ارسال آگهی

نحوه حمل ماشین لباسشویی | بسته بندی ماشین لباسشویی

حمل ماشین لباسشویی از آن دسته کارهایی است که همیشه افراد در هنگام اسباب کشی مشکل دارند و مدام در حال فکر کردن هستند که روش حمل لباسشویی باید به چه طریقی انجام شود که آسیبی به بدنه و قطعات آن وارد نشود.

بسته بندی و حمل اصولی ماشین لباسشویی یکی از کارهایی است که باید طبق موارد خاصی انجام شود. فهرست زیر به شما در مورد اطلاعات کلی حمل ماشین لباسشویی که در این صفحه به آن پرداخته می شود، کمک می کند:

نحوه حمل لباسشویی مانند بسته بندی کردن ظروف چینی حساس می باشد و باید بدانید که این گونه وسایل بر خلاف ظاهر بزرگ و بدنه مقاومی که دارند ممکن است در صورت حمل نادرست صدمه ببینند و عملکرد سابق خود را نداشته باشند.

نحوه حمل و نقل اصولی و بسته بندی لباسشویی

خیلی از افراد به دلیل اینکه اصول بسته بندی وسایل خود را نمی دانند از شرکت های که حمل و نقل لوازم منزل و اسباب کشی را انجام می دهند. اما فنی کارا در این مطلب به شما کمک می کند تا بتوانید بسته بندی و حمل اصولی ماشین لباسشویی را یاد گرفته و از این پس خودتان بتوانید به راحتی اینکار را انجام دهید و نیاز به پرداخت هزینه های اضافی نداشته باشید.

اقدامات مهم قبل از بسته بندی ماشین لباسشویی

جابجایی ماشین لباسشویی را نمی توان تنها به باز کردن اتصالات آن و بسته بندی ماشین لباسشویی توسط کارتن، پلاستیک و طناب اکتفا کرد.

شما باید تمامی نکاتی که ذکر می شود را گام به گام اجرا کرده تا به ماشین لباسشویی شما آسیبی وارد نشود.

پیشنهادی که فنی کارا به شما می کند این است که قبل از اقدام به بسته بندی لباسشویی، حمل لباسشویی، نصب لباسشویی با درخواست از یک سرویسکار لباسشویی یا تعمیرکار لباسشویی بخواهید که دستگاه شما را برای یک سرویس دوره ایی لباسشویی بررسی کند تا اگر مشکلی دارد سریعا رفع شود.

برای دریافت نزدیکترین تعمیرکار لباسشویی به محل سکونت خود می توانید از طریق همین صفحه خدمات تعمیرات لباسشویی در تهران را دریافت کنید.

اقدامات قبل از بسته بندی ماشین لباسشویی

نکات حمل و جابجایی ماشین لباسشویی اصول و قواعد خاص خود را دارد بهتر است قبل از بسته بندی لباسشویی مواردی که در زیر لیست شده اند را با دقت انجام دهید:

  • ابتدا ماشین لباسشویی را از هر گونه لباس خالی کنید.
  • برای شستشوی مخزن ماشین لباسشویی آن را به صورتی که مخزن آن خالی از هر گونه لباس باشد را روشن کرده تا یک دور شستشوی آن انجام شود و مخزن آن تمیز شود دقت شود این شستشو باید بدون مواد شوینده انجام شود.
  • سپس برای باز کردن شیر تخلیه آن اقدام کنید معمولا شیر تخلیه در جهت عقربه های ساعت باز می شود منتظر بمانید تا تمامی آب های مانده در لباسشویی تخلیه شوند.
  • درب ماشین لباسشویی را به مدت چندین ساعت باز گذاشته تا درون آن کاملا خشک شود.
  • بعد از این کار ماشین لباسشویی را کاملا از برق جدا کرده و مطمئن شوید که هیچ اتصالی به جریان برق نداشته باشد.
  • در این مرحله نوبت به باز کردن شیر ورودی آب گرم آن می رسد که با یک انبر دست این اتصال را باز کنید. معمولا در برخی از مدل های ماشین لباسشویی یک شیر ورودی وجود دارد که تنها متعلق به آب گرم می باشد ولی در برخی مدل های دیگر ورودی شیر آب گرم و سرد به صورت جداگانه وجود دارد.
  • می توانید شیلنگ های تخلیه و شیر ورودی آب گرم و یا سرد را به صورت جداگانه در یک کارتن کوچک و یا پلاستیک قرار دهید.
  • پیچ های حمل ماشین لباسشویی در صورتیکه در هنگام نصب آن بسته شده اند را با احتیاط باز کرده و آن ها را در مکانی نگهداری کنید که دوباره به راحتی بتوانید پیدا کرده و ماشین لباسشویی را در محل جدید خود نصب کنید.

نکات جابجایی ماشین لباسشویی

بسته بندی ماشین لباسشویی

برای بسته بندی کردن ماشین لباسشویی بهتر است از فوم و یا پلاستیک های حباب دار استفاده کنید به این دلیل که در هنگام جابجایی ماشین لباسشویی خش های احتمالی کمتری وارد می شود و دیگر نگران اینکه رنگ بدنه ماشین لباسشویی ریخته شود نیستید.

شما همچنین می توانید برای اطمینان بیشتر از سالم ماندن لباسشویی بعد از بسته بندی ماشین لباسشویی با پلاستیک های حباب دار و یا فوم های مخصوص و محکم کردن آنها به وسیله طناب و یا چسب پهن از کارتن هم استفاده کنید و روی لباسشویی را کاملا بپوشانید.

بسته بندی ماشین لباسشویی با پلاستیک حباب دار

معمولا استفاده از کارتن برای بسته بندی لباسشویی زمانی پیشنهاد می شود که شما می خواهید حمل ماشین لباسشویی به شهرستان را انجام دهید و نگران این موضوع هستید که در پیچ و خم جاده لباسشویی به وسایل دیگری برخورد نکند تا پلاستیک آن پاره شود و بدنه آن دچار خط خوردگی شود.

نحوه حمل ماشین لباسشویی در زمان اسباب کشی

حمل لباسشویی کاملا باید به صورت ایستاده انجام شود درست همانند حمل یخچال که تاکید فراوانی می کنند برای اینکه نباید به صورت خوابیده جابجا شود به خاطر اینکه گاز یخچال ممکن است خالی شود و به موتور آن آسیب وارد شود.

روش حمل ماشین لباسشویی نیز دقیقا به همین صورت است شما باید بعد از بسته بندی لباسشویی آن را به کمک چرخ های باربر و یا اینکه همراه دو نفر دیگر به سمت ماشین حرکت دهید.

روش اصولی حمل ماشین لباسشویی

در هنگام انتقال آن به ماشین هم باید دو نفر در پایین و دو نفر در داخل باربر ماشین کمک کنند تا لباسشویی را به درستی در داخل باربر ماشین قرار دهند.

تمام تلاش و دقت خود را به کار بگیرید تا ماشین لباسشویی محکم در سر جای خود قرار بگیرد و اطمینان داشته باشید که در طی مسافت جابجا نشده و کمترین حرکت را دارد چرا که جایجایی و حرکت زیاد لباسشویی باعث می شود قطعات حساس آن آسیب ببیند.

نصب مجدد ماشین لباسشویی

در این مرحله شما احتمالا به محل جدید سکونت خود نقل مکان کرده اید و بعد از چیدمان وسایل خود نوبت به نصب ماشین لباسشویی می رسد اما موضوعی که در اینجا مطرح می شود این است که آیا لباسشویی را تازه خریداری کرده اید؟ و یا اینکه از عمر لباسشویی شما چندین سال می گذرد؟

نصب ماشین لباسشویی

اگر شما تازه لباسشویی خود را خریداری کرده اید که شرکت فروشنده بر اساس قوانین و تعهدی که به مشتری دارد یک نیرو متخصص برای نصب ماشین لباسشویی به آدرس شما میفرستند البته که بعضی از شرکت ها هزینه نصب را جداگانه دریافت می کنند ولی برخی از شرکت ها هزینه ای بابت نصب ماشین لباسشویی دریافت نمی کنند.

اما ممکن است شما سال های زیادی باشد که از لباسشویی استفاده می کنید و مهلت گارانتی آن هم به اتمام رسیده است، در این زمان است که شما به دنبال فردی هستید که نصب لباسشویی شما را انجام دهد.

فنی کارا به شما پیشنهاد می کند که با خواندن کامل این مطلب تا انتها و رعایت گام های گفته شده می توانید نصب مجدد ماشین لباسشویی را در محل موردنظر به راحتی انجام دهید.

پیچ حمل لباسشویی

مراحل نصب ماشین لباسشویی عبارتند از:

  1. ابتدا محل دقیق ماشین لباسشویی خود را در نظر بگیرید و از فضای کافی محل انتخابی اطمینان حاصل کنید.
  2. لباسشویی را سر جای خود قرار داده و تمامی پایه های آن را تراز کنید.
  3. معمولا در هنگام اسباب کشی پیچ های حمل ماشین لباسشویی به این دلیل محکم می شوند که دیگ ماشین لباسشویی از جای خود تکان نخورد. شما بعد از تعیین محل دقیق لباسشویی پیچ حمل لباسشویی را باز کرده تا دیگ لباسشویی آزاد شود.
  4. نصب شیلنگ های ورودی آب ماشین لباسشویی که ممکن است دو شیر ورودی آب باشد یا یک شیر ورودی آب، با دقت و وسواس کامل شیلنگ ورودی آب لباسشویی را نصب کنید و اتصالات آن را محکم کنید.
  5. شیلنگ تخلیه لباسشویی را هم مانند شیلنگ آب ورودی در لباسشویی در محل خودش نصب کرده و دقت کنید که اتصال آن دقیق انجام شود تا در حین شروع به کار لباسشویی، دستگاه آبریزی نداشته باشد.
  6. بعد از مدتی که از نصب لباسشویی گذشت می توانید جریان برق آن را متصل کرده و آن برای شروع به کار روشن نمائید.

دسته بندی شده در: تعمیر ماشین لباسشویی, مجله

ارسال نظر