ارسال آگهی

آموزش نحوه تمیز کردن و یا تعویض کردن فیلتر رسوب گیر ماشین لباسشویی

شاید به نظر برسد تمیز کردن فیلتر لباسشویی کاری بسیار حساس و زمانبر باشد و خیلی افراد ترجیح می دهند اقدام به چنین کاری نکنند و آن را مرتبا به زمان دیگری موکول کنند.

اما تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی از آن دسته کارهایی می باشد که شما با طی کردن مراحل گام به گامی که شرح داده می شود به راحتی می توانید این کار را انجام دهید.

فهرست راهنمای آموزش نحوه تمیز کردن و یا تعویض کردن فیلتر رسوب گیر ماشین لباسشویی:

مشکلی که باعث می شود بعد از شستشوی کامل لباس ها، دوباره لباس ها را خیس کند کثیف بودن فیلتر ماشین لباسشویی می باشد یا حتی ممکن است مدت زمان زیادی طول بکشید تا ماشین لباسشویی پر از آب شود که نشان دهنده این است فیلتر ماشین لباسشویی با جرم های ریزی مسدود شده باشد.

رسوب گیر ماشین لباسشویی

نقش اصلی فیلتر تصفیه کننده آب

به طور کلی فیلتر آب بیشتر از تصفیه آبی که نوشیده می شود، کاربرد دارد. این قطعه که نقش اصلی آن تصفیه آب می باشد آنقدر کاربردهای فراوانی دارد که اغلب لوازم های خانگی مانند: لباسشویی، ظرفشویی، یخچال همگی دارای فیلتر آب هستند.

در اصل تصفیه کردن آب چیزی بیشتر از یک دستگاه تصفیه آب در زیر سینک ظرفشویی می باشد و تمامی افرادی که از آب چاه و یا چشمه استفاده می کنند نیاز به فیلتر تصفیه آب را به شدت احساس میکنند به این دلیل که آنها هر روز درگیری زیادی با بوی گوگرد، خاک و یا هر نوع رسوبات دیگری که در آب می باشند، دارند.

رسوبات حاصل از تصفیه نشدن آب به مرور زمان باعث فرسوده شدن وسایل می شوند و برای اینکه از این اتفاق جلوگیری شود بهتر است حتما از فیلتر تصفیه کننده آب استفاده شود.

فیلتر ورودی آب لباسشویی باعث می شود که جرم ها و رسوبات به جا مانده از لباس ها و آب آلوده شده حاصل از شستشوی لباس ها در لباسشویی باقی نماند.

روش تمیز کردن فیلتر تصفیه آب در لباسشویی

نحوه تمیز کردن فیلتر لباسشویی یکی از مواردی است که شما در حین تمیز کردن دوره ایی لباسشویی (سرویس دوره ای لباسشویی) باید مد نظر قرار دهید.

فنی کارا به شما پیشنهاد می کند برای رفع این مشکل بهترین کار این است که فیلتر لباسشویی را درجه اول تمیز کرده در صورت نداشتن رضایت از تمیز بودن فیلتر می توان آن را با یک فیلتر جدید تعویض کرد.

اما بهتر است بدانید که اینکار در عین حال که شاید کمی با زحمت به نظر برسد اما قطعا تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی و یا در مواقع ضروری تعویض کردن فیلتر لباسشویی ، سامسونگ، دوو، حایر، اسنوا، آبسال، ال جی و همه برندهای ایرانی و خارجی بسیار به عمر مفید لباسشویی کمک می کند. در انتهای این مطلب با آموزش تمیز کردن فیلتر لباسشویی آشنا خواهید شد.

در مقابل ممکن است شما مدت زیادی باشد که از لباسشویی خود استفاده می کنید و با هر بار تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی متوجه می شوید که از نظر کیفیت، دوام جنس، شکل ظاهری مشخصات اولیه خود را ندارد و دیگر قابل استفاده نمی باشد. بهترین کار در چنین مواقعی این است که دست از شستشوی لباس ها برداشته و با تعویض فیلتر لباسشویی کار خود را راحت کنید.

تعویض فیلتر لباسشویی اسنوا، ال جی، سامسونگ، آبسال

برخی مشکلات مانند: خاموش شدن لباسشویی درحین کار، تمیز نشستن لباس ها، کار نکردن دکمه استارت لباسشویی، خشک نکردن کامل لباس ها در لباسشویی ممکن است شما را به فکر ببرد و این موضوع که لباسشویی دیگر روشن نشود یا مثل سابق کارکرد مفید خود را نداشته باشد باعث اضطراب شما شود که نکند باید هزینه بسیار بیشتری بابت خرید یک لباسشویی نو باید پرداخته شود؟؟؟

اما فنی کارا اینجاست تا به شما کمک کند که برای تمامی مشکلات لباسشویی خود فقط کافیست شهر و منطقه محل سکونت خود را انتخاب کنید و دقایقی منتظر بمانید تا نزدیکترین تعمیرکار لباسشویی برای کمک به شما بیاید. تعمیر لباسشویی در تهران، کرج، قم، شیراز، اصفهان و …. یکی از خدمات پر درخواست سایت فنی کارا می باشد.

تعویض فیلتر لباسشویی

آب سخت و مشکلات آن برای لباسشویی

سختی آب به دلیل وجود بیش از اندازه نمک های محلول کلسیم، منیزیم، و به مقداری آهن منگنز، آلومینیوم پدید می آید.

این سختی های آب به طور کلی مصارف خانگی و مصارف صنعتی را با مشکلاتی مواجه می کند. به طور کلی روند تشکیل آب سخت به این صورت است که آب باران از روی سنگ های نرم عبور می کند و مقداری از مواد معدنی سنگ ها در آب حل می شود و آب را سخت می کند.

طبیعی است که هر چه مقدار این آب سخت تر باشد، سختی آب بیشتر خواهد شد. بعضی از سنگ های سخت مانند گرانیت به راحتی در آب حل نمی شوند.

علت سختی آب

آب سخت باعث بروز مشکلاتی برای لباسشویی می شود که در زیر به چند مورد از آنها اشاره می شود:

  1. سختی آب باعث می شود فیلتر لباسشویی زود به زود پر شود و همیشه افراد نیاز به سرویس کردن دوره ای فیلتر لباسشویی دارند. پر شدن فیلتر لباسشویی باعث می شود که زنگ آهن به درون آب لباسشویی وارد شود و به لباس ها نفوذ کند که با لکه های قرمز رنگی خودش را نشان می دهد و پاک کردن این لکه های قرمز رنگ از روی لباس ها کاری مشکل است که ممکن است دیگر پاک نشود.
  2. وجود رسوبات زیاد در فیلتر لباسشویی باعث می شود لباس ها شوره بزنند و لکه های سفیدی روی آنها باقی بماند.
  3. به خاطر وجود رسوبات زیاد بر روی هیتر لباسشویی راندمان لباسشویی به شدت کاهش پیدا می کند و مصرف برق بالا می رود که همگی این موارد باعث می شود لباسشویی زمان زیادی را بخواهد تا بتواند آب را داغ کند.
  4. از آنجائیکه لباسشویی به طور مدوام با آب مخصوصا آب گرم سر و کار دارد و همین املاح آب باعث می شود که لوله ها گرفته شود.

این اتفاقات بالا فقط نمونه هایی از نشانه های گرفتگی فیلتر لباسشویی می باشد که شما در قدم بعدی حتما باید اقدام به تمیز کردن فیلتر لباسشویی کنید و یا اینکه تعویض فیلتر لباسشویی را در اولویت خود قرار داده تا بیشتر از این به قطعات دستگاه شما آسیب وارد نکند.

محل قرار گیری فیلتر لباسشویی

انواع فیلتر لباسشویی ممکن است در دستگاههای مختلف، متنوع باشند. ضمن اینکه به فیلتر، رسوب گیر لباسشویی نیز می گویند و مدل های  مختلفی هم دارد. یک فیلتر توری یا فیلتر الیافی ابتدا ذرات درشت رسوب را جدا می کند و آب در مرحله مقدماتی تصفیه می شود.

مزیت این مرحله این است که شن و ماسه حذف می شوند و مجددا به لباسشویی نمی توانند ورود داشته باشند. بعد از این مرحله کریستالهای پلی فسفات (سدیم هگزا متازون) وجود دارد که این پلی فسفات با حل کردن و تغییر شکل دادن آهک و کربنات های موجود در آب اجازه نمی دهند که رسوب ببندد.

تمیز کردن رسوب گیر لباسشویی- فیلتر ماشین لباسشویی

پس نقش اساسی و خوبی که فیلتر لباسشویی دارد می تواند به عمر مفید لباسشویی کمک زیادی کند و نیازی به سرویس دوره ای لباسشویی وجود ندارد و شما دیگر لکه ای روی لباس ها مشاهده نمی کنید.

مدت زمان تعویض فیلتر ماشین لباسشویی

شما می توانید برای تعویض فیلتر لباسشویی یک بازه زمانی 6 الی 12 ماهه را در نظر داشته باشید. معمولا این دوره زمانی برای بسیاری از فیلتر ها یکسان می باشد اما موضوعی که در اینجا مطرح است این است که کیفیت آب در تمامی مناطق مختلف دنیا یکسان نمی باشد و اگر شما علائمی که گفته شد را مشاهده کردید ممکن است زودتر از موعد آن بخواهید تعویض فیلتر لباسشویی را انجام دهید.

معمولا افرادی که از آب شهری استفاده می کنند مشکلی که شاید آنها را اذیت کند همان بوی کلر می باشد که  همان بازه 6 الی 12 ماهه می تواند برای تعویض فیلتر لباسشویی مناسب باشد.

در مقایل افرادی که از آب چاه استفاده می کنند مخصوصا چاه هایی که جدیدتر هستند و سطح رسوب آنها سنگین تر می باشد و همین باعث می شود که عمر فیلتر خیلی زود تمام شود و نیاز شدید به تعویض فیلتر لباسشویی وجود داشته باشد.

تعویض انواع فیلتر ماشین لباسشویی

چگونگی تشخیص تعویض فیلتر ماشین لباسشویی

بر اساس کیفیت فیلتر لباسشویی، نوع سختی آب، تعداد دفعات استفاده از لباسشویی و رعایت سرویس دوره ای لباسشویی باز هم نمی توان زمان دقیقی را برای تعویض فیلتر لباسشویی در نظر گرفت اما فنی کارا در ادامه برای شما مواردی را ذکر می کند که شاید بتواند به زمان تقریبی تعویض فیلتر لباسشویی کمک کند:

  • آیا احساس می کنید که سرعت ورود آب سرد به ماشین لباسشویی کم شده است؟
  • آیا در لباسشویی بوی نامطبوعی حس می کنید و یا اینکه وجود لکه ها بر روی لباس، تغییر رنگ آب و یا مشاهده ذرات ریز و درشت رسوب در لباسشویی ؟؟؟؟ .

این دو سوال مطرح شده بهترین راهنمای شما برای تعویض فیلتر لباسشویی می باشد و در صورتیکه خودتان نمی توانیداین کار را انجام بدهید بهتر است از یک تعمیرکار لباسشویی کمک بگیرید.

البته که سایت خدماتی FaniKara در خدمت شماست تا بتواند بهترین و نزدیکترین تعمیرکار لباسشویی در مشهد را به شما معرفی کند و شما برای دریافت خدمات تعمیر لباسشویی در مشهد می توانید از طریق همین لینک اقدام کنید.

تمیز کردن فیلتر لباسشویی

نحوه تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی

برای تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی سامسونگ، ال جی، ، دوو و تمامی برندها ابتدا باید ماشین لباسشویی را از برق کشیده و مطمئن شوید که اتصال جریان برق در لباسشویی برقرار نمی باشد. سپس طبق گام هایی که در ادامه گفته می شود می توانید فیلتر ماشین لباسشویی را تمیز کنید:

  1. قرار دادن یک ظرف در زیر مخزن لباسشویی برای خالی شدن ناگهانی آب
  2. در گام دوم با استفاده از یک شی ای که نوک تیز نباشد می توانید درپوش فیلتر ماشین لباسشویی را باز کنید.
  3. در این مرحله باید مخزن تخلیه اضطراری را خارج نمائید.
  4. با استفاده از همان ظرفی که در ابتدا زیر مخزن قرار داده اید تمامی آب آن را تخلیه کرده و هر نوع رسوب و ماده کثیفی که می بینید را تمیز کنید.
  5. در کنار فیلتر یک پروانه وجود دارد حتما این پروانه را بررسی کنید تا تمیز باشد و در صورت مشاهده کثیفی آن را با دقت تمیز نمائید.
  6. بعد از اینکه به طور کامل تمیز کردن فیلتر لباسشویی را انجام دادید آن را به همان شکل اولیه سرجای خود قرار دهید. دقت کنید که فیلتر درست در جای خود قرار گرفته باشد چرا که ممکن است در صورت جا نخوردن ماشین لباسشویی روشن نشود و یا در صورت روشن شدن به محض اولین برنامه شستشو نشتی آب را در پی داشته باشد.
  7. شما در همین مراحل می توانید به جای تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی در صورت مشاهده از دست دادن کیفیت اولیه فیلتر، تعویض فیلتر لباسشویی را با یک فیلتر جدیدتر انجام دهید.

دسته بندی شده در: تعمیر ماشین لباسشویی, مجله

ارسال نظر