ارسال آگهی

ترفندهای خارق العاده برای از بین بردن کپک ماشین لباسشویی

کپک ماشین لباسشویی چیست و چگونه بوجود می آید و برای از بین بردن آن چه راهکارها یا ترفندهایی وجود دارد؟از بین بردن کپک ماشین لباسشوییکپک ماشین لباسشویی اغلب در قسمت لولای پلاستیکی درب لباسشویی بوجود می آید زیرا این قسمت از ماشین لباسشویی که با هدف جلوگیری از خارج شدن آب و رطوبت به بیرون تعبیه شده، فضایی گرم و مرطوب و مستعد کپک زدن و وجود باکتری های مختلف است. این رطوبت و فضای گرم به مرور باعث تجمع باکتری ها و کپک ماشین لباسشویی می شود.

اگر شما هم شاهد بوجود آمدن کپک در ماشین لباسشویی خود هستید و بدنبال راهکاری برای از بین بردن این مشکل می باشید در ادامه ما هم راهکار شیمیایی و هم ترفند استفاده از یک ماده بی خطر خانگی را ارائه داده ایم. کپک ماشین لباسشویی مشکلات زیادی برای سلامتی می تواند ایجاد کند و افرادی که مشکلی در سیستم ایمنی بدن خود دارند یا افرادی که دارای حساسیت و آلرژی هستند، بیشترین آسیب را خواهند دید.

چگونگی تشخیص وجود کپک ماشین لباسشویی

اگر از لباسشویی بوی بدی احساس کردید یا مشکلاتی از قبیل خارش چشم، تنگی نفس، سوزش و کهیر پوست و یا خس خس سینه داشتید یکی از دلایل آن می تواند وجود کپک ماشین لباسشویی باشد پس به سراغ ماشین لباسشویی رفته و لولاهای پلاستیکی آن را بررسی کنید. اگر از وجود کپک اطمینان حاصل کردید دو راه برای از بین بردن کپک ماشین لباسشویی دارید.

راهکارهای از بین بردن کپک ماشین لباسشوییاز بین بردن کپک ماشین لباسشویی با سرکه

راه اول استفاده از مواد شیمیایی و پاک کننده های ضد کپک می باشد که وجود همین مواد شیمیایی در پاک کننده ها خود موجب آلرژی و مضر سلامتی می باشد و کسانی که مشکل ریوی دارند نمی توانند از این گونه مواد استفاده کنند پس ما یک راه حل خارق العاده به شما پیشنهاد می دهیم استفاده از سرکه و لیمو ترش بهترین پاک کننده های خانگی و بدون ضرر می باشند.
سرکه خاصیت ضد کپک و ضد قارچ دارد و کاملا بی ضرر و از نظر اقتصادی هم مقرون به صرفه می باشد. لیمو ترش هم علاوه بر بوی خوشی که دارد دارای خاصیت ضد کپک و ضد قارچ است. اگر الان و با کمک این مواد ارزان قیمت به فکر از بین بردن کپک ماشین لباسشویی خود نباشید، بعدا علاوه بر مشکلات سلامتی، متحمل هزینه های تعمیر ماشین لباسشویی نیز خواهید شد زیرا وجود این مواد به مرور زمان به خود ماشین لباسشویی هم آسیب می رساند.

مراحل از بین بردن کپک ماشین لباسشویی با استفاده از سرکه و لیمو ترش

از یک ظرف اسپری تمیز استفاده کنید داخل آن را یک فنجان سرکه و یک چهارم فنجان آب لیمو ترش بریزید. سپس به سراغ ماشین لباسشویی رفته و این محلول را به داخل لاستیک و اطراف آن اسپری کنید و به مدت نیم ساعت منتظر بمانید تا سرکه و لیمو ترش به داخل کاملا نفوذ کنند سپس یک پارچه حوله ای را آغشته به همین محلول کنید و لاستیک و لایه های داخلی ماشین لباسشویی را با دقت پاک کنید.
از بین بردن کپک ماشین لباسشویی به کمک لیمو ترش

از بین بردن جرم ماشین لباسشویی

برای از بین بردن جرم ماشین لباسشویی شما می توانید از یک فنجان سرکه یا مایع سفید کننده استفاده کنید. کپک ماشین لباسشویی را جدی بگیرید این مشکل علاوه بر بوی بدی که به لباس ها و لباسشویی شما می دهد برای افرادی که به کپک حساسیت دارند مشکلات شدیدتری از قبیل عفونت های شدید در شش ها را به همراه دارد.چون باکتری ها با چشم دیده نمی شوند پس برای داشتن یک ماشین لباسشویی تمیز سعی کنید حداقل ماهی یکبار این کار را انجام دهید و ماشین لباسشویی خود را ضدعفونی کنید.

دسته بندی شده در: آموزش, خانه داری, لوازم خانگی, مجله

ارسال نظر