ارسال آگهی

راهکارهایی برای افزایش طول عمر چرخ گوشت

افزایش طول عمر چرخ گوشت با رعایت برخی نکات امکان پذیر خواهد بود و منجر به ماندگاری و کاهش هزینه های تعمیرات چرخ گوشت می شود.

افزایش طول عمر چرخ گوشت

در هنگام استفاده از چرخ گوشت، هم لازم است نحوه استفاده صحیح از آن را بدانیم و هم اینکه نکات ایمنی را رعایت کنیم تا منجربه حادثه ای نشود، چرخ گوشت وسیله ای بسیار خطرناک برای کودکان است هیچ گاه حتی برای لحظه ای بدون حضور خود، در مجاورت کودکان چرخ گوشت را روشن نگذارید.

اشتباهات مانع از افزایش طول عمر چرخ گوشت

  1. تکه تکه کردن گوشت، توجه داشته باشید که هر چه تکه های گوشت کوچک تر باشد، فشار کمتری به موتور چرخ گوشت می آید. تکه های بزرگ نه تنها سرعت چرخ کردن را بالا نمی برد که سبب کم شدن دور مارپیچ چرخ گوشت شده و گوشت با سرعت کندی خارج می شود.
  2. سعی کنید گوشت را قبل چرخ کردن سرد نگه دارید همچنین اگر قطعات چرخ گوشت را هم قبل استفاده در یخچال بگذارید، بهتر است. با این کار چربی گوشت کمتر جذب چرخ گوشت می شود.
  3. چرخ گوشت، مناسب برای خورد کردن پیاز یا سبزیجات نیست زیرا باعث کند شدن تیغه می شود و همچنین آب حاصل از خورد کردن آنها، ممکن است وارد موتور شود و باعث خرابی موتور چرخ گوشت گردد.
  4. باقی ماندن ذرات گوشت و یا چربی در محفظه ی دستگاه یکی از نکته های حائز اهمیت است بعد از هر بار استفاده از چرخ گوشت و شستن محوظه و تیغه ها دقت نمایید که هیچ ذره ای از مواد باقی نمانده باشد.
  5. موتور چرخ گوشت های خانگی نسبت به چرخ گوشت های صنعتی ضعیف تر است پس دقت داشته باشید که به مدت طولانی و بطور مداوم از چرخ گوشت استفاده نکنید و تقریبا هر ده دقیقه دستگاه را خاموش کنید.

تاثیر تیزی تیغه بر افزایش طول عمر چرخ گوشت

  1. 1. تیز بودن تیغه چرخ گوشت تاثیر بسزایی در بالا بردن طول عمر چرخ گوشت دارد، هرچه تیغه تیز تر باشد فشار کمتری به چرخ گوشت وارد می شود. پس سعی کنید هر سه ماه یکبار تیغه ها را تیز نمایید.افزایش طول عمر چرخ گوشت با عوض کردن تیغه
  2. چرخ گوشت یک وسیله ی ساده است که خیلی کم دچار مشکل می شود و معمولا این عیب به دلیل از کار افتادن موتور و یا قطعات الکتریکی است. اگر دستگاه شما دچار نقصی شد برای تعمیر آن به یک تعمیرکار لوازم خانگی مراجعه نمایید و از تعمیر سرخود آن بپرهیزید.
  3. هرگز بدون گوشت چرخ گوشت را روشن نگه ندارید این کار باعث بالا رفتن دور موتور دستگاه می شود که گرمای زیادی را تولید می کند در نتیجه قطعات موتور زودتر فرسوده می شوند.
  4. برای تیز کردن تیغه ها نیاز به مهارت دارید زیرا سائیده شدن اشتباه تیغه ها، سبب خرابی آن می شود، پس این کار را به یک متخصص بسپارید تا از درستی کار اطمینان داشته باشید.
  5. گوشتی که برای چرخ کردن استفاده می کنید بدون پیه و رگ باشد چراکه رگ و پیه به تیغه های چرخ گوشت گیر می کند و چرخش تیغه را با مشکل مواجه می کند که این خود سبب فشار آمدن به موتور دستگاه می شود.
  6. پس از هر بار استفاده از چرخ گوشت تمامی اجزاء شامل تیغه، مارپیچ، قیف، پنجره و گوشت کوب را با دقت بشویید و خشک نمایید. این کار کمک شایانی به افزایش طول عمر چرخ گوشت و قطعات آن می کند.
  7. چرخ گوشت را دور از رطوبت آشپزخانه نگه دارید زیرا رطوبت باعث پوسیدگی قطعات آن می شود.

Meat-Grinder1.jpg

دسته بندی شده در: آموزش, خانه داری, لوازم خانگی, مجله

ارسال نظر