاظ عملکرد و کارایی به گروه های زیر تقسیم می کنند، که به معرفی برخی از آنها می پردازیم:

  • دستگیره درب ساختمان مدل پلاکی
  • دستگیره درب ساختمان مدل توپی
  • دستگیره درب ساختمان مدل روزت
  • دستگیره درب ثابت
  • دستگیره درب ساختمان مدل ضربه ای (مناسب برای درب های ضد حریق)
  • دستگیره درب های دیجیتالی و الکترونیکی
  • سایر مدل های دستگیره درب ساختمان

دستگیره درب ساختمان مدل پلاکی

این دستگیره ها برای درب های چوبی استفاده شده و از تنوع زیادی در رنگ و مدل و اندازه برخوردار هستند. معمولا به دستگیره هایی طرح پلاک گفته می شود که ورودی کلید و محل گرفته دستگیره به صورت یکپارچه می باشند. این مدل از دستگیره درب ساختمان برای قفل های کلید خور معمولی و هم برای قفل هایی که سیلندر خور می باشند در بازار وجود دارند. همچنین مدل های جدید دستگیره های پلاکی کیفیت بالایی در روکش و آلیاژ دارند که باعث افزایش زیبایی آنها و امنیت منزل شما خواهد شد.

دستگیره درب ساختمان مدل روزت

این مدل دستگیره قابل نصب برای درب های معمولی، درب های ورودی و درب های ضد سرقت می باشد. در مدل روزت دستگیره های سمت بیرون ثابت هستند و دستگیره های داخل در ارتباط با زبانه قفل می باشند. بخش کلید خور دستگیره روزت در دو مدل کلید اتاقی و سیلندر خور طراحی شده است. در مدل هایی از دستگیره، قسمت قفل و قسمت دستگیره از یکدیگر جدا هستند و باعث زیبایی آن شده اند. این دتگیره ها به مدل روزت معروف می باشند.
دستگیره درب ساختمان مدل روزت

دستگیره درب ساختمان مدل توپی

این مدل از دستگیره درب ساختمان، برای سمت بیرون درب های ورودی واحد های آپارتمانی ساخته شده است. معمولا در ساختمان هایی که چندین واحد را شامل می شوند از این مدل دستگیره استفاده میشود. با استفاده از این دستگیره، تنها می شود درب را هل داد و باز کردن درب تنها توسط کلید اتفاق می افتد. دستگیره های توپی در طرح و رنگ و اندازه های مختلف در بازار موجود می باشند.

برخی از دستگیره های توپی به وسیله تعدادی پیچ فلزی روی درب فلزی یا چوبی ثابت می شوند. مدل های شیشه ای و سرامیکی این دستگیره ها نیز با یک پیچ از داخل توسط مهره ی مختص خودشان، محکم می شوند.

دستگیره درب ساختمان مدل دیجیتال و الکترونیکی

مدل های مختلفی از قفل های دیجیتال که مزایای زیادی نیز دارند در بازار موجود است. مانند قفل کارتی، قفل اثر انگشتی و… که با وارد کردن اثر انگشت یا کارت صحیح، قفل به صورت خودکار باز می شود. و دیگر نیازی به استفاده از کلید نمی باشد. تبادل اطلاعات در این مدل از قفل ها بین حافظه و میکروکنترلر صورت می گیرد. که میکروکنترلر مرکز فرماندهی می باشد.
قفل دیجیتال

دستگیره درب ساختمان مدل ضربه ای

درب های ضد حریق طبق استاندارد باید از سمت داخل دستگیره های مخصوص خود را داشته باشند و نمی شود برای آنها از دستگیره معمولی استفاده نمود. به دستگیره های مخصوص درب ضد حریق، پانیک یا پانیک بار می گویند. نحوه عملکرد دستگیره پانیک بار به این صورت است که با فشاری که بر روی دستگیره که معمولا طول لنگه درب است وارد می شود، دستگیره عمل میکند. ضربه ای بودن این مدل از دستگیره ها به این دلیل می باشد که در زمان های استرس زا و اضطراری و یا در زمان هایی که دستگیره بخاطر حریق داغ شده است، با هر مدل ضربه ای عمل کرده و درب باز شود.

به طور معمول درب های ضد حریق در سمت بیرون خود دستگیره ای ندارند تا در زمان های حریق ترددی از سمت بیرون یا پله ها، به داخل نباشد. اما اکثر این درب ها امکان نصب سیلندر قفل های مخصوص خودشان یا دستگیره دارند که باز کردن آنها از بیرون و با استفاده از کلید امکان پذیر باشد. همچنین دستگیره های درب های ضد حریق، زبانه چرخشی دارند که برای انواع درب های راست باز شو و چپ باز شو مناسب است.

دسته بندی شده در: کلیدسازی, مجله

ارسال نظر