ارسال آگهی

آموزش نحوه روغن کاری کولر آبی💧

در این صفحه از وب سایت فنی کارا سعی کرده ایم تا با ارائه مقاله ای در زمینه روغن کاری کولر آبی به شما کاربران عزیز، مناسب ترین زمان جهت اقدام به این امر و فواید آن را یادآور شویم. همچنین در ادامه نشان خواهیم داد که چطور با نحوه روغن کاری کولر آبی آن هم به شیوه درست، می توان علاوه بر بالا رفتن عمر موتور، یاتاقان و… راندمان دستگاه را تا دو برابر افزایش داد.

آنچه درباره روغن کاری کولر آبی در این مقاله خواهیم خواند:

اصلی ترین مزیت روغن کاری کولر آبی

یکی از راهکارها برای استفاده بهینه از کولر آبی، سرویس به موقع آن می باشد. از جمله کارهای ضروری که در هنگام سرویس کولر آبی توسط افراد فنی انجام می شود، روغن کاری بخش های مختلف این سیستم سرمایشی است که نه تنها کارکرد درست هر قطعه و افزایش عمر مفید آن را به همراه دارد، که مزیت اصلی آن صرفه جویی در مصرف آب و برق و همچنین بهبود عملکرد دستگاه می باشد. بنابراین روغن کاری کولر آبی در عین حال که بسیار آسان است، می تواند نقش به سزایی در چگونگی عملکرد هر یک از اجزای آن و افزایش سرمای حاصل از کولر ایفا نماید.

سرویس و نحوه روغن کاری کولر آبی

استفاده از روغن مخصوص و مرغوب جهت سرویس قطعات کولر آبی، یکی از راه های افزایش طول عمر آن می باشد.

آموزش روغن کاری بخش های مختلف کولر آبی

افراد ارائه دهنده خدمات کولر در سایت فنی کارا با به کارگیری تجهیزات مختلف در شهرهای تهران، مشهد، اصفهان و… پاسخگوی ۲۴ ساعته شما کاربران گرامی به صورت تلفنی و یا آماده بازید از دستگاه در محل می باشند، تا با خدمت رسانی های خود جهت سرویس و تعمیر کولر آبی بتوانند هر چه سریعتر مشکل شما را برطرف نمایند.

در ادامه شما را با روغن کاری دو قطعه در کولر آبی که تأثیر مهمی بر عملکرد این سیستم سرمایشی دارد، آشنا می کنیم که در صورت نیاز به حضور افراد فنی ما می توانید با شماره های موجود در آدرس وب سایت فنی کارا (www.fanikara.com) پس از انتخاب سرویس و شهر مورد نظر تماس بگیرید و از خدمات با قیمت مناسب بهره مند شوید.

چگونگی روغن کاری موتور کولر آبی

قبل از اینکه به سراغ نحوه روغن کاری موتور برویم، بد نیست بدانید با توجه به هوای آلوده پایتخت و نیاز کولرهای آبی به تمیزکاری و رسیدگی بیشتر به دلیل نگهداری آنها در فضای آزاد، چنانچه نیاز به اطلاعاتی جهت سرویس کولر آبی و آموزش آن به بیان ساده و گام به گام دارید می توانید مقاله مرتبط با آن را در همین سایت، با کلیک بر روی لینک موردنظر مطالعه نمایید.

موتور کولر آبی در طی یکسال و خصوصاً در زمانی که بلا استفاده می ماند، به دلیل جذب ذرات گرد و غبار و احتمالاً بخار موجود در محیط اطراف خود و یا با این حجم از جرمی که در درون خود جای می دهد، قطعاً بدون سرویس و روغن کاری آماده استفاده نمی باشد. بنابراین در شهر آلوده ای همچون تهران حتماً موتور کولر و دیگر قطعات آن را به دقت روغن کاری نمایید.

چگونگی روغن کاری موتور کولر آبی

روغنی که برای روغن کاری موتور کولر آبی استفاده می شود، باید در برابر آتش گرفتن و رطوبت مقاوم باشد.

روغن کاری موتور کولر آبی شامل چه مراحلی می باشد؟

  1. ابتدا از قطع بودن جریان برق مطمئن شوید، سپس برای روغن کاری موتور کولر آبی به ترتیب مراحل زیر عمل نمایید.
  2.  پوشال ها و محفظه ها را بردارید.
  3. قبل از اقدام به روغن کاری موتور کولر ابتدا یاتاقان ها را سرویس نمایید، که در بهبود کیفیت موتور نقش مهمی دارند و در ادامه با نحوه روغن کاری آن ها آشنا خواهید شد.
  4. پس از یاتاقان ها نوبت به روغن کاری موتور کولر آبی می رسد که معمولاً آن را باز نمی کنند؛ زیرا دردسرهای زیادی به دنبال دارد. از این رو پشت پولی و یا روی محور اصلی مقداری روغن بزنید و عمدتاً با روغن کاری یاتاقان ها، نیاز موتور کولر به این امر کمتر می شود.
    بنا به توصیه برخی از سرویس کاران، می توانید موتور را از روی پایه های نگهدارنده با چهار پیچ نصب شده باز نمایید و پس از روغن کاری و تمیز کردن، در جای خود دوباره محکم ببندید. در صورتی مجاز به انجام این کار می باشید که اطمینان حاصل کنید، تنظیمات پولی و تسمه کولر را به هم نخواهید زد و موجب شل شدن محور و شعاع آن نخواهید شد.

نتیجه گیری مهم: در نظر داشته باشید که اگر روغن کاری یاتاقان کولر آبی به موقع انجام نشود و در محور خود دچار خشکی باشد، در چنین شرایطی با روشن کردن موتور احتمال اینکه این خشکی سبب سوختن آن گردد بیشتر می شود. پس توصیه اکید ما به شما این است که قبل از راه اندازی کولر، حتماً اقدام به روغن کاری موتور و یاتاقان های آن نمایید.

دقت در سر هم کردن موتور کولر پس از روغن کاری

پس از اتمام روغن کاری، از تنظیمات تسمه و پولی و یا به عبارتی میزان شلی و یا سفت بودن آن ها اطمینان حاصل کنید.

نحوه روغن کاری یاتاقان کولر آبی

ابتدا برق کولر را به کلی قطع کرده و دریچه ها را باز کنید، سپس شروع به روغن کاری یاتاقان کولر آبی نمایید. اگر چه یاتاقان ها عضو اصلی کولر محسوب نمی شوند، ولی در ایفای نقش موتور وظیفه مهمی را به عهده دارند. ذرات معلق در هوا و آلودگی ها، درزها و فضاهای بین یاتاقان ها را اشغال کرده و از کیفیت و کارایی عملکرد موتور کولر می کاهند. لذا ابتدا یاتاقان ها را تمیز و سپس خشک نمایید و در نهایت با روغن مخصوص کولر آبی که در برابر رطوبت مقاوم است، شروع به روغن کاری آنها نمایید. در اکثر مدل های جدید درپوشی جهت روغن کاری یاتاقان کولر آبی بر روی آن قرار داده شده است، که مهم ترین مزیت آن جلوگیری از مسدود نمودن سوراخ روغن کاری می باشد.

بعد از اینکه عملیات روغن کاری کولر را به صورت چندین بار انجام دادید، هر بار پس از پایان تزریق محور فن یا پروانه را با دست بچرخانید تا روغن به مقدار مناسب جذب شود، سپس عملیات را مجدداً تکرار نمایید. در انتها درپوش را در جای خود محکم ببندید و همین کار را با یاتاقان دیگر نیز انجام دهید. دقت داشته باشید که پس از راه اندازی کولر، آب ریزهایی که در دو سمت آن و مشرف بر یاتاقان ها قرار دارند به شکلی جایگذاری شوند که آب بر روی آنها نریزد، این موضوع تأثیر به سزایی در نحوه کارکرد مطلوب و نیز سلامت یاتاقان های کولر آبی دارد.

روغن کاری یاتاقان کولر آبی

روغن کاری یاتاقان ها نقش مهمی در بهبود کیفیت عملکرد موتور کولر آبی دارد.

بهترین زمان برای روغن کاری کولر آبی

از پرتکرارترین سؤالات کاربران می توان به مناسب ترین زمان جهت روغن کاری کولر آبی اشاره کرد، که بسته به موقعیت جغرافیایی محل سکونت و یا میزان استفاده از کولر آبی می تواند متغیر باشد. معمولاً در دو مرحله یکی در اواخر اردیبهشت ماه و دیگری در اوایل پاییز، سرویس و روغن کاری کولر آبی انجام می شود. در نظر داشته باشید که این اقدام باید حتماً قبل از روشن کردن دستگاه صورت پذیرد؛ چرا که پس از استفاده احتمال وارد آمدن آسیب جدی به کولر چندین برابر می شود.

توجه: در محیط هایی که گرد و غبار زیاد است، توصیه می شود که هر یک ماه عمل جرم زدایی و تمیز کردن یاتاقان ها و روغن کاری کولر آبی را انجام دهید، تا بازدهی بالایی از آن داشته باشید.

دسته بندی شده در: سرویس کولر آبی, لوازم خانگی, مجله

ارسال نظر