ارسال آگهی

آموزش تمیز کردن و جرم گیری شیرآلات

بطور رایج یکی از چالش های هر زن خونه داری جرم گیری شیرآلات خونه هست. در این مطلب سعی میکنیم ترفند هایی ساده و به صرفه برای جرم گیری شیرآلات معرفی کنیم تا بدون استفاده از محلول های شیمیایی گرون قیمت بازار، بر این چالش غلبه کنیم.
تمیزکاری شیرآلات

علت لکه های روی شیرآلات‌

در بیشتر مواقع رسوب آهک و مواد موجود در آب، باعث از بین بردن براقی شیرآلات میشه و لکه های سفید رو روی شیرآلات بوجود میاره. شیرآلات بیشترین استفاده رو نسبت به بقیه وسایل خونه داره و با توجه به اینکه یکی از بخش های مهم دکوراسیون خونه حساب میشه، باید در زمان های مشخص و به صورت دوره ای شیرآلات رو با حوله ی نرمی تمیز کنیم.

جرم گیری شیرآلات با محلول های خانگی

اگه بتونین هر روز و بطور مستمر شیرآلات خونه تون رو با آب خالص بشورین پاک کنین دیگه نیازی به مواد پاک کننده ندارین ولی در صورتی که باز هم علاقه دارین که بازدهی بهتری داشته باشین، میتونین برای جرم گیری شیرآلات از محلول آب و صابون استفاده کنین. (توصیه میشه برای این کار از اسکاج های اسفنجی یا نرم استفاده کنین، در اینصورت روی شیرآلات خونه تون خطی نمیوفته)

شیرآلات رو میشه با خمیردندون هم جرم گیری کرد. برای استفاده از خمیر دندون، دستمال رو بردارین و مقداری خمیردندون روی اون بریزین. اونقدر دستمال رو روی شیرآلات بکشین تا براق بشن و بعد از چند دقیقه شیرآلات رو بشورین. بعضی از افراد لوله بازکن با استفاده از همین مواد طبیعی مثل لیمو و سرکه اقدام به باز کردن گرفتگی لوله می کنند.

جرم گیری شیرآلات با مواد طبیعی

اگه تا حالا با لیموترش شیرآلات رو تمیز نکردین، حتما امتحان کنین چون علاوه بر تمیز شدن شیرآلات خونه تون، بوی خوبی هم در فضا میپیچه. برای استفاده از لیموترش، دستمال رو با لیموترش آغشته کنین و دستمال رو روی شیرآلات بکشین و بعد از 8 ساعت اون رو با آب بشورید.جرم گیری شیرآلات با لیموترش

به تجربه ثابت شده که بهتره برای جرم گیری شیرآلات از محلول سرکه سفید با آب استفاده کنین، چون این از بهترین براق کننده ها و تمیزکننده ها هست. برای استفاده از سرکه سفید،حوله کاغذی رو دور جایی که میخواین جرم گیری بشه بپیچین و بعد از 10 دقیقه حوله کاغذی رو باز کنین و با حوله کاغذی دیگه ای که خشک باشه، محل مورد نظر رو تمیز کنین.

توصیه هایی برای جرم گیری شیرآلات

برای جرم گیری و تمیز کردن شیرآلات هیچ وقت از مواد سفید کننده یا دیگر موادی که مخصوص این کار نیستن مثل جوهرنمک، وایتکس و سیم های ظرفشویی استفاده نکنین چون ممکنه لعاب روی شیرآلات از بین بره هیچ وقت مثل قبل براق نشه. همچنین با از بین رفتن لعاب شیرآلات، گارانتی شون هم تموم میشه. پس برای جرم گیری شیرآلات سرویس بهداشتی یا حمام، همیشه از مواد مخصوص یا سرکه سفید استفاده کنین.

در مورد شیرآلات برنجی و رنگی حتما حواستون باشه که محلول های اسیدی مثل سرکه میتونه به اون ها آسیب بزنه ولی در غیر اینصورت (شیرآلات بی رنگ ومعمولی) خیالتون راحت باشه.

توجه کنین دود حاصل از جوهرنمک، رنگ شیرآلات رو میبره. برای جلوگیری از بین رفتن رنگ شیرآلات میشه روی اونا رو با پلاستیک پوشوند.

یادتون باشه موقعی که از محلول جوهر نمک استفاده میکنین پنجره ها رو باز بذارین چون در بعضی مواقع جوهرنمک با حل شدن با برخی مواد، تولید گاز سمی میکنه و میتونه به دستگاه تنفسی تون آسیب بزنه.

اگه شیرآلات خونه تون نیاز به تعمیر داره نگران نباشید، شما میتونین با زنگ زدن به افراد فنی کار نسبت به تعمیر یا لوله کشی آب و نصب شیرآلات خونه تون اقدام کنین.

8-tricks-to-clean-house-61.jpg

دسته بندی شده در: لوله بازکنی, آموزش, ترفند, مجله

ارسال نظر